А ви стресостійкі?
Коли читаю текст вакансій, бачу там час від часу фразу «від вас вимагається стресостійкість». Або буває, начальник відділу або директор мені каже - у нас тут багато стресу в роботі.
- Як він проявляється? - питаю.
- Ну, у нас багато завдань, - відповідають мені.
- Гаразд, а в чому стрес? - уточнюю я.
- Просто треба робити все і відразу і при цьому на вчора, - не говорять, але думають так керівники.
А чому так виходить?
Є деякі керівники на початку тижня погодили з підлеглими роботу, і ті працюють. Закінчують робочий день о 18.01 та йдуть додому. При цьому все встигають. Стресу немає.
Є інші керівники, які ставлять співробітникам завдання вранці, в обід, ввечері, і ще трохи пишуть їм вночі. При цьому нові завдання скасовують старі. Спочатку треба було зробити звіт так. Потім - інакше. Зробити аналіз такої, а потім другий. І там ми кажемо - потрібно стресостійкість.
Я одного разу бачив одного водія - йому не завадила б стресостійкість) Він поїхав на край міста за посилкою, потім з пів-дороги повернувся, попросили з офісу, потім ще раз повернувся. І ось на третій раз я і бачив, який цей водій не стресостійкій він кричав і лаявся, і писав заяву про звільнення.
Мені він потім розповідав, що в 10 вечора в вихідний йому пишуть, що в 5 ранку треба зустріти людину в аеропорту. «Вони мене зовсім за людину не вважають! Працювати треба по 20 годин на добу! ТА хоча б за день попереджали, але ні - все потрібно на вчора!»
Який висновок я зробив: стресостійкість називають стан у людини, коли він, як овоч - не відчуває негативних емоцій від того, що його начальник не вміє планувати від слова «зовсім».
Тому - якщо вам потрібні стресостійкі співробітники, то я, як консультант, можу порадити 2 варіанти:
1. Набирати на роботу людей в стані апатії. У них є багато переваг: їм кажеш - вони роблять. Вони не обурюються. Вони готові багато витерпіти. Є, правда і недоліки: їм треба давати тільки прості вказівки по одному ( «сядь, встань»). Вони не будуть думати і щось вигадувати. Вони не здатні вирішувати завдання. Вони частіше ламають, ніж будують)
2. Навчити планувати ваших керівників. Натренувати їх це робити. І навчити їх ставити завдання: розумні терміни, зрозумілі ресурси, очевидні рішення, відсутність перехресних або суперечливих завдань, контроль виконання. Якщо це буде, тоді у ваших підлеглих не буде необхідності бути стресостійкості. Тоді ваше підприємство буде більше встигать з меншими нервами.