А ви стрессостійкі?
А ви стрессостійкі?
27.02.2020

А ви стресостійкі?

Коли читаю текст вакансій, бачу там час від часу фразу «від вас вимагається стресостійкість». Або буває, начальник відділу або директор мені каже - у нас тут багато стресу в роботі.


- Як він проявляється? - питаю.
- Ну, у нас багато завдань, - відповідають мені.
- Гаразд, а в чому стрес? - уточнюю я.
- Просто треба робити все і відразу і при цьому на вчора, - не говорять, але думають так керівники.


А чому так виходить?
Є деякі керівники на початку тижня погодили з підлеглими роботу, і ті працюють. Закінчують робочий день о 18.01 та йдуть додому. При цьому все встигають. Стресу немає.


Є інші керівники, які ставлять співробітникам завдання вранці, в обід, ввечері, і ще трохи пишуть їм вночі. При цьому нові завдання скасовують старі. Спочатку треба було зробити звіт так. Потім - інакше. Зробити аналіз такої, а потім другий. І там ми кажемо - потрібно стресостійкість.


Я одного разу бачив одного водія - йому не завадила б стресостійкість) Він поїхав на край міста за посилкою, потім з пів-дороги повернувся, попросили з офісу, потім ще раз повернувся. І ось на третій раз я і бачив, який цей водій не стресостійкій  він кричав і лаявся, і писав заяву про звільнення.
Мені він потім розповідав, що в 10 вечора в вихідний йому пишуть, що в 5 ранку треба зустріти людину в аеропорту. «Вони мене зовсім за людину не вважають! Працювати треба по 20 годин на добу! ТА хоча б за день попереджали, але ні - все потрібно на вчора!»


Який висновок я зробив: стресостійкість називають стан у людини, коли він, як овоч - не відчуває негативних емоцій від того, що його начальник не вміє планувати від слова «зовсім».

Тому - якщо вам потрібні стресостійкі співробітники, то я, як консультант, можу порадити 2 варіанти:
1. Набирати на роботу людей в стані апатії. У них є багато переваг: їм кажеш - вони роблять. Вони не обурюються. Вони готові багато витерпіти. Є, правда і недоліки: їм треба давати тільки прості вказівки по одному ( «сядь, встань»). Вони не будуть думати і щось вигадувати. Вони не здатні вирішувати завдання. Вони частіше ламають, ніж будують)


2. Навчити планувати ваших керівників. Натренувати їх це робити. І навчити їх ставити завдання: розумні терміни, зрозумілі ресурси, очевидні рішення, відсутність перехресних або суперечливих завдань, контроль виконання. Якщо це буде, тоді у ваших підлеглих не буде необхідності бути стресостійкості. Тоді ваше підприємство буде більше встигать з меншими нервами.

Недавно добавленные

22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...
09.06.2021
Коли ми пишемо професійні інструкції, то час від часу зіштовхуємось із таким кутом зору – «навіщо потрібні скрипти – це тільки робить роботів із працівників». З одного боку – це так і є. Час від часу мені дзвонять різні люди і намагаються щось продати, і я із легкою зацікавленістю слухаю, як вони мені щось розповідають або відповідають на запитання. І тут буває два варіанти – я запитую або розповідаю щось нестандартне – і людина зі мною спілкується нормально і ми до якоїсь згоди доходимо. Або я запитую щось нестандартне, і продавець, таке враження, як перечіплюється через нього, і далі все летить шкереберть.
31.05.2021
5 порад, які стануть в нагоді будь-якому бізнес-диверсанту. Що робити, щоб зруйнувати свою компанію гарантовано за 1 місяць.