А ви стрессостійкі?
А ви стрессостійкі?
27.02.2020

А ви стресостійкі?

Коли читаю текст вакансій, бачу там час від часу фразу «від вас вимагається стресостійкість». Або буває, начальник відділу або директор мені каже - у нас тут багато стресу в роботі.


- Як він проявляється? - питаю.
- Ну, у нас багато завдань, - відповідають мені.
- Гаразд, а в чому стрес? - уточнюю я.
- Просто треба робити все і відразу і при цьому на вчора, - не говорять, але думають так керівники.


А чому так виходить?
Є деякі керівники на початку тижня погодили з підлеглими роботу, і ті працюють. Закінчують робочий день о 18.01 та йдуть додому. При цьому все встигають. Стресу немає.


Є інші керівники, які ставлять співробітникам завдання вранці, в обід, ввечері, і ще трохи пишуть їм вночі. При цьому нові завдання скасовують старі. Спочатку треба було зробити звіт так. Потім - інакше. Зробити аналіз такої, а потім другий. І там ми кажемо - потрібно стресостійкість.


Я одного разу бачив одного водія - йому не завадила б стресостійкість) Він поїхав на край міста за посилкою, потім з пів-дороги повернувся, попросили з офісу, потім ще раз повернувся. І ось на третій раз я і бачив, який цей водій не стресостійкій  він кричав і лаявся, і писав заяву про звільнення.
Мені він потім розповідав, що в 10 вечора в вихідний йому пишуть, що в 5 ранку треба зустріти людину в аеропорту. «Вони мене зовсім за людину не вважають! Працювати треба по 20 годин на добу! ТА хоча б за день попереджали, але ні - все потрібно на вчора!»


Який висновок я зробив: стресостійкість називають стан у людини, коли він, як овоч - не відчуває негативних емоцій від того, що його начальник не вміє планувати від слова «зовсім».

Тому - якщо вам потрібні стресостійкі співробітники, то я, як консультант, можу порадити 2 варіанти:
1. Набирати на роботу людей в стані апатії. У них є багато переваг: їм кажеш - вони роблять. Вони не обурюються. Вони готові багато витерпіти. Є, правда і недоліки: їм треба давати тільки прості вказівки по одному ( «сядь, встань»). Вони не будуть думати і щось вигадувати. Вони не здатні вирішувати завдання. Вони частіше ламають, ніж будують)


2. Навчити планувати ваших керівників. Натренувати їх це робити. І навчити їх ставити завдання: розумні терміни, зрозумілі ресурси, очевидні рішення, відсутність перехресних або суперечливих завдань, контроль виконання. Якщо це буде, тоді у ваших підлеглих не буде необхідності бути стресостійкості. Тоді ваше підприємство буде більше встигать з меншими нервами.

Недавно добавленные

30.03.2020
Саме з таким девізом ми проведемо цей тиждень. Адже в звичайному режимі більшість керівників і співробітників зайняті оперативною діяльністю. Дзвінки, зустрічі, координації, робота. Зайнятися систематизацією колись.
27.03.2020
Практический вебинар «Семь золотых законов системного бизнеса»
25.03.2020
Доброго дня, шановні! Є така фраза: будь-яка команда стає по-справжньому командою після першого спільно пережитого шторму. Бізнес в Україні зараз проходить саме цю стадію. 2015-2016 роки початок підйому компаній, до 2019 року непогане зростання тих, у кого хороший продукт або вгадали з трендом. І зараз - «Шторм 2020». Коронавірус. Криза. Як не назви, все одно - це випробування на міцність. І багатьом компаніям зараз треба вирішувати два питання:
17.03.2020
Наше суспільство пронизане некомпетентністю, і навіть пишається цим. Бути дилетантом стало модно. Навіть є відповідні приказки: «Титанік побудували професіонали, ковчег побудували дилетанти».
08.02.2020
Хто відповідає за комунікацію в компанії?