А ви стрессостійкі?
А ви стрессостійкі?
22.09.2021

А ви стресостійкі?

Коли читаю текст вакансій, бачу там час від часу фразу «від вас вимагається стресостійкість». Або буває, начальник відділу або директор мені каже - у нас тут багато стресу в роботі.


- Як він проявляється? - питаю.
- Ну, у нас багато завдань, - відповідають мені.
- Гаразд, а в чому стрес? - уточнюю я.
- Просто треба робити все і відразу і при цьому на вчора, - не говорять, але думають так керівники.

А чому так виходить?
Є деякі керівники на початку тижня погодили з підлеглими роботу, і ті працюють. Закінчують робочий день о 18.01 та йдуть додому. При цьому все встигають. Стресу немає.

Є інші керівники, які ставлять співробітникам завдання вранці, в обід, ввечері, і ще трохи пишуть їм вночі. При цьому нові завдання скасовують старі. Спочатку треба було зробити звіт так. Потім - інакше. Зробити аналіз такий, а потім ынший. Працівник починає потроху до кінця тижня скаженіти. І в такому випадку ми кажемо - потрібно стресостійкість.

Я одного разу бачив одного водія - йому не завадила б стресостійкість) Він поїхав на край міста за посилкою, потім з пів-дороги повернувся, попросили з офісу, потім ще раз повернувся. І ось на третій раз я і бачив, який цей водій не стресостійкій, як він кричав і лаявся, і писав заяву про звільнення.
Мені він потім розповідав, що в 10 вечора в вихідний йому пишуть, що в 5 ранку треба зустріти людину в аеропорту. «Вони мене зовсім за людину не вважають! Працювати треба по 20 годин на добу! Та хоча б за день попереджали, але ні - все потрібно на вчора!»

Який висновок я зробив: стресостійкістю називають стан у людини, коли він, як овоч - не відчуває негативних емоцій від того, що його начальник не вміє планувати від слова «зовсім».

Тому - якщо вам потрібні стресостійкі співробітники, то я, як консультант, можу порадити 2 варіанти:
1. Набирати на роботу людей в стані апатії. У них є багато переваг: їм кажеш - вони роблять. Вони не обурюються. Вони готові багато витерпіти. Є, правда і недоліки: їм треба давати тільки прості вказівки по одному ( «сядь, встань»). Вони не будуть думати і щось вигадувати. Вони не здатні вирішувати завдання. Вони частіше ламають, ніж будують). 

2. Навчити планувати ваших керівників. Натренувати їх це робити. І навчити їх ставити завдання: розумні терміни, зрозумілі ресурси, очевидні рішення, відсутність перехресних або суперечливих завдань, контроль виконання. Якщо це буде, тоді у ваших підлеглих не буде необхідності бути стресостійкості. Тоді ваше підприємство буде більше встигать з меншими нервами.

Недавно добавленные

01.09.2021
Без роботи - нудно. З роботою - важко. А якщо роботу роблять інші люди, а ти керівник, то і нудно, і важко. Так і хочеться зробити роботу за інших ... Чи не правда? Багато керівників скаржаться на те, що нікому делегувати, що завдання не виконуються вчасно і це лишаїв роботу керівника очікуваного задоволення, а самого його позбавляє щастя. Все можна організувати так, щоб і співробітники задоволені, і керівник щасливий. Як?
30.08.2021
Є в Одесі туристична фішка - скульптури декількох десятків котів, які заховані в різних місцях міста. До них водять екскурсії, у них фотографуються молодята. Є кіт з портфелем Жванецького, є кіт з тіткою Сонею в рибному ряду на Привозі. У бізнесменів Одеси є важлива риса, яка відрізняє їх від усіх інших бізнесменів - вони люблять безкорисливо робити так, щоб місто ставало кращим, цікавішим і своїми історіями гримів на всю планету.
25.08.2021
Час від часу на проектах я чую від працівників безліч скарг на різні проблеми в компанії. Якісь скарги надумані, якісь пов’язані із характерами колег, якісь залежать від некомпетентності окремих працівників. Але є ще такий тип скарг, які пов’язані із розвитком підприємства. Коли працівники мають проблеми, але не мають рішень. Тоді я пропоную зробити мозковий штурм –інструмент керівників.
20.08.2021
Перегляньте перевірочний список із 48 пунктів по телефоних продажах
19.08.2021
Шість пунктів, які мають бути перевірені до найму працівника