Що робити у кризу
Що робити у кризу
25.03.2020

Доброго дня, шановні!

Є така фраза: будь-яка команда стає по-справжньому командою після першого спільно пережитого шторму. 

Бізнес в Україні зараз проходить саме цю стадію. 2015-2016 роки початок підйому компаній, до 2019 року непогане зростання тих, у кого хороший продукт або вгадали з трендом.

І зараз - «Шторм 2020». Коронавірус. Криза. Як не назви, все одно - це випробування на міцність.

І багатьом компаніям зараз треба вирішувати два питання:

  1. Як розвиватись, якщо співробітники, постачальники, покупці сидять вдома. 
  2. Як не збанкрутувати, якщо співробітники, постачальники і покупці сидять вдома. 

 

Бізнес має привести себе в форму. Як нещодавно запущений челлендж - хто стільки вистоїть в планці, так і бізнес - хто скільки зможе пропрацювати без доходу.

Старі мудрі володарі бізнесу в Японії кажуть про те, що компанія повинна мати резервів на 6 місяців роботи без будь якого прибутку. Багато наших бізнесменів раніше були не згодні з цією точкою зору. «Гроші повинні працювати», «Не будеш збирати на чорний день - не буде і чорного дня», «хочеш піднятись - візьми кредит» і так далі.

Але ось він настав - чорний день, навіть я б сказав - чорний місяць. Коли доходи впали в 2 рази у багатьох, і зменшилися до нуля у деяких. І що?

А то, що ті, хто зараз з кредитами - в дуже поганому стані. 

Ті, у кого все гроші в обороті - в дуже поганому стані. 

Ті, у кого є запас на місяці два (хоча б) - вже відчувають себе переможцями. 

Як у приказці - «поки товстий сохне, худий здохне». Так і тут - бізнеси з резервним запасом протримаються довше бізнесів з кредитами. І отримають їх частку ринку, їх клієнтів. Зможуть закуповувати великими обсягами, і отримають нижче ціни у постачальників, і заробляти зможуть ще більше.

Висновок: бути з резервом набагато краще, ніж бути з кредитом. 

Що робити тим, хто зараз живий? І має намір прожити ще? У роботах філософа Л. Рона Хаббарда є рекомендації тим, у кого справи пішли гірше ніж раніше. Вони включають в себе п'ять кроків.

  1. Просувайте. Робіть відомими свої товари і послуги набагато більше, ніж раніше. Якщо раніше ви витрачали на рекламу 50.000, то зараз треба витрачати більше. На тлі ваших конкурентів, які мовчать, або ледве шепочуть, вас буде чути і ви будете дуже помітні.
  2. Змініть основу ведення справ. Основа - це фундамент того, на чому будується бізнес. Наприклад, ви продавали сідла, а ринок змінився, всі їздять на автомобілях, і сідла не продаються часто. О’кей, дивимося – які вироби з шкіри зараз продаються на зростаючому тренді. У чому ми можемо бути сильні поруч з нашим напрямком. Наприклад, це жіночі сумки.
  3. Заощаджуйте. Урізуємо всі статті витрат, крім тих, які на просування.
  4. Приготуйтеся надавати. Налаштовуємо відділ виробництва, домовляємося з постачальниками шкіри про швидкі поставки, налаштовуємо відділ логістики - щоб товар миттєво доставлявся до клієнта. Усі працівники на низькому старті – чекають першого заказу.
  5. Зміцніть дисципліну. Тут можна скоротити всіх пиятик, ледарів і шкідників. Кожен, хто запізниться, порушить субординацію, правила - буде строго покараний з усією пролетарською люттю.

 

Гадаю, саме так з'явився бренд Hermès. Їх сумки продаються по 9.000 доларів і вище. У них не можна купити без попереднього запису, немає розпродажів.

Гаразд. Що ж ми можемо Вам запропонувати, щоб з меншими втратами вийти з цього шторму, і швидше повернути свої позиції, а потім і посилити?

 

Ми запустили нову послугу з фінансового аудиту. 

Де шукати резерви на майбутнє? У витратах компанії. Можливо, ви переплачуєте якимось групам співробітників, які не приносять користі компанії. Можливо, у вас є занадто дорогі постачальники. У деяких не оптимізована логістика. Чи не ходовий товар на складі лежить у великій кількості і там закопані гроші. АВС і XYZ-аналіз - і так далі.

 

Тому - залиште заявку на фінансовий аудит.

Ми з Вами зв'яжемося. Обговоримо умови - сума авансу, сума залишку. Потім наш консультант почне аналізувати ваші показники, зробить висновки - вам напише результати - де ви втрачаєте гроші, і де недозаробили - що можна зробити, щоб наступний рік був багатшим попереднього. Якщо не знайдемо, що поліпшити - НЕ візьмемо грошей.

 

І пам'ятайте, кризи циклічні і проходять, а стійкі бізнеси залишаються.

Недавно добавленные

27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?
15.09.2020
У багатьох зростаючих компаніях є проблема з керівниками. Не в сенсі того, що керівники погані, а в тому сенсі, що керівників не вистачає. Адже робота керівника потребує певні знання і вміння в різних сферах: • Треба вміти організовувати групи з окремих співробітників; • Ставити їм завдання, контролювати виконання; • Професійно розбиратися в тій області, в якій працює компанія. Одного разу я був свідком того, як в Київстар підходили до питання підготовки керівників. Вона проходила в три етапи: