Що робити у кризу
Що робити у кризу
25.03.2020

Доброго дня, шановні!

Є така фраза: будь-яка команда стає по-справжньому командою після першого спільно пережитого шторму. 

Бізнес в Україні зараз проходить саме цю стадію. 2015-2016 роки початок підйому компаній, до 2019 року непогане зростання тих, у кого хороший продукт або вгадали з трендом.

І зараз - «Шторм 2020». Коронавірус. Криза. Як не назви, все одно - це випробування на міцність.

І багатьом компаніям зараз треба вирішувати два питання:

  1. Як розвиватись, якщо співробітники, постачальники, покупці сидять вдома. 
  2. Як не збанкрутувати, якщо співробітники, постачальники і покупці сидять вдома. 

 

Бізнес має привести себе в форму. Як нещодавно запущений челлендж - хто стільки вистоїть в планці, так і бізнес - хто скільки зможе пропрацювати без доходу.

Старі мудрі володарі бізнесу в Японії кажуть про те, що компанія повинна мати резервів на 6 місяців роботи без будь якого прибутку. Багато наших бізнесменів раніше були не згодні з цією точкою зору. «Гроші повинні працювати», «Не будеш збирати на чорний день - не буде і чорного дня», «хочеш піднятись - візьми кредит» і так далі.

Але ось він настав - чорний день, навіть я б сказав - чорний місяць. Коли доходи впали в 2 рази у багатьох, і зменшилися до нуля у деяких. І що?

А то, що ті, хто зараз з кредитами - в дуже поганому стані. 

Ті, у кого все гроші в обороті - в дуже поганому стані. 

Ті, у кого є запас на місяці два (хоча б) - вже відчувають себе переможцями. 

Як у приказці - «поки товстий сохне, худий здохне». Так і тут - бізнеси з резервним запасом протримаються довше бізнесів з кредитами. І отримають їх частку ринку, їх клієнтів. Зможуть закуповувати великими обсягами, і отримають нижче ціни у постачальників, і заробляти зможуть ще більше.

Висновок: бути з резервом набагато краще, ніж бути з кредитом. 

Що робити тим, хто зараз живий? І має намір прожити ще? У роботах філософа Л. Рона Хаббарда є рекомендації тим, у кого справи пішли гірше ніж раніше. Вони включають в себе п'ять кроків.

  1. Просувайте. Робіть відомими свої товари і послуги набагато більше, ніж раніше. Якщо раніше ви витрачали на рекламу 50.000, то зараз треба витрачати більше. На тлі ваших конкурентів, які мовчать, або ледве шепочуть, вас буде чути і ви будете дуже помітні.
  2. Змініть основу ведення справ. Основа - це фундамент того, на чому будується бізнес. Наприклад, ви продавали сідла, а ринок змінився, всі їздять на автомобілях, і сідла не продаються часто. О’кей, дивимося – які вироби з шкіри зараз продаються на зростаючому тренді. У чому ми можемо бути сильні поруч з нашим напрямком. Наприклад, це жіночі сумки.
  3. Заощаджуйте. Урізуємо всі статті витрат, крім тих, які на просування.
  4. Приготуйтеся надавати. Налаштовуємо відділ виробництва, домовляємося з постачальниками шкіри про швидкі поставки, налаштовуємо відділ логістики - щоб товар миттєво доставлявся до клієнта. Усі працівники на низькому старті – чекають першого заказу.
  5. Зміцніть дисципліну. Тут можна скоротити всіх пиятик, ледарів і шкідників. Кожен, хто запізниться, порушить субординацію, правила - буде строго покараний з усією пролетарською люттю.

 

Гадаю, саме так з'явився бренд Hermès. Їх сумки продаються по 9.000 доларів і вище. У них не можна купити без попереднього запису, немає розпродажів.

Гаразд. Що ж ми можемо Вам запропонувати, щоб з меншими втратами вийти з цього шторму, і швидше повернути свої позиції, а потім і посилити?

 

Ми запустили нову послугу з фінансового аудиту. 

Де шукати резерви на майбутнє? У витратах компанії. Можливо, ви переплачуєте якимось групам співробітників, які не приносять користі компанії. Можливо, у вас є занадто дорогі постачальники. У деяких не оптимізована логістика. Чи не ходовий товар на складі лежить у великій кількості і там закопані гроші. АВС і XYZ-аналіз - і так далі.

 

Тому - залиште заявку на фінансовий аудит.

Ми з Вами зв'яжемося. Обговоримо умови - сума авансу, сума залишку. Потім наш консультант почне аналізувати ваші показники, зробить висновки - вам напише результати - де ви втрачаєте гроші, і де недозаробили - що можна зробити, щоб наступний рік був багатшим попереднього. Якщо не знайдемо, що поліпшити - НЕ візьмемо грошей.

 

І пам'ятайте, кризи циклічні і проходять, а стійкі бізнеси залишаються.

Недавно добавленные

16.07.2020
Кожен з нас у житті зіштовхувався з різними керівниками. Якісь їхні чудові риси ми намагаємося скопіювати, але якісь слабкості і невірні дії потрапляють до нас без нашої на те бажання. Я багато бачив різних керівників на своїх проектах і у цій статті намагався об'єднати їх слабкі риси в список. І ось що вийшло.
09.07.2020
Пам'ятайте, як кажуть - ось легені здорової людини, а ось легені курця. Деякий час назад я почав помічати, що те саме відбувається з клієнтами. Є здорові клієнти - вони купують багато, платять відразу, не торгуються. А якщо і торгуються, і платять з відстрочкою, то все одно нам досить для того, щоб в компанії водилися і обороти, і прибуток. Тому що без прибутку наші компанії не можуть розвиватися. Без прибутку у нас не буде здібних працівників. Без прибутку ми збанкрутуємо.
06.07.2020
Канбан - це система організації виробництва і постачання, що дозволяє реалізувати принцип «точно в строки». Слово «Канбан» по-японськи означає «рекламний щит, вивіска» (японською 看板) Виглядає він, як таблиця, у якій стовпці - це етапи виробничого процесу. І в цих стовпцях у нас розташовуються проекти, які ми зараз виробляємо. Наприклад, як це може виглядати для роботи продавців, щоб вони точно бачили, на якій стадії знаходяться переговори:
25.06.2020
Час від часу під час консалтингу піднімаються одні і ті ж скарги у бізнесменів: - Продавці не продають. - Виробничники не виробляють. - Керівники не керують. Ну і так далі .