Що робити у кризу
Що робити у кризу
25.03.2020

Доброго дня, шановні!

Є така фраза: будь-яка команда стає по-справжньому командою після першого спільно пережитого шторму. 

Бізнес в Україні зараз проходить саме цю стадію. 2015-2016 роки початок підйому компаній, до 2019 року непогане зростання тих, у кого хороший продукт або вгадали з трендом.

І зараз - «Шторм 2020». Коронавірус. Криза. Як не назви, все одно - це випробування на міцність.

І багатьом компаніям зараз треба вирішувати два питання:

  1. Як розвиватись, якщо співробітники, постачальники, покупці сидять вдома. 
  2. Як не збанкрутувати, якщо співробітники, постачальники і покупці сидять вдома. 

 

Бізнес має привести себе в форму. Як нещодавно запущений челлендж - хто стільки вистоїть в планці, так і бізнес - хто скільки зможе пропрацювати без доходу.

Старі мудрі володарі бізнесу в Японії кажуть про те, що компанія повинна мати резервів на 6 місяців роботи без будь якого прибутку. Багато наших бізнесменів раніше були не згодні з цією точкою зору. «Гроші повинні працювати», «Не будеш збирати на чорний день - не буде і чорного дня», «хочеш піднятись - візьми кредит» і так далі.

Але ось він настав - чорний день, навіть я б сказав - чорний місяць. Коли доходи впали в 2 рази у багатьох, і зменшилися до нуля у деяких. І що?

А то, що ті, хто зараз з кредитами - в дуже поганому стані. 

Ті, у кого все гроші в обороті - в дуже поганому стані. 

Ті, у кого є запас на місяці два (хоча б) - вже відчувають себе переможцями. 

Як у приказці - «поки товстий сохне, худий здохне». Так і тут - бізнеси з резервним запасом протримаються довше бізнесів з кредитами. І отримають їх частку ринку, їх клієнтів. Зможуть закуповувати великими обсягами, і отримають нижче ціни у постачальників, і заробляти зможуть ще більше.

Висновок: бути з резервом набагато краще, ніж бути з кредитом. 

Що робити тим, хто зараз живий? І має намір прожити ще? У роботах філософа Л. Рона Хаббарда є рекомендації тим, у кого справи пішли гірше ніж раніше. Вони включають в себе п'ять кроків.

  1. Просувайте. Робіть відомими свої товари і послуги набагато більше, ніж раніше. Якщо раніше ви витрачали на рекламу 50.000, то зараз треба витрачати більше. На тлі ваших конкурентів, які мовчать, або ледве шепочуть, вас буде чути і ви будете дуже помітні.
  2. Змініть основу ведення справ. Основа - це фундамент того, на чому будується бізнес. Наприклад, ви продавали сідла, а ринок змінився, всі їздять на автомобілях, і сідла не продаються часто. О’кей, дивимося – які вироби з шкіри зараз продаються на зростаючому тренді. У чому ми можемо бути сильні поруч з нашим напрямком. Наприклад, це жіночі сумки.
  3. Заощаджуйте. Урізуємо всі статті витрат, крім тих, які на просування.
  4. Приготуйтеся надавати. Налаштовуємо відділ виробництва, домовляємося з постачальниками шкіри про швидкі поставки, налаштовуємо відділ логістики - щоб товар миттєво доставлявся до клієнта. Усі працівники на низькому старті – чекають першого заказу.
  5. Зміцніть дисципліну. Тут можна скоротити всіх пиятик, ледарів і шкідників. Кожен, хто запізниться, порушить субординацію, правила - буде строго покараний з усією пролетарською люттю.

 

Гадаю, саме так з'явився бренд Hermès. Їх сумки продаються по 9.000 доларів і вище. У них не можна купити без попереднього запису, немає розпродажів.

Гаразд. Що ж ми можемо Вам запропонувати, щоб з меншими втратами вийти з цього шторму, і швидше повернути свої позиції, а потім і посилити?

 

Ми запустили нову послугу з фінансового аудиту. 

Де шукати резерви на майбутнє? У витратах компанії. Можливо, ви переплачуєте якимось групам співробітників, які не приносять користі компанії. Можливо, у вас є занадто дорогі постачальники. У деяких не оптимізована логістика. Чи не ходовий товар на складі лежить у великій кількості і там закопані гроші. АВС і XYZ-аналіз - і так далі.

 

Тому - залиште заявку на фінансовий аудит.

Ми з Вами зв'яжемося. Обговоримо умови - сума авансу, сума залишку. Потім наш консультант почне аналізувати ваші показники, зробить висновки - вам напише результати - де ви втрачаєте гроші, і де недозаробили - що можна зробити, щоб наступний рік був багатшим попереднього. Якщо не знайдемо, що поліпшити - НЕ візьмемо грошей.

 

І пам'ятайте, кризи циклічні і проходять, а стійкі бізнеси залишаються.

Недавно добавленные

07.04.2021
Як зробити інструкцію співробітнику так, щоб він через три дні був корисним компанії, міг робити те ж, що його колега через півроку навчання. Що повинно бути в професійній посадової інструкції? Як позбутися від людського фактора в бізнесі? Як швидко зростати та перестати хвилюватись за "незамінними" працівниками?
05.04.2021
Одна з проблем сучасного суспільства - некомпетентність. Через це відбуваються катастрофи і війни, що очевидно. І банкрутства компаній, що не так очевидно. Дуже цікаво, коли на співбесіду приходять люди, які працювали раніше в продажах, з гордістю розповідають про свої успіхи, а на питання про те, чому пішли, відповідають - компанія збанкрутувала.
30.03.2021
За що тобі платять? Кожен працівник отримує зарплату. Він тому і ходить на роботу. І на роботі він робить щось корисне, за це йому і платять. Це те, що зазвичай називають результатом. Читати далі...
26.03.2021
Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити. Люди-руйнівники, ті - навпаки. А люди - лінивці, їм якось все одно. Читати далі...
22.03.2021
Кілька років тому ми зустрілися з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами. Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цього власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.