Філософія оргсхеми. Частина 2.
Філософія оргсхеми. Частина 2.
09.01.2020

Після того, як засновник став джерелом ідеї бізнесу,  наступний стан, про який досить часто керівники забувають - ІСНУВАННЯ.

Тлумачний словник пояснює це слово, як: Наявність, факт буття кого-небудь, чого-небудь. Як це може бути застосовано до бізнесу?

Ось ми вирішуємо створити бізнес. Наприклад, магазин відкрити. Ми не можемо просто так взяти і повестить вивіску і почати торгувати. Тому що є деякі закони, постанови, правила. І якщо ми їх не дотримуємося, то дуже скоро, через день-два, до нас прийдуть похмурі люди з різними корочками і будуть намагатися нас закрити або вимагати данину. Тому що у нас немає дозволів, ліцензій, сертифікатів та інше, інше, інше. І ідея, джерелом якої був власник, може закінчитися, не встигнувши як слід розпочатися.

Тому хтось повинен забезпечити ІСНУВАННЯ цієї ідеї. Це може бути сам засновник, або він може найняти прудкого юриста і бухгалтера, хто організовує йому все, що необхідно з точки зору законів, правил і існуючої ситуації на ринку. У 90-х роках, крім законів, ще треба було домовлятися і мати «дах». І це теж було частиною існування організації. Тому що, якщо у тебе немає «даху», то ти теж недовго міг опрацювати.

Що роблять в цьому стані?

Отримують всю необхідну дозвільну документацію для роботи. Довідки, ліцензії, сертифікати. Забезпечують законність роботи. Здають звіти в податкову і всі необхідні фонди і служби. Забезпечують стандарти пожежної безпеки, охорони праці, екологів. Роблять так, щоб у перевіряючих органів не було питань до діяльності компанії, щоб вона могла існувати.

Один мій знайомий бізнесмен, у якого фабрика з виробництва дерев'яних іграшок, наймав спеціальну компанію, яка впровадила у них все стандарти пожежної безпеки. На фабриці, де працюють з деревом! І в результаті у пожежників не те що питань не виникає. Навпаки, вони водять на екскурсії до них інженерів, щоб показати - що можна все зробити за стандартами і при цьому ефективно працювати!

Тут у нас і юристи, які перевіряють договори з постачальниками, клієнтами, підрядниками, співробітниками. Ці ж юристи (в ідеальній картині) контактують з усіма перевірками, не підпускаючи їх до інших співробітників підприємства. Тому що часто мета таких перевірок - придушити, принизити, відібрати. І власнику після спілкування з такими людьми зовсім не хочеться творити. Та й директору після розмов з перевіряючими не до організації ефективної роботи. Тому з перевіряючими необхідно спілкуватися спеціально підготовленим людям, які знають закони, свої права, права перевіряючих КРАЩЕ самих перевіряючих.

Я був свідком розмови одного дідка-пенсіонера, який в минулому був військовим юристом, з одним зухвалим прокурором, який прийшов в компанію. Цей дідок зустрів його ще на прохідній і десять хвилин з ним розмовляв дуже тихо, спокійно, перераховуючи статті, підстатті, посилання, акти - які порушив цей хлопець, прийшовши в компанію. На прокурора було шкода дивитися. Колір його обличчя змінювався від червоного до блідого через сині і зелені відтінки. Через десять хвилин прокурор розвернувся і пішов. Минуло вже кілька років з тих пір і він ще не повернувся. Ми навіть переживати почали - чи все з ним гаразд, не зіпсувалось часом у нього здоров'я :)

Тут же у нас служба охорони, відео-спостереження, сигналізації. Щоб ніякої зловмисник не припинив діяльність компанії і не міг пошкодити їй.

Контроль ключів від офісів і складів, які змінюються в міру зростання компанії, щоб звільнені і скривджені співробітники не заподіяли компанії шкоди. і таке інше.

Тут у нас і IT-безпека, забезпечує своєчасну архівацію всіх баз даних по компанії, антивіруси та системи захисту даних від злому, копіювання, видалення. Пам'ятайте вірус «Петя», який знатно попустував рік тому? У тих компаніях, де безпека була на рівні, нічого не сталося. Ті, хто сподівався на «авось пронесе як-небудь» - отримали проблеми з даними і заплатили зловмисникам за повернення вкраденого.

І, крім того, в поняття ІСНУВАННЯ входить підтримка хороших відносин з законодавцями ДУМОК. У цю категорію людей входять ті, від думки яких залежить - буде наше підприємство жити і працювати далі, або закриється максимально швидко.

Хто це може бути? Це можуть бути керівники професійних асоціацій. Наприклад, у вантажоперевезеннях є така асоціація, керівництво якої допомагає порядним перевізникам вирішувати проблеми з загубившими  берега чиновниками митниці та інших перевіряючих органів, які замість того, щоб робити свою роботу, вимагають хабарі. Підтримка хороших відносин з цією асоціацією допомагає перевізникам швидко і економно організовувати доставку вантажів.

Це можуть бути порядні чиновники, у яких теж є свої завдання, які їм треба вирішувати. Наприклад, один наш клієнт, у якого є автобусний парк з автобусами для перевезення дітей, регулярно виступає на заходах в міськраді перед директорами шкіл і пояснює їм, як правильно перевозити дітей, щоб у поліції не було претензій і штрафів. Кого з перевізників рекомендує керівництво міськради своїм школам? Правильно - нашого клієнта.

Ще один наш клієнт допомагає розвивати спортивні школи під патронажем СБУ, і у нього весь коридор перед його кабінетом завішаний подяками від начальника цієї служби. Коли я у нього в офісі був, то запитав про реакцію перевіряючих на цей іконостас. «Ті хто перший раз прийшли, заходять, дивляться, потім вибачаються і йдуть» - з посмішкою відповів бізнесмен. Існування його компанії більш просте, ніж у інших в результаті такої ось благодійності.

Одна моя знайома бізнес-леді зіткнулася з жорстоким придушенням діяльності її магазину. Перевірка була за перевіркою, дуже її хотіли закрити. Але, замість того, щоб скласти руки і переїхати кудись в інше місце, вона почала організовувати загальноміські спортивні заходи під підтримкою мерії міста і чиновників, відповідальних за фізкультуру і здоров'я краю. Кілька років подібної роботи, і вона отримала особисту подяку президента за внесений вклад на рівні країни, що природно, тут же зробило її «недоторканною» для всіх перевіряючих служб.

Ця область вкрай важлива для діяльності компанії. Тому, друзі, подивіться на цю область. Замовте аудит при необхідності, щоб знати свої вузькі місця, тоді ви зможете їх виправити.

Ну, а якщо ви хочете підійти до питання організації діяльності своєї компанії професійно, і знайти всі втрачені функції, які не дають вам розвиватися легко і прибутково - пишіть, ми будемо раді вам допомогти з цим.

Недавно добавленные

16.11.2020
Бачили будівельників, які приносять вам кошторис на бересті? Або на гіпсокартоні, що недалеко від берести? Бачили будівельників, які бігають закуповуватися на базар, бо «там дешевше»? Бачили будівельників, які при словах «покажіть графік проекту» впадають в анабіоз? І яким треба по 100500 раз нагадувати, що в проекті намальована двері і вікно саме таких розмірів.
27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?