Філософія оргсхеми. Частина 3.
Філософія оргсхеми. Частина 3.
10.01.2020

Коли ми розглядаємо всю діяльність компанії, то дивимося на той стан, який відповідає цій діяльності. Що людина усвідомлює, або повинен усвідомлювати, коли нею займається.

У третій частині ми розглянемо важливий вид діяльності, який знаходить своє відображення на оргсхеми будь-якої компанії - це поточна операційна робота виконавчого директора.

Щоб краще собі зрозуміти, як вона виглядає, уявімо ситуацію, яка могла б бути, наприклад, років двісті тому.

Ви - купець, який купує товари в одному місці і продає в іншому. Природно, з прибутком. Купуєте ви в молодому південному містечку, який зовсім недавно народився, і царською волею стало називатися Одесою. У цьому місті Ви купуєте те, чого там багато, тому ціна дешева. Наприклад, зерно. І продавати плануєте в Туреччині, яка знаходиться з іншого боку Чорного моря. Землі там посушливі, тому хліба там мало, і ціна на зерно висока.

Гроші є, тому ви купуєте собі корабель, набираєте матросів, завантажуйте в трюми мішки з товаром. Але капітанського патенту у вас немає, тому ви кидаєте клич і берете на роботу ще й капітана. Самі плануєте перебувати у себе в конторі на березі, управляти діяльністю віддалено.

І ось - перший момент, коли цей новий капітан по просолених дошках трапу піднімається на борт вашої шхуни. Що цей капітан буде робити в першу чергу?

Якщо це розумний і досвідчений капітан, а інший вам не потрібен, то він вишикує команду, познайомиться з ними, подивиться на їх стан - хто тверезий, хто п'яний, хто здоровий і міцний, хто хворий і немічний, хто досвідчений, а хто новачок у морі.

Потім він піде знайомитися з кораблем - подивиться стан, в якому знаходиться такелаж (все мотузяне оснащення судна), як там дерев'яні борти, чи немає гнилі. В якому стані трюм і вантаж в ньому. І таке інше.

Потім, вийшовши в море, капітан буде намагатися підтримувати і покращувати стан ввіреного йому судна. Щоб прийти в потрібний порт вчасно, зберігши і, по можливості, поліпшивши стан всього, чого він керівник.

Точно так само і на підприємствах в наш час: хороший виконавчий директор стежить за станом справ в компанії і намагається поліпшити всі показники.

Тому, стан виконавчого директора так і звучить: СТАНИ. У множині. І якщо наш Виконавчий Директор стежить за ними, і покращує їх, то що нам ще від нього треба, правда?

Недавно добавленные

25.06.2020
Час від часу під час консалтингу піднімаються одні і ті ж скарги у бізнесменів: - Продавці не продають. - Виробничники не виробляють. - Керівники не керують. Ну і так далі .
23.06.2020
Ми всі бачили компанії, які працюють - як годинник. І ми всі бачили компанії, які працювали, як зламаний годинник. Давайте поспілкуємось про те, як нам «полагодити» те, що погано працює у нас в бізнесі, або поліпшити те, що працює добре.
09.06.2020
Постановка і контроль завдань підлеглим - вічне прокляття або казкове задоволення? Двісті років тому працювати керівником було набагато простіше - комунікація поштовими голубами, кур'єрська пошта з казаком або королівськими бігунами, на крайній випадок залита сургучом пляшка, кинута в море. Та й все. Сто років тому було трохи складніше - було розроблено телефон, телеграф. Почали слати один одному каблограми і таке ішне. Зараз все швидше в сто раз. Завдяки тому, що можна майже миттєво зв'язатися з підлеглим через месенджери типу Viber, WhatsApp, Telegram, або навіть через динозаврів Skype і ICQ, у керівника виникає ілюзія повного контролю. - Як ви ставите завдання співробітникам? - питаю я....
04.06.2020
Як же мені шкода керівників. Таких керівників, які вечорами сидять допізна, щоб зробити роботу до ранкового приходу своїх співробітників. Вони несуть свою ношу керівника з втомленим приреченням всього єврейського народу в очах, адже - вони керівники. Вже 21.00, 22.00, опівночі, але вони ретельно працюють, адже роботу комусь треба зробити.