Філософія оргсхеми. Частина 3.
Філософія оргсхеми. Частина 3.
10.01.2020

Коли ми розглядаємо всю діяльність компанії, то дивимося на той стан, який відповідає цій діяльності. Що людина усвідомлює, або повинен усвідомлювати, коли нею займається.

У третій частині ми розглянемо важливий вид діяльності, який знаходить своє відображення на оргсхеми будь-якої компанії - це поточна операційна робота виконавчого директора.

Щоб краще собі зрозуміти, як вона виглядає, уявімо ситуацію, яка могла б бути, наприклад, років двісті тому.

Ви - купець, який купує товари в одному місці і продає в іншому. Природно, з прибутком. Купуєте ви в молодому південному містечку, який зовсім недавно народився, і царською волею стало називатися Одесою. У цьому місті Ви купуєте те, чого там багато, тому ціна дешева. Наприклад, зерно. І продавати плануєте в Туреччині, яка знаходиться з іншого боку Чорного моря. Землі там посушливі, тому хліба там мало, і ціна на зерно висока.

Гроші є, тому ви купуєте собі корабель, набираєте матросів, завантажуйте в трюми мішки з товаром. Але капітанського патенту у вас немає, тому ви кидаєте клич і берете на роботу ще й капітана. Самі плануєте перебувати у себе в конторі на березі, управляти діяльністю віддалено.

І ось - перший момент, коли цей новий капітан по просолених дошках трапу піднімається на борт вашої шхуни. Що цей капітан буде робити в першу чергу?

Якщо це розумний і досвідчений капітан, а інший вам не потрібен, то він вишикує команду, познайомиться з ними, подивиться на їх стан - хто тверезий, хто п'яний, хто здоровий і міцний, хто хворий і немічний, хто досвідчений, а хто новачок у морі.

Потім він піде знайомитися з кораблем - подивиться стан, в якому знаходиться такелаж (все мотузяне оснащення судна), як там дерев'яні борти, чи немає гнилі. В якому стані трюм і вантаж в ньому. І таке інше.

Потім, вийшовши в море, капітан буде намагатися підтримувати і покращувати стан ввіреного йому судна. Щоб прийти в потрібний порт вчасно, зберігши і, по можливості, поліпшивши стан всього, чого він керівник.

Точно так само і на підприємствах в наш час: хороший виконавчий директор стежить за станом справ в компанії і намагається поліпшити всі показники.

Тому, стан виконавчого директора так і звучить: СТАНИ. У множині. І якщо наш Виконавчий Директор стежить за ними, і покращує їх, то що нам ще від нього треба, правда?

Недавно добавленные

16.11.2020
Бачили будівельників, які приносять вам кошторис на бересті? Або на гіпсокартоні, що недалеко від берести? Бачили будівельників, які бігають закуповуватися на базар, бо «там дешевше»? Бачили будівельників, які при словах «покажіть графік проекту» впадають в анабіоз? І яким треба по 100500 раз нагадувати, що в проекті намальована двері і вікно саме таких розмірів.
27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?