Філософія оргсхеми. частина 4
Філософія оргсхеми. частина 4
11.01.2020

У цій статті ми розглянемо такий рівень усвідомлення на оргсхеми, як - РОЗПІЗНАВАННЯ.

У нас вже є ідея бізнесу (ДЖЕРЕЛО), є юридична та інша захищеність (ІСНУВАННЯ), є директор, який займається оперативною роботою (СТАНУ), і наступний етап - це персонал. Персоналом зазвичай займається відділ Найма.

До керівника постійно приходять співробітники зі словами: «Нам потрібні люди». Але ж ми не будемо набирати нових співробітників тільки тому, що нас про це просять? Ні, ми спочатку проведемо інспекцію: підемо до відділу і подивимося - чи дійсно людей не вистачає? Може бути, їх - навпаки, більше, ніж необхідно для роботи. Що сталося з тими, кого туди направили на попередньому тижні? Чому вони не залишилися, а втекли через день. Розпізнаємо - що там насправді за ситуація.

У мене був такий випадок на початку моєї управлінської кар'єри. Кілька років ми з партнером займалися продажами, а потім найняли відділ продажів. Чотири людини. Але продажи не виросли вчетверо, і навіть удвічі не виросли, хоча ми цього наївно чекали.

Я приходжу до відділу і питаю керівника:

- Паша, а як же так, що ж продажу не ростуть?

- Нам людей не вистачає, Олександр, - бодро відповідає мені начальник відділу, - ми тут крутимося щосили, але людей не вистачає.

Я собі думаю: коли продажників у мене взагалі не було, продажи були такими ж, зараз додалося чотири людини, а продажі такі ж. І тут вони просять ще людей додати - мало шансів, що продажі зростуть.

Тоді я починаю дивитися на показники, куди йде їх час. З'ясовую, що за тиждень «ефективної» роботи по 8 годин щодня, хлопці роблять цілих двадцять п'ять дзвінків. Жодної зустрічі. Жодного контракту.

Я трохи повозився з цифрами, і з'ясував, що за день хлопці роблять п'ять дзвінків, або один дзвінок в 1,5 години.

- Чому так трохи? - питаю я.

- Ну-у, нам же треба готуватися, дізнаватися там про клієнта інформацію, - відповідають.

- І що, допомагає?

- Так.

- А де тоді продажі?

- Тут все не так просто, як ти собі думаєш, Олександр, - починають мені «рибу за грощі» продавці.

Я злегка вийшов з себе, і написав наказ про те, що у кожного продавця є план на тиждень і він має в собі 100 дзвінків і мінімум 1 зустріч з потенційним клієнтом, а інакше не буде ставки за цей тиждень. Продавці трохи засмутились, але потихеньку справа пішла. Те, чим я займався - «розпізнав» проблему надлишку персоналу і виправив її.

Був і інший випадок, коли співробітники поїхали на підготовку проекту меншим складом, ніж необхідно для роботи. Вони знали, що їх менше, тому виїхали на день раніше, працювали на день більше і за кошторисом вийшла перевитрата зарплатні. Коли ми це з'ясували, то почали питати, як вийшло. З'ясували - керівник проекту не знайшла жодного вільного працівника. Розпізнали таку проблему і почали її вирішувати.

Коли ми проводимо співбесіду з людиною - ми теж займаємося розпізнаванням. Наш - не наш. Підійде для цієї роботи, або для іншої.

Коли спілкуємося з співробітниками - теж продовжуємо займатися розпізнаванням - цей співробітник вже підріс, і його можна перевести на більш високу посаду, або більш складну роботу.

Ми постійно тримаємо руку на пульсі кадрових питань - постійно займаємося розпізнаванням.

Ось те, що я хотів, друзі, написати про це відділі і цьому стані.

Якщо у Вашій компанії немає ефективної оргсхеми, або вона не працює, то замовте консалтинг по розробці оргсхеми за 5 днів.

Недавно добавленные

22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...
09.06.2021
Коли ми пишемо професійні інструкції, то час від часу зіштовхуємось із таким кутом зору – «навіщо потрібні скрипти – це тільки робить роботів із працівників». З одного боку – це так і є. Час від часу мені дзвонять різні люди і намагаються щось продати, і я із легкою зацікавленістю слухаю, як вони мені щось розповідають або відповідають на запитання. І тут буває два варіанти – я запитую або розповідаю щось нестандартне – і людина зі мною спілкується нормально і ми до якоїсь згоди доходимо. Або я запитую щось нестандартне, і продавець, таке враження, як перечіплюється через нього, і далі все летить шкереберть.
31.05.2021
5 порад, які стануть в нагоді будь-якому бізнес-диверсанту. Що робити, щоб зруйнувати свою компанію гарантовано за 1 місяць.