У цій статті ми розглянемо такий рівень усвідомлення на оргсхеми, як - РОЗПІЗНАВАННЯ.
У нас вже є ідея бізнесу (ДЖЕРЕЛО), є юридична та інша захищеність (ІСНУВАННЯ), є директор, який займається оперативною роботою (СТАНУ), і наступний етап - це персонал. Персоналом зазвичай займається відділ Найма.
До керівника постійно приходять співробітники зі словами: «Нам потрібні люди». Але ж ми не будемо набирати нових співробітників тільки тому, що нас про це просять? Ні, ми спочатку проведемо інспекцію: підемо до відділу і подивимося - чи дійсно людей не вистачає? Може бути, їх - навпаки, більше, ніж необхідно для роботи. Що сталося з тими, кого туди направили на попередньому тижні? Чому вони не залишилися, а втекли через день. Розпізнаємо - що там насправді за ситуація.
У мене був такий випадок на початку моєї управлінської кар'єри. Кілька років ми з партнером займалися продажами, а потім найняли відділ продажів. Чотири людини. Але продажи не виросли вчетверо, і навіть удвічі не виросли, хоча ми цього наївно чекали.
Я приходжу до відділу і питаю керівника:
- Паша, а як же так, що ж продажу не ростуть?
- Нам людей не вистачає, Олександр, - бодро відповідає мені начальник відділу, - ми тут крутимося щосили, але людей не вистачає.
Я собі думаю: коли продажників у мене взагалі не було, продажи були такими ж, зараз додалося чотири людини, а продажі такі ж. І тут вони просять ще людей додати - мало шансів, що продажі зростуть.
Тоді я починаю дивитися на показники, куди йде їх час. З'ясовую, що за тиждень «ефективної» роботи по 8 годин щодня, хлопці роблять цілих двадцять п'ять дзвінків. Жодної зустрічі. Жодного контракту.
Я трохи повозився з цифрами, і з'ясував, що за день хлопці роблять п'ять дзвінків, або один дзвінок в 1,5 години.
- Чому так трохи? - питаю я.
- Ну-у, нам же треба готуватися, дізнаватися там про клієнта інформацію, - відповідають.
- І що, допомагає?
- Так.
- А де тоді продажі?
- Тут все не так просто, як ти собі думаєш, Олександр, - починають мені «рибу за грощі» продавці.
Я злегка вийшов з себе, і написав наказ про те, що у кожного продавця є план на тиждень і він має в собі 100 дзвінків і мінімум 1 зустріч з потенційним клієнтом, а інакше не буде ставки за цей тиждень. Продавці трохи засмутились, але потихеньку справа пішла. Те, чим я займався - «розпізнав» проблему надлишку персоналу і виправив її.
Був і інший випадок, коли співробітники поїхали на підготовку проекту меншим складом, ніж необхідно для роботи. Вони знали, що їх менше, тому виїхали на день раніше, працювали на день більше і за кошторисом вийшла перевитрата зарплатні. Коли ми це з'ясували, то почали питати, як вийшло. З'ясували - керівник проекту не знайшла жодного вільного працівника. Розпізнали таку проблему і почали її вирішувати.
Коли ми проводимо співбесіду з людиною - ми теж займаємося розпізнаванням. Наш - не наш. Підійде для цієї роботи, або для іншої.
Коли спілкуємося з співробітниками - теж продовжуємо займатися розпізнаванням - цей співробітник вже підріс, і його можна перевести на більш високу посаду, або більш складну роботу.
Ми постійно тримаємо руку на пульсі кадрових питань - постійно займаємося розпізнаванням.
Ось те, що я хотів, друзі, написати про це відділі і цьому стані.
Якщо у Вашій компанії немає ефективної оргсхеми, або вона не працює, то замовте консалтинг по розробці оргсхеми за 5 днів.