Як зробити «кіборгів» з офісного планктону?
Як зробити «кіборгів» з офісного планктону?
02.02.2020

Кожен день ми з різних сторін отримуємо купу тривожних звісток. Там біда, тут біда. Нові закони, нові кредити нашому уряду. Постачальникам треба платити, а грошей немає - банк рахунки заморозив за вказівкою податкової. Так, зовсім забув - ще й співробітники приходять з єдиним питанням: "Коли ви нам зарплату піднімете". Та більшість керівників, яких я знаю, раді своїм співробітникам платити більше, але де гроші взяти?

І виникає правильне питання: якщо співробітник хоче більше грошей в зарплату, то він повинен приносити компанії більше користі, вірно? Співробітники про це, правда, не говорять. Хоча, звичайно набагато приємніше чути від них таке питання: "Що я можу ще зробити для компанії, щоб більше заробляти?" Шкода тільки, що не часто чуємо. Ну да ладно, мрії-мрії.

А давайте подивимося зараз, як дійсно можна зробити з людей, користь яких невелика в компанії, дійсно "кіборгів", яким не шкода платити по-справжньому багато.

Є кілька варіантів. Перший: хочеш отримувати більше, працюй більше часу. Не 8 годин, а 10 або 12, наприклад. Це найпростіший спосіб за старовинним армійському правилом "Бери побільше, кидай подалі". Цей спосіб співробітників не дуже надихає, але тим не менш, має право на життя. Добре працює для відділу продажів. Навіть зараз є компанії, які закривають двері перед клієнтами на обід. І доводиться тим нести свої гроші конкурентам. А тому - подивіться, які співробітники можуть працювати більше і заробляти собі і компанії? Як це грамотно і законно можна зробити?

Другий спосіб - прискорювати комунікацію в компанії. Є така цитата американського філософа Л. Рона Хаббарда, дуже популярна у нас в BusinessForward - "Швидкість потоку частинок визначає могутність". Іншими словами - чим швидше відбувається комунікація в компанії, тим швидше компанія стане процвітаючою і успішною.

Наприклад, я заїжджаю на СТО, у мене на протязі 10 хвилин, поки я п'ю запропонований їхнім співробітником капучино, оформляють на сервіс автомобіль, саджають в викликане їх співробітниками таксі і пропонують підвезти автомобіль до офісу після сервісу, щоб я не витрачав свого часу і не їхав зайвий раз до них. Як ви думаєте - буде для мене велике значення мати не сума їхніх послуг? Ні звичайно. Яка різниця, на скільки менше з мене візьмуть грошей на іншому СТО, якщо там я витрачу 2 години, а тут 10 хвилин (ще й з капучино)?

Один наш клієнт розповів мені, як у нього в компанії за минулий рік продажі зросли через те, що він поставив стандарт для продавців відповідати клієнту протягом 10 хвилин після отримання заявки. Співробітники перший час говорили, що це неможливо, дуже важко, вони не встигають і так далі (а Вам співробітники теж заперечують у відповідь на Ваші розпорядження?). Довелося трохи з ними поборотися, трохи прорідити ряди особливо незгодних, прийняти на роботу тих, хто готовий відповідати на заявку за 10 хвилин і продажі зросли на 50%.

 Тому, подивіться - де ваші клієнти витрачають час, як можна прискорити процеси ще швидше, ніж вони є зараз? Спосіб не самий популярний, так як змушує співробітників енергійніше ворушитися, а не всі це люблять.

Третій спосіб не настільки швидкий і зовсім не популярний - удосконалювати своїх співробітників. Робити їх кращими у своїй справі. Такими, щоб можна було знімати їх в роботі, викладати на YouTube з фразою "Кращий ..." (столяр, наприклад). Ну уявіть, що у вашій компанії працюють такі менеджери з продажу, що їх зустрічі, переговори і укладення угод можна зняти на відео, викласти в інтернет і написати "Це п'ятизірковий продавець". І кожен (КОЖЕН) продавець на цій планеті, який подивився відео, скаже: "Це правда. Я б краще не зміг, і не бачив нікого, хто б зміг".

Такі люди є - професіонали у своїй справі. І дивлячись на їх роботу, ми захоплюємося, розуміючи - що там тисячі годин кривавих мозолів і цистерни поту були витрачені. Зате тепер дивишся і захоплюєшся. Наприклад - Яна Клочкова, золота рибка України, п'ятиразова олімпійська чемпіонка. Подивіться записи з її виступів. Або росіянин Олександр Карелін, який 13 років був найсильнішим борцем планети. Або сама стрибуча людина планети Олександр Бубка.

Як нам зробити співробітників такими ж профі? Як нам зробити їх такими ж зарядженими на перемогу?

Перше: розробити їм програму навчання. Підготувати всі матеріали для цього. Щоб їм було на що спиратися в своєму зростанні. Коли співробітник спільно з керівником розбирає - що він протягом року повинен знати і вміти, які навички отримати, це додатково піднімає мотивацію співробітників. Адже ми таким чином робимо в співробітників внесок.

Друге: Регулярно удосконалювати їх. Створити всередині компанії Академію, де співробітники за розкладом будуть приходити і навчатися, потім практикуватися, потім застосовувати отримані дані до тих пір, поки не буде 100% впевненості в тому, що вони по-справжньому ЗНАЮТЬ І ВМІЮТЬ. Асоціація WISE дозволяє організувати в компанії таку Академию, і навчити супервайзера, який і буде допомагати власнику компанії підвищувати ефективність персоналу. І поступово робити з просто співробітників - суперпрофесіоналів. Тільки уявіть, чого Ви могли б досягти, якби рік тому ваші співробітники почали щодня тренуватися отримувати продукт на своєму робочому місці? Продавці - технікам продажів, бухгалтера - швидкості друку на комп'ютері, комірники - укладання та пошуку товару на складі, водії -безаварійному водінню. І так далі…

Третє: наймати продуктивних співробітників, які хочуть працювати і давати результат. Як порада - звучить трохи банально. І мені керівники часто говорять, що вони так і роблять. Тільки потім починають питати - як мені мотивувати співробітника, який не хоче працювати, відмовляється співпрацювати і не виконує розпорядження. А таких громадян не замотівіруешь. Тільки різками, але проти буде Женевська конвенція і правозахисники - скажуть, що тортури заборонені і так далі. Тому, якщо у Вас є такий «невмотивований» співробітник, то краще по-доброму з ним розлучитися, «подарувати» його конкурентам - там він принесе більше користі Вам і Вашій компанії. А наймати на його місце як-раз таки бажаючих працювати співробітників.

Четверте: регулярно обговорювати з співробітниками плани компанії, цілі компанії. Погоджувати з ними ті дії, які робляться. Це дозволяє самим співробітникам робити внесок в компанію, в ту групу, членами якої вони є. А це піднімає їх на найвищий рівень мотивації, який буває у людини - «почуття обов'язку». Можливо ви пам'ятаєте часи, коли ми з вами плавали на дерев'яних кораблях по Карибському морю і займалися благородною справою - забирали у грабіжників іспанців награбоване золото. І навіть будучи піратами і флібустьєрами, капітанам було необхідно погоджувати свої цілі з командою, домагаючись їх згоди в досягненні мети. І більше половини команди повинно було бути згідно з тим курсом, яким їх вели капітани до багатства і слави. Ну а коли команда готова до славної битві і перемоги, то і керувати такою командою одне задоволення, правда?

П'яте: створювати ігри. Якщо ми запропонуємо будь-якій розсудливій людині два варіанти - отримати 1000 гривень за те, що викопає канаву, або отримати 1000 гривень за те, що грає в якусь гру (наприклад, в футбол), то майже кожен вибере футбол. Грати нам набагато цікавіше, ніж працювати. І раніше цим часто користувалися. Згадайте (хто вчився в Радянському Союзі), як ми збирали макулатуру в школі? Вчителі нам ж не платили зарплатню, правда? Вони нас мотивували не грошима, а чимось іншим. Наприклад - змаганням, зібрати більше, ніж «А» -шкі. І весь клас дуже жваво і енергійно бігав по околицях і збирав макулатуру, щоб виграти. Подивіться, які Ви можете запустити гри в своїй компанії? Соцзмагання між підрозділами? Турнір між філіями? Може бути - з конкурентами? Ігри здорово об'єднують співробітників, і роблять з них команду однодумців.

Шосте: святкування перемог. Часто керівники організовують корпоративні заходи. Зазвичай вони приурочені до річниці створення компанії, або до календарного свята відповідної професії, поширеної в компанії, типу «день будівельника». Це непоганий привід «зарядити» співробітників, але набагато краще, якщо наші свята присвячені нашим перемогам. Це набагато сильніше мотивує співробітників працювати в команді, пишатися командою. Тоді співробітники «піарять» свою компанію серед своїх друзів, знайомих, колег, постачальників, покупців. І модне слово «імідж» компанії починає нарешті працювати на компанію. До Вас почнуть приходити знайомі ваших співробітників і проситися влаштуватися на роботу. І вони не будуть розповідати Вам, що вони подумають, що зарплата їх не влаштовує - вони будуть хотіти працювати у Вас саме тому, що у Вашій компанії сильна команда, а кожен продуктивний співробітник хоче до таких же здатним, як і він сам, а не в «болото рутини і офісного планктону».

Бажаю Вам використовувати дані рекомендації і створити свою справжню команду «кіборгів» і забути про «офісний планктон» у Вашому бізнесі. 

 З повагою, Олександр Варламов

Президент BusinessForward Україна

Недавно добавленные

27.03.2020
Практичний вебінар «Сім золотих законів системного бізнесу»
25.03.2020
Доброго дня, шановні! Є така фраза: будь-яка команда стає по-справжньому командою після першого спільно пережитого шторму. Бізнес в Україні зараз проходить саме цю стадію. 2015-2016 роки початок підйому компаній, до 2019 року непогане зростання тих, у кого хороший продукт або вгадали з трендом. І зараз - «Шторм 2020». Коронавірус. Криза. Як не назви, все одно - це випробування на міцність. І багатьом компаніям зараз треба вирішувати два питання:
17.03.2020
Наше суспільство пронизане некомпетентністю, і навіть пишається цим. Бути дилетантом стало модно. Навіть є відповідні приказки: «Титанік побудували професіонали, ковчег побудували дилетанти».
27.02.2020
А ви стресостійкі? Коли читаю текст вакансій, бачу там час від часу фразу «від вас вимагається стресостійкість». Або буває, начальник відділу або директор мені каже - у нас тут багато стресу в роботі. Читать далі
08.02.2020
Хто відповідає за комунікацію в компанії?