Як протистояти маніпуляціям в своєму бізнесі
Як протистояти маніпуляціям в своєму бізнесі
13.05.2020

Часта картина: в компанію приходить продуктивний співробітник. Починає працювати, показує результат набагато вищий за середній. Потім щось відбувається, і цей співробітник шукає собі іншу роботу.

Проходить кілька років, і ми бачимо, що ця людина в якійсь компанії закріпилась і показує відмінні результати. Набагато краще, ніж в нашій компанії більшість наших співробітників. І нам стає сумно - чому він не у нас працює?

Звичайно, причини звільнення здібних людей з наших компаній є різні. Наприклад, сімейні обставини, здоров'я або ще щось об'єктивне.

Гірше, коли цю людину «з'їдають» в колективі. Або навіть ми самі звільняємо, тому що хтось щось нам сказав погане про цю людину.

Приклади, які я бачив в компаніях:

1. У відділ закупівель приходить співробітниця, починає працювати, роблячи за день роботи, як два «стареньких» працівника у відділі. І в кінці місяця начальник відділу каже директору: «Ну, вона слабенька така, мабуть - такий співробітник нам не потрібен». І директор прибирає новачка з компанії. Нероби залишилися.

2. Співробітник відділу продажів бачить порушення технології роботи відділу різними співробітниками і повідомляє їм про це. Починається конфлікт, адже там старенькі і дуже досвідчені співробітники. «Та ти хто такий» і таке інше. Співробітник  знизує плечима і йде з відділу. Продажі падають на 50%. Як потім порахували, він один робив роботи стільки ж, скільки решта п'ять чоловік. Просто у відділі було не прийнято рахувати результат кожного окремо. Вони працювали «командою».

3. Логісту дають завдання знайти перевізника. Той швидко знаходить, отримує рахунок і передає на оплату. Закупник випадково дізнається ціну перевезення, наводить довідки, і з’ясовує, що ця послуга у перевізника коштує на 1000 доларів дешевше. Закупник повідомляє про ситуацію в службу безпеки. Служба безпеки починає службове розслідування ПРОТИ закупника. Той, саркастично посміхаючись, звільняється.

4. Головний бухгалтер компанії дуже зайнятий своєю працею. На його робочому столі завжди гори документів. У нього завжди немає на інших часу. Правда в звітах регулярно є помилки, та й віддаються вони завжди із запізненням, він цурається інших співробітників, не дотримується правил і графіка роботи компанії. На питання директора по обліку він закочує очі, зітхає і каже: «Ну, мені що, вам всю бухгалтерію пояснити»? Запрошується зовнішній аудитор для перевірки ведення обліку, і на наступний день бухгалтер не виходить на роботу, не бере трубку телефону і видаляє свій профіль з Фейсбук. Результати аудиту свідчать, що бухгалтер за півроку роботи вкрав у 10 разів більше своєї зарплати.

Прості рекомендації: 

1. Коли ви чуєте щось негативне про співробітника, просить докази. Влаштовуйте «очну ставку». Чуємо щось негативне про співробітника, якого зараз немає поруч, перериваємось на хвилину і викликаємо його. Потім просимо повторити. Або показати докази. Немає доказів - пише доповідну записку з копією на того співробітника.

- «Вчора Петро лаявся з клієнтом», - каже нам Василь, сидячи у вас в кабінеті. 

- «Он воно як. Хвилинку. Алло, Петро, зайди до мене в кабінет ». І коли Петро прийшов: «Повтори ще раз, що вчора робив Петро»?

І найчастіше з’ясовується, що Петро не лаявся, а лаявся клієнт, що Петро його залагоджував, і залагодив, і клієнт пішов щасливий. Привід для лайки клієнта зробив Василь. І тільки на такій «очній ставці» ви зможете з’ясувати якусь правду. 

Слова, на які варто звертати увагу, як на застережливий гудок потягу: «Завжди», «Ніколи», «Постійно». Усі інші узагальнення. 

«Вона завжди спізнюється», «Він постійно грубить клієнтам». «Вона ніколи не виконувала план». «Вони завжди помиляються з відправленнями». І коли ви проведете розслідування, то виявиться, що це було тільки раз і вже досить давно, ще на початку роботи в компанії. А якщо ви подивіться на кількість помилок того, хто нападає, то виявиться, що у нього воно істотно вище середнього. Та він чемпіон по помилках!

 

Для того, щоб глибше розібратися з цією темою, друзі, ми проводимо Вебінар 20.05 о 16.00

Тема вебінару: "Як протистояти маніпуляціям в своєму бізнесі".

Ви дізнаєтеся:

  • Як розпізнавати маніпуляторів і руйнівників;
  • Як протистояти прихованим маніпуляціям;
  • Як розпізнавати і прибирати з компанії «підкилимні» ігри;
  • Як знаходити слабких, але замаскованих співробітників і керівників;
  • Як зберегти продуктивних співробітників серед «гадюк».

Ви навчитеся:

  • Технології проведення розслідувань;
  • Технології розв'язання конфліктів.

В кінці вебінару ви отримаєте:

  • Чек-ліст з безпеки бізнесу на 100 пунктів;
  • Чек-ліст для вирішення конфліктів в компанії;

Вартість участі 500 350 грн. 

 Посилання для оплати і реєстрації:

Недавно добавленные

22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...
09.06.2021
Коли ми пишемо професійні інструкції, то час від часу зіштовхуємось із таким кутом зору – «навіщо потрібні скрипти – це тільки робить роботів із працівників». З одного боку – це так і є. Час від часу мені дзвонять різні люди і намагаються щось продати, і я із легкою зацікавленістю слухаю, як вони мені щось розповідають або відповідають на запитання. І тут буває два варіанти – я запитую або розповідаю щось нестандартне – і людина зі мною спілкується нормально і ми до якоїсь згоди доходимо. Або я запитую щось нестандартне, і продавець, таке враження, як перечіплюється через нього, і далі все летить шкереберть.
31.05.2021
5 порад, які стануть в нагоді будь-якому бізнес-диверсанту. Що робити, щоб зруйнувати свою компанію гарантовано за 1 місяць.