Як позбутись рутини
Як позбутись рутини
23.12.2019

Коли справи йдуть добре, і бізнес росте, то власники компаній починають замислюватися про те, як же їм зробити бізнес таким, щоб не дзвонили два телефони одночасно, не пищав постійно Skype, Viber і WhatsApp.

Менеджери з персоналу мріють, щоб в компанію приходили тільки навчені професіонали на звичайну, а не захмарну зарплату.

Керівники підрозділів сплять і бачать, як їх підлеглі приходять о 8.45, щоб включити комп'ютери і підготуватися до зборів, і в 9.00 у всіх уже є план роботи на день. А після зборів, приблизно о 9.05 кожен втік працювати зі знанням - що ж йому робити весь день і весь тиждень, щоб отримати в кінці місяця потрібний результат. А не як зазвичай, розповідати про несезон, конкурентів, курс валют, президента (підкресліть потрібне самі).

Співробітники теж би хотіли, щоб хтось їм пояснив зрозумілими буквами те, що їм треба робити і ЯК їм це робити, щоб ті самі захмарні плани вже не були такими захмарними.

Ну і як же досягнути усіх цих мрій? Як нам досягти професіоналізму співробітників за нереально короткий час? Як нам зробити, щоб результат був завжди стабільно високим?

А у нас є правильна відповідь - це робочі професійні інструкції. Ми їх називаємо - "шляпа співробітника" (термін взятий з робіт Л. Рона Хаббарда).

Що це таке? Це коротко, зазвичай на сторінок сто дрібним почерком, написані працюючі інструкції. Як до гаджету, який ви купуєте собі. І це текст, написаний простими словами, як в інструкції до конструктора Лего, який ви купуєте своїй дитині.

Не плутайте ці професійні інструкції з їх жалюгідною тупою подобою - посадовими інструкціями. Посадові інструкції потрібні тільки для одного - судового розгляду з підлеглим. Вони ніяк не допомагають працювати. Так що навіть не діставайте їх з верхньої, покритою пилом, полиці, щоб сказати мені: "Олександр, у мене є інструкції".

Як казав Станславскій: «не вірю». Якщо нова людина візьме цю інструкцію і піде з нею на робоче місце, то чи зможе вінвона не ставлячи хмари тупих (на ваш погляд) питань, дати потрібний результат? Відповідайте собі чесно? На жаль, якщо ваша компанія називається не Макдональдс, то навряд чи у вас є такі інструкції. І в цьому проблема масштабування, та й просто зростання, кадрових перестановок, найму, навчання, мотивації.

Мої спостереження показують, що 50% проблем будь-якого бізнесу полягають у відсутності таких інструкцій і відсутності навчання персоналу по використанню таких інструкцій.

Я навіть книгу написав свого часу, щоб допомогти вирішити це питання.

Що має бути в такій інструкції:

1. Мета компанії. Це допомагає мотивації персоналу.


2. Мета посади. Це необхідно, щоб наш співробітник знав, куди йому йти.


3. Цінний кінцевий продукт посади (термін взятий з робіт Л. Рона Хаббарда). Детальніше про нього тут.


4. Статистика посади - кількісне відображення продукту. Скільки співробітник зробив за день, тиждень або місяць.


5. Опис технології його праці: що йому робити кожен день, тиждень, місяць, вранці, в обід, ввечері.


6. Опис кожного процесу його роботи докладно. Щоб міг прочитати і відразу почати робити БЕЗ питань. Наприклад, якщо ваш бухгалтер займається простроченої дебіторкою (а саме бухгалтер повинен її збирати), то повинна бути інструкція - ЯК він це робить, щоб дебіторка зменшувалася до нуля, або щоб її взагалі не було. Якщо ваш продажник повинен знаходити нових клієнтів, то як він це робить? Всі необхідні скрипти від успішних продажників, вся технологія ефективних продажів саме у вашій компанії. Якщо це комірник, то як він оприбутковує товар, видає і так далі.


7. Інструкції від «пожеж». Кожен раз, коли у вас виникає завал, проблема, «пожежа», і ви з ним успішно справляєтеся, то напишіть інструкцію - як в майбутньому від цього позбутися або взагалі не допускати, і вставте в «капелюх» кожному співробітнику, кого це стосується.


8. Перелік пунктів (інструмент з робіт Л. Рона Хаббарда). Це спеціальна послідовність навчання людини. Щоб не було такого, що ви написали інструкцію 100 сторінок, а людина її перегорнув за 10 хвилин, позіхнув і сказав - «так все зрозуміло», і потім пішов і завалив справу) або почав відволікати всіх питаннями, які були описані в його капелюсі .

Якщо раптом вам треба такі інструкції, а самі співробітники писати не можуть, тому що у них «немає часу», а ви теж дуже зайняті, то напишіть нам, у нас є така послуга - коли наш консультант приходить в ваш бізнес і описує такі інструкції . Це недовго, але і недешево. Ми знаємо, куди дивитися, тому робимо свою роботу швидко.

 Заповніть замовлення, щоб з Вами зв'язалися для створення працюючих інструкцій:

Недавно добавленные

16.07.2020
Кожен з нас у житті зіштовхувався з різними керівниками. Якісь їхні чудові риси ми намагаємося скопіювати, але якісь слабкості і невірні дії потрапляють до нас без нашої на те бажання. Я багато бачив різних керівників на своїх проектах і у цій статті намагався об'єднати їх слабкі риси в список. І ось що вийшло.
09.07.2020
Пам'ятайте, як кажуть - ось легені здорової людини, а ось легені курця. Деякий час назад я почав помічати, що те саме відбувається з клієнтами. Є здорові клієнти - вони купують багато, платять відразу, не торгуються. А якщо і торгуються, і платять з відстрочкою, то все одно нам досить для того, щоб в компанії водилися і обороти, і прибуток. Тому що без прибутку наші компанії не можуть розвиватися. Без прибутку у нас не буде здібних працівників. Без прибутку ми збанкрутуємо.
06.07.2020
Канбан - це система організації виробництва і постачання, що дозволяє реалізувати принцип «точно в строки». Слово «Канбан» по-японськи означає «рекламний щит, вивіска» (японською 看板) Виглядає він, як таблиця, у якій стовпці - це етапи виробничого процесу. І в цих стовпцях у нас розташовуються проекти, які ми зараз виробляємо. Наприклад, як це може виглядати для роботи продавців, щоб вони точно бачили, на якій стадії знаходяться переговори:
25.06.2020
Час від часу під час консалтингу піднімаються одні і ті ж скарги у бізнесменів: - Продавці не продають. - Виробничники не виробляють. - Керівники не керують. Ну і так далі .