Як позбутись рутини
Як позбутись рутини
23.12.2019

Коли справи йдуть добре, і бізнес росте, то власники компаній починають замислюватися про те, як же їм зробити бізнес таким, щоб не дзвонили два телефони одночасно, не пищав постійно Skype, Viber і WhatsApp.

Менеджери з персоналу мріють, щоб в компанію приходили тільки навчені професіонали на звичайну, а не захмарну зарплату.

Керівники підрозділів сплять і бачать, як їх підлеглі приходять о 8.45, щоб включити комп'ютери і підготуватися до зборів, і в 9.00 у всіх уже є план роботи на день. А після зборів, приблизно о 9.05 кожен втік працювати зі знанням - що ж йому робити весь день і весь тиждень, щоб отримати в кінці місяця потрібний результат. А не як зазвичай, розповідати про несезон, конкурентів, курс валют, президента (підкресліть потрібне самі).

Співробітники теж би хотіли, щоб хтось їм пояснив зрозумілими буквами те, що їм треба робити і ЯК їм це робити, щоб ті самі захмарні плани вже не були такими захмарними.

Ну і як же досягнути усіх цих мрій? Як нам досягти професіоналізму співробітників за нереально короткий час? Як нам зробити, щоб результат був завжди стабільно високим?

А у нас є правильна відповідь - це робочі професійні інструкції. Ми їх називаємо - "шляпа співробітника" (термін взятий з робіт Л. Рона Хаббарда).

Що це таке? Це коротко, зазвичай на сторінок сто дрібним почерком, написані працюючі інструкції. Як до гаджету, який ви купуєте собі. І це текст, написаний простими словами, як в інструкції до конструктора Лего, який ви купуєте своїй дитині.

Не плутайте ці професійні інструкції з їх жалюгідною тупою подобою - посадовими інструкціями. Посадові інструкції потрібні тільки для одного - судового розгляду з підлеглим. Вони ніяк не допомагають працювати. Так що навіть не діставайте їх з верхньої, покритою пилом, полиці, щоб сказати мені: "Олександр, у мене є інструкції".

Як казав Станславскій: «не вірю». Якщо нова людина візьме цю інструкцію і піде з нею на робоче місце, то чи зможе вінвона не ставлячи хмари тупих (на ваш погляд) питань, дати потрібний результат? Відповідайте собі чесно? На жаль, якщо ваша компанія називається не Макдональдс, то навряд чи у вас є такі інструкції. І в цьому проблема масштабування, та й просто зростання, кадрових перестановок, найму, навчання, мотивації.

Мої спостереження показують, що 50% проблем будь-якого бізнесу полягають у відсутності таких інструкцій і відсутності навчання персоналу по використанню таких інструкцій.

Я навіть книгу написав свого часу, щоб допомогти вирішити це питання.

Що має бути в такій інструкції:

1. Мета компанії. Це допомагає мотивації персоналу.


2. Мета посади. Це необхідно, щоб наш співробітник знав, куди йому йти.


3. Цінний кінцевий продукт посади (термін взятий з робіт Л. Рона Хаббарда). Детальніше про нього тут.


4. Статистика посади - кількісне відображення продукту. Скільки співробітник зробив за день, тиждень або місяць.


5. Опис технології його праці: що йому робити кожен день, тиждень, місяць, вранці, в обід, ввечері.


6. Опис кожного процесу його роботи докладно. Щоб міг прочитати і відразу почати робити БЕЗ питань. Наприклад, якщо ваш бухгалтер займається простроченої дебіторкою (а саме бухгалтер повинен її збирати), то повинна бути інструкція - ЯК він це робить, щоб дебіторка зменшувалася до нуля, або щоб її взагалі не було. Якщо ваш продажник повинен знаходити нових клієнтів, то як він це робить? Всі необхідні скрипти від успішних продажників, вся технологія ефективних продажів саме у вашій компанії. Якщо це комірник, то як він оприбутковує товар, видає і так далі.


7. Інструкції від «пожеж». Кожен раз, коли у вас виникає завал, проблема, «пожежа», і ви з ним успішно справляєтеся, то напишіть інструкцію - як в майбутньому від цього позбутися або взагалі не допускати, і вставте в «капелюх» кожному співробітнику, кого це стосується.


8. Перелік пунктів (інструмент з робіт Л. Рона Хаббарда). Це спеціальна послідовність навчання людини. Щоб не було такого, що ви написали інструкцію 100 сторінок, а людина її перегорнув за 10 хвилин, позіхнув і сказав - «так все зрозуміло», і потім пішов і завалив справу) або почав відволікати всіх питаннями, які були описані в його капелюсі .

Якщо раптом вам треба такі інструкції, а самі співробітники писати не можуть, тому що у них «немає часу», а ви теж дуже зайняті, то напишіть нам, у нас є така послуга - коли наш консультант приходить в ваш бізнес і описує такі інструкції . Це недовго, але і недешево. Ми знаємо, куди дивитися, тому робимо свою роботу швидко.

 Заповніть замовлення, щоб з Вами зв'язалися для створення працюючих інструкцій:

Недавно добавленные

22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...
09.06.2021
Коли ми пишемо професійні інструкції, то час від часу зіштовхуємось із таким кутом зору – «навіщо потрібні скрипти – це тільки робить роботів із працівників». З одного боку – це так і є. Час від часу мені дзвонять різні люди і намагаються щось продати, і я із легкою зацікавленістю слухаю, як вони мені щось розповідають або відповідають на запитання. І тут буває два варіанти – я запитую або розповідаю щось нестандартне – і людина зі мною спілкується нормально і ми до якоїсь згоди доходимо. Або я запитую щось нестандартне, і продавець, таке враження, як перечіплюється через нього, і далі все летить шкереберть.
31.05.2021
5 порад, які стануть в нагоді будь-якому бізнес-диверсанту. Що робити, щоб зруйнувати свою компанію гарантовано за 1 місяць.