Як позбутись рутини
Як позбутись рутини
23.12.2019

Коли справи йдуть добре, і бізнес росте, то власники компаній починають замислюватися про те, як же їм зробити бізнес таким, щоб не дзвонили два телефони одночасно, не пищав постійно Skype, Viber і WhatsApp.

Менеджери з персоналу мріють, щоб в компанію приходили тільки навчені професіонали на звичайну, а не захмарну зарплату.

Керівники підрозділів сплять і бачать, як їх підлеглі приходять о 8.45, щоб включити комп'ютери і підготуватися до зборів, і в 9.00 у всіх уже є план роботи на день. А після зборів, приблизно о 9.05 кожен втік працювати зі знанням - що ж йому робити весь день і весь тиждень, щоб отримати в кінці місяця потрібний результат. А не як зазвичай, розповідати про несезон, конкурентів, курс валют, президента (підкресліть потрібне самі).

Співробітники теж би хотіли, щоб хтось їм пояснив зрозумілими буквами те, що їм треба робити і ЯК їм це робити, щоб ті самі захмарні плани вже не були такими захмарними.

Ну і як же досягнути усіх цих мрій? Як нам досягти професіоналізму співробітників за нереально короткий час? Як нам зробити, щоб результат був завжди стабільно високим?

А у нас є правильна відповідь - це робочі професійні інструкції. Ми їх називаємо - "шляпа співробітника" (термін взятий з робіт Л. Рона Хаббарда).

Що це таке? Це коротко, зазвичай на сторінок сто дрібним почерком, написані працюючі інструкції. Як до гаджету, який ви купуєте собі. І це текст, написаний простими словами, як в інструкції до конструктора Лего, який ви купуєте своїй дитині.

Не плутайте ці професійні інструкції з їх жалюгідною тупою подобою - посадовими інструкціями. Посадові інструкції потрібні тільки для одного - судового розгляду з підлеглим. Вони ніяк не допомагають працювати. Так що навіть не діставайте їх з верхньої, покритою пилом, полиці, щоб сказати мені: "Олександр, у мене є інструкції".

Як казав Станславскій: «не вірю». Якщо нова людина візьме цю інструкцію і піде з нею на робоче місце, то чи зможе вінвона не ставлячи хмари тупих (на ваш погляд) питань, дати потрібний результат? Відповідайте собі чесно? На жаль, якщо ваша компанія називається не Макдональдс, то навряд чи у вас є такі інструкції. І в цьому проблема масштабування, та й просто зростання, кадрових перестановок, найму, навчання, мотивації.

Мої спостереження показують, що 50% проблем будь-якого бізнесу полягають у відсутності таких інструкцій і відсутності навчання персоналу по використанню таких інструкцій.

Я навіть книгу написав свого часу, щоб допомогти вирішити це питання.

Що має бути в такій інструкції:

1. Мета компанії. Це допомагає мотивації персоналу.


2. Мета посади. Це необхідно, щоб наш співробітник знав, куди йому йти.


3. Цінний кінцевий продукт посади (термін взятий з робіт Л. Рона Хаббарда). Детальніше про нього тут.


4. Статистика посади - кількісне відображення продукту. Скільки співробітник зробив за день, тиждень або місяць.


5. Опис технології його праці: що йому робити кожен день, тиждень, місяць, вранці, в обід, ввечері.


6. Опис кожного процесу його роботи докладно. Щоб міг прочитати і відразу почати робити БЕЗ питань. Наприклад, якщо ваш бухгалтер займається простроченої дебіторкою (а саме бухгалтер повинен її збирати), то повинна бути інструкція - ЯК він це робить, щоб дебіторка зменшувалася до нуля, або щоб її взагалі не було. Якщо ваш продажник повинен знаходити нових клієнтів, то як він це робить? Всі необхідні скрипти від успішних продажників, вся технологія ефективних продажів саме у вашій компанії. Якщо це комірник, то як він оприбутковує товар, видає і так далі.


7. Інструкції від «пожеж». Кожен раз, коли у вас виникає завал, проблема, «пожежа», і ви з ним успішно справляєтеся, то напишіть інструкцію - як в майбутньому від цього позбутися або взагалі не допускати, і вставте в «капелюх» кожному співробітнику, кого це стосується.


8. Перелік пунктів (інструмент з робіт Л. Рона Хаббарда). Це спеціальна послідовність навчання людини. Щоб не було такого, що ви написали інструкцію 100 сторінок, а людина її перегорнув за 10 хвилин, позіхнув і сказав - «так все зрозуміло», і потім пішов і завалив справу) або почав відволікати всіх питаннями, які були описані в його капелюсі .

Якщо раптом вам треба такі інструкції, а самі співробітники писати не можуть, тому що у них «немає часу», а ви теж дуже зайняті, то напишіть нам, у нас є така послуга - коли наш консультант приходить в ваш бізнес і описує такі інструкції . Це недовго, але і недешево. Ми знаємо, куди дивитися, тому робимо свою роботу швидко.

 Заповніть замовлення, щоб з Вами зв'язалися для створення працюючих інструкцій:

Недавно добавленные

27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?
15.09.2020
У багатьох зростаючих компаніях є проблема з керівниками. Не в сенсі того, що керівники погані, а в тому сенсі, що керівників не вистачає. Адже робота керівника потребує певні знання і вміння в різних сферах: • Треба вміти організовувати групи з окремих співробітників; • Ставити їм завдання, контролювати виконання; • Професійно розбиратися в тій області, в якій працює компанія. Одного разу я був свідком того, як в Київстар підходили до питання підготовки керівників. Вона проходила в три етапи: