Коли мені кажуть: нам не потрібні інструкції, ми так навчимо нових співробітників - я посміхаюсь
Коли мені кажуть: нам не потрібні інструкції, ми так навчимо нових співробітників - я посміхаюсь
27.10.2020

Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила.

І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.

Коли мені кажуть - інструкції все одно ніхто не читає, навіщо їх писати, я розчулююся і прошу будь-якого співробітника в зоні видимості показати мені інструкцію, щоб її почитати. А її просто немає. Вона десь там, в минулому десятиріччі написана, архів на сервері, який рік тому вивезли.

Коли мені кажуть, що інструкції не потрібні, в сучасному світі співробітники повинні бути гнучкими і імпровізувати, я пропоную летіти на Кариби наступного разу з пілотом боїнгу, який любить імпровізувати.

Коли мені кажуть, що у нас є інструкції, цілих три сторінки написано, я показую будь-яку з наших інструкцій (найменша - для прибиральниці - 30 сторінок, найбільша - для фінансового директора заводу 150 сторінок) і прошу викинути те, що на їх погляд зайве. Хай там грець, але не викидають)

Так, звичайно, всі випадки в інструкції не напишеш. Це була б ідеальна інструкція. Але ми, скажу чесно і скромно, до ідеалу підібралися досить близько.

Ми пишемо професійні інструкції для співробітників і керівників. Пишемо простими словами складні речі. Розумно оформляємо, щоб читати було легко. Без складнопідрядних пропозицій і абзаців довжиною в дві сторінки.

Що в підсумку? Десь стажист на третій день робить обсяг продажів місяця.

Десь втрачена і забута технологія раптом починає працювати і збільшувати результати у відділі.

Десь починають відкривати філії з більшою легкістю, ніж раніше.

Грошей в компанії стає більше, а проблем менше.

Бізнес стає більш професійним. Дилетантів стає менше, а компетентних працівників - більше.

Так давайте ж працювати в підприємствах з компетентними людьми!

Недавно добавленные

22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...
09.06.2021
Коли ми пишемо професійні інструкції, то час від часу зіштовхуємось із таким кутом зору – «навіщо потрібні скрипти – це тільки робить роботів із працівників». З одного боку – це так і є. Час від часу мені дзвонять різні люди і намагаються щось продати, і я із легкою зацікавленістю слухаю, як вони мені щось розповідають або відповідають на запитання. І тут буває два варіанти – я запитую або розповідаю щось нестандартне – і людина зі мною спілкується нормально і ми до якоїсь згоди доходимо. Або я запитую щось нестандартне, і продавець, таке враження, як перечіплюється через нього, і далі все летить шкереберть.
31.05.2021
5 порад, які стануть в нагоді будь-якому бізнес-диверсанту. Що робити, щоб зруйнувати свою компанію гарантовано за 1 місяць.