Компанії дилетантів перемагають компанії професіоналів?
Компанії дилетантів перемагають компанії професіоналів?
17.03.2020

Компанії дилетантів перемагають компанії професіоналів?


Я не вірусолог, тому не буду давати рекомендацій про боротьбу з короновірусом, і буду писати про бізнес).


Наше суспільство пронизане некомпетентністю, і навіть пишається цим. Бути дилетантом стало модно. Навіть є відповідні приказки: «Титанік побудували професіонали, ковчег побудували дилетанти».


Коли нові співробітники приходять на роботу в наші компанії, рідко коли вони намагаються навчитися так, щоб стати найкрутішими в своїй професії. У них мети інші. Зарплату отримати вчасно. Черговий транш кредиту погасити. Вчасно додому потрапити до дружини і дітей. Подивитися черговий серіал, вигуляти собаку.


Лічені одиниці наших співробітників САМІ вчаться і піднімають кваліфікацію у своїй професії. Як не дивно, найбільш дисципліновані в цьому бухгалтера. Хто на другому місці - не знаю.
Ну а так як співробітники не блищать професіоналізмом, то і результати їх роботи теж не завжди нас радують.


Гаразд - нас. Вони наших клієнтів не радують. Наприклад, продавці, щоб продати, обіцяють зірочку з неба клієнту. Той платить. Продавці показують зростання показників. А потім виробництво абсолютно не встигає, тому що з планом виробництва менеджери з продажу нічого не погодили.


Клієнт в люті, вимагає повернення або штрафних санкцій. Але продавців це вже не стосується - це вони, ледачі виробничники.


А може виробничники дійсно - ледацюги, але як це перевірити? І хто повинен займатися питаннями якості взагалі?


Найпростіша відповідь, який мені давали бізнесмени: «Начальник виробництва має відповідати за перевірку якості».


Відповідь проста, але хибна.


Не може людина сама себе перевіряти. Наприклад, якщо будівельник цілий день клав цеглу, клав, клав, клав, вісім годин зміну відпрацював. Увечері дивиться на роботу і такий сам собі каже: «Ех, криво я стінку склав. Залишуся на вечір, все виправлю, щоб штукатурам було легше працювати, і клієнти щоб були задоволені».


Часто бачили таких будівельників?


А потім приходить незадоволений клієнт і співробітник, який накосячілі, намагається якось залагодити цього клієнта, або послати його, або зробити вигляд, що нічого не було.
Нам все це б'є в репутацію. Потім з'являються дурні відгуки в Гугл, Фейсбук, на форумах. І ми давай лаяти відділ піару: «Що ж ви чорти, погано працюєте».


Висновок: за якістю в компанії повинна стежити зовсім окрема людина. Яка не підкоряється комерційному директору або начальнику виробництва. Яка буде незаангажована, і тому буде чесно дивитися на результати роботи.


Чиєю, до речі, роботи? Не тільки виробництва. Але і продавців, бухгалтерів, логістів, закупівельників, маркетологів, айчаров, офіс-менеджерів. Та всіх. Адже у кожного співробітника є свій продукт, який йому треба отримати, за який він отримує зарплату. І якість цього продукту треба перевіряти.


Тільки не треба мені зараз говорити про те, що якість продавців перевіряє начальник відділу продажів, а якість бухгалтерів перевіряє головний бухгалтер. Всі плавали, і знають, що вкрай рідко головбух вижене тупу учётчіцу бабу Маню, адже «їй до пенсії залишилося всього-то рік, а куди вона піде».


Тому, якщо хочете зробити свою компанію більш професійною, і зменшити кількість дилетантів в своєму бізнесі, беріть на роботу окремого співробітника, який контролює якість. Як контролює? Наприклад, проводить інспекції, або опитування. Знаходить недоліки і організовує їх виправлення.


У нас є, до речі, непоганий опитування для внутрішньої перевірки якості. У ньому всього шість питань, але це досить потужні питання, які дозволяють різко підняти і якість роботи, і ефективність всіх відділів.


Кому треба - заповніть форму, пришлемо.

Недавно добавленные

16.07.2020
Кожен з нас у житті зіштовхувався з різними керівниками. Якісь їхні чудові риси ми намагаємося скопіювати, але якісь слабкості і невірні дії потрапляють до нас без нашої на те бажання. Я багато бачив різних керівників на своїх проектах і у цій статті намагався об'єднати їх слабкі риси в список. І ось що вийшло.
09.07.2020
Пам'ятайте, як кажуть - ось легені здорової людини, а ось легені курця. Деякий час назад я почав помічати, що те саме відбувається з клієнтами. Є здорові клієнти - вони купують багато, платять відразу, не торгуються. А якщо і торгуються, і платять з відстрочкою, то все одно нам досить для того, щоб в компанії водилися і обороти, і прибуток. Тому що без прибутку наші компанії не можуть розвиватися. Без прибутку у нас не буде здібних працівників. Без прибутку ми збанкрутуємо.
06.07.2020
Канбан - це система організації виробництва і постачання, що дозволяє реалізувати принцип «точно в строки». Слово «Канбан» по-японськи означає «рекламний щит, вивіска» (японською 看板) Виглядає він, як таблиця, у якій стовпці - це етапи виробничого процесу. І в цих стовпцях у нас розташовуються проекти, які ми зараз виробляємо. Наприклад, як це може виглядати для роботи продавців, щоб вони точно бачили, на якій стадії знаходяться переговори:
25.06.2020
Час від часу під час консалтингу піднімаються одні і ті ж скарги у бізнесменів: - Продавці не продають. - Виробничники не виробляють. - Керівники не керують. Ну і так далі .