Компанії дилетантів перемагають компанії професіоналів?
Компанії дилетантів перемагають компанії професіоналів?
17.03.2020

Компанії дилетантів перемагають компанії професіоналів?


Я не вірусолог, тому не буду давати рекомендацій про боротьбу з короновірусом, і буду писати про бізнес).


Наше суспільство пронизане некомпетентністю, і навіть пишається цим. Бути дилетантом стало модно. Навіть є відповідні приказки: «Титанік побудували професіонали, ковчег побудували дилетанти».


Коли нові співробітники приходять на роботу в наші компанії, рідко коли вони намагаються навчитися так, щоб стати найкрутішими в своїй професії. У них мети інші. Зарплату отримати вчасно. Черговий транш кредиту погасити. Вчасно додому потрапити до дружини і дітей. Подивитися черговий серіал, вигуляти собаку.


Лічені одиниці наших співробітників САМІ вчаться і піднімають кваліфікацію у своїй професії. Як не дивно, найбільш дисципліновані в цьому бухгалтера. Хто на другому місці - не знаю.
Ну а так як співробітники не блищать професіоналізмом, то і результати їх роботи теж не завжди нас радують.


Гаразд - нас. Вони наших клієнтів не радують. Наприклад, продавці, щоб продати, обіцяють зірочку з неба клієнту. Той платить. Продавці показують зростання показників. А потім виробництво абсолютно не встигає, тому що з планом виробництва менеджери з продажу нічого не погодили.


Клієнт в люті, вимагає повернення або штрафних санкцій. Але продавців це вже не стосується - це вони, ледачі виробничники.


А може виробничники дійсно - ледацюги, але як це перевірити? І хто повинен займатися питаннями якості взагалі?


Найпростіша відповідь, який мені давали бізнесмени: «Начальник виробництва має відповідати за перевірку якості».


Відповідь проста, але хибна.


Не може людина сама себе перевіряти. Наприклад, якщо будівельник цілий день клав цеглу, клав, клав, клав, вісім годин зміну відпрацював. Увечері дивиться на роботу і такий сам собі каже: «Ех, криво я стінку склав. Залишуся на вечір, все виправлю, щоб штукатурам було легше працювати, і клієнти щоб були задоволені».


Часто бачили таких будівельників?


А потім приходить незадоволений клієнт і співробітник, який накосячілі, намагається якось залагодити цього клієнта, або послати його, або зробити вигляд, що нічого не було.
Нам все це б'є в репутацію. Потім з'являються дурні відгуки в Гугл, Фейсбук, на форумах. І ми давай лаяти відділ піару: «Що ж ви чорти, погано працюєте».


Висновок: за якістю в компанії повинна стежити зовсім окрема людина. Яка не підкоряється комерційному директору або начальнику виробництва. Яка буде незаангажована, і тому буде чесно дивитися на результати роботи.


Чиєю, до речі, роботи? Не тільки виробництва. Але і продавців, бухгалтерів, логістів, закупівельників, маркетологів, айчаров, офіс-менеджерів. Та всіх. Адже у кожного співробітника є свій продукт, який йому треба отримати, за який він отримує зарплату. І якість цього продукту треба перевіряти.


Тільки не треба мені зараз говорити про те, що якість продавців перевіряє начальник відділу продажів, а якість бухгалтерів перевіряє головний бухгалтер. Всі плавали, і знають, що вкрай рідко головбух вижене тупу учётчіцу бабу Маню, адже «їй до пенсії залишилося всього-то рік, а куди вона піде».


Тому, якщо хочете зробити свою компанію більш професійною, і зменшити кількість дилетантів в своєму бізнесі, беріть на роботу окремого співробітника, який контролює якість. Як контролює? Наприклад, проводить інспекції, або опитування. Знаходить недоліки і організовує їх виправлення.


У нас є, до речі, непоганий опитування для внутрішньої перевірки якості. У ньому всього шість питань, але це досить потужні питання, які дозволяють різко підняти і якість роботи, і ефективність всіх відділів.


Кому треба - заповніть форму, пришлемо.

Недавно добавленные

27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?
15.09.2020
У багатьох зростаючих компаніях є проблема з керівниками. Не в сенсі того, що керівники погані, а в тому сенсі, що керівників не вистачає. Адже робота керівника потребує певні знання і вміння в різних сферах: • Треба вміти організовувати групи з окремих співробітників; • Ставити їм завдання, контролювати виконання; • Професійно розбиратися в тій області, в якій працює компанія. Одного разу я був свідком того, як в Київстар підходили до питання підготовки керівників. Вона проходила в три етапи: