Компанії дилетантів перемагають компанії професіоналів?
Компанії дилетантів перемагають компанії професіоналів?
17.03.2020

Компанії дилетантів перемагають компанії професіоналів?


Я не вірусолог, тому не буду давати рекомендацій про боротьбу з короновірусом, і буду писати про бізнес).


Наше суспільство пронизане некомпетентністю, і навіть пишається цим. Бути дилетантом стало модно. Навіть є відповідні приказки: «Титанік побудували професіонали, ковчег побудували дилетанти».


Коли нові співробітники приходять на роботу в наші компанії, рідко коли вони намагаються навчитися так, щоб стати найкрутішими в своїй професії. У них мети інші. Зарплату отримати вчасно. Черговий транш кредиту погасити. Вчасно додому потрапити до дружини і дітей. Подивитися черговий серіал, вигуляти собаку.


Лічені одиниці наших співробітників САМІ вчаться і піднімають кваліфікацію у своїй професії. Як не дивно, найбільш дисципліновані в цьому бухгалтера. Хто на другому місці - не знаю.
Ну а так як співробітники не блищать професіоналізмом, то і результати їх роботи теж не завжди нас радують.


Гаразд - нас. Вони наших клієнтів не радують. Наприклад, продавці, щоб продати, обіцяють зірочку з неба клієнту. Той платить. Продавці показують зростання показників. А потім виробництво абсолютно не встигає, тому що з планом виробництва менеджери з продажу нічого не погодили.


Клієнт в люті, вимагає повернення або штрафних санкцій. Але продавців це вже не стосується - це вони, ледачі виробничники.


А може виробничники дійсно - ледацюги, але як це перевірити? І хто повинен займатися питаннями якості взагалі?


Найпростіша відповідь, який мені давали бізнесмени: «Начальник виробництва має відповідати за перевірку якості».


Відповідь проста, але хибна.


Не може людина сама себе перевіряти. Наприклад, якщо будівельник цілий день клав цеглу, клав, клав, клав, вісім годин зміну відпрацював. Увечері дивиться на роботу і такий сам собі каже: «Ех, криво я стінку склав. Залишуся на вечір, все виправлю, щоб штукатурам було легше працювати, і клієнти щоб були задоволені».


Часто бачили таких будівельників?


А потім приходить незадоволений клієнт і співробітник, який накосячілі, намагається якось залагодити цього клієнта, або послати його, або зробити вигляд, що нічого не було.
Нам все це б'є в репутацію. Потім з'являються дурні відгуки в Гугл, Фейсбук, на форумах. І ми давай лаяти відділ піару: «Що ж ви чорти, погано працюєте».


Висновок: за якістю в компанії повинна стежити зовсім окрема людина. Яка не підкоряється комерційному директору або начальнику виробництва. Яка буде незаангажована, і тому буде чесно дивитися на результати роботи.


Чиєю, до речі, роботи? Не тільки виробництва. Але і продавців, бухгалтерів, логістів, закупівельників, маркетологів, айчаров, офіс-менеджерів. Та всіх. Адже у кожного співробітника є свій продукт, який йому треба отримати, за який він отримує зарплату. І якість цього продукту треба перевіряти.


Тільки не треба мені зараз говорити про те, що якість продавців перевіряє начальник відділу продажів, а якість бухгалтерів перевіряє головний бухгалтер. Всі плавали, і знають, що вкрай рідко головбух вижене тупу учётчіцу бабу Маню, адже «їй до пенсії залишилося всього-то рік, а куди вона піде».


Тому, якщо хочете зробити свою компанію більш професійною, і зменшити кількість дилетантів в своєму бізнесі, беріть на роботу окремого співробітника, який контролює якість. Як контролює? Наприклад, проводить інспекції, або опитування. Знаходить недоліки і організовує їх виправлення.


У нас є, до речі, непоганий опитування для внутрішньої перевірки якості. У ньому всього шість питань, але це досить потужні питання, які дозволяють різко підняти і якість роботи, і ефективність всіх відділів.


Кому треба - заповніть форму, пришлемо.

Недавно добавленные

26.05.2020
Чому наші співробітники не виконують плани? Як узгодити плани відділу і співробітника? Що необхідно, щоб ми отримували потрібні результати?
19.05.2020
Кожен з нас хоче жити добре. І одним це «добре» означає - в хороших відносинах. Але я не про це. Я про те «добре» - коли в достатку. Коли грошей вистачає на їжу, житло, на бензин, і влітку поїхати з дітьми на море або в гори. І не треба брати кредит на те, щоб поїхати до Анталії або Бердянську.
13.05.2020
Часта картина: в компанію приходить продуктивний співробітник. Починає працювати, показує результат набагато вищий за середній. Потім щось відбувається, і цей співробітник шукає собі іншу роботу. Проходить кілька років, і ми бачимо, що ця людина в якійсь компанії закріпилась і показує відмінні результати. Набагато краще, ніж в нашій компанії більшість наших співробітників. І нам стає сумно - чому він не у нас працює?
25.04.2020
Як зробити клієнтів лояльними. Як організувати роботу, щоб сарафанне радіо приводило більше клієнтів. Як треба управляти, щоб слава про вашу компанію "бігла попереду вас"? На це питання ми відповіли в вебінарі, який ви можете переглянути ...
24.04.2020
Кілька років тому зателефонувала мені подруга - засновник компанії, продає будматеріали великим оптом на великі будови. І попросила поради - конкурент включив режим «чорного піару». У неї є клієнт - великий одеський забудовник. І вона поставляла на його висотки газобетон. Ціни були ринкові, терміни - завжди вчасно і обидві сторони - і постачальник, і покупець, були задоволені. Але не був задоволений конкурент, який теж хотів постачати свою продукцію на ці об'єкти. За старою традицією - «переманювати ціною», він прийшов до покупців і запропонував свій товар за ціною нижче, ніж у моєї подруги.