Люди-лінивці або як позбутися від людського фактора в бізнесі?
Люди-лінивці або як позбутися від людського фактора в бізнесі?
26.03.2021

Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити.

Люди-руйнівники, ті - навпаки.

А люди - лінивці, їм якось все одно. Аби вчасно зарплатню видали, і ввечері між диваном і телевізором ніхто не стояв, так щоб пляшечка пива була в холодильнику.

Пощастило керівнику компанії, департаменту або відділу, якщо у нього в підпорядкуванні більшість людей - творці.

Такому співробітникові наказуєш обдзвонити клієнтів. Він приходить через годину - «всіх обдзвонив». Кажеш - «поїдь по партнерам, ось список на шести сторінках. Через пару годин повертається - «шеф, я вже».

Даєш йому гроші, кажеш - «збігай поїж». Повертається через 10 хвилин, «що ще робити, шеф, кажи, всього лише пів-дев'ятого вечора п'ятниця, я готовий».

Люди - руйнівники, ті інші. Йому кажеш - обдзвонити клієнтів. Він бере список клієнтів з телефонами, і йде. І більше ми ні співробітника, ні клієнтів не бачимо)) А заодно кудись пропадають гроші з сейфа (часто - разом з сейфом), і чомусь половина платежів після аудиту виявляються на «ліві» фірми.

Багато біди приносять люди-руйнівники, і їх ми вчимо виявляти на ексклюзивній і вкрай дорогий і такий-же ефективній програмі «Підсилювач потужності керівника». Але зараз мова не про них. Ми поговоримо про людей-лінивців.

Люди - лінивці, це такі неквапливі люди, як в мультфільмі «Зверополіс» той самий лінивець - клерк, який цілий день виписував одну довідку.

Коли я переїжджаю через митницю на автомобілі, мені здається, що все лінивці зібралися і влаштувалися туди працювати).

Людей-лінивців легко визначити. Після того, як вони наробили купу помилок, і вся компанія тиждень розгрібала після них завали, вони знизують плечима і кажуть «так вийшло», «я думав ....», «Я не хотів».

Звичайно, помилитися може кожен. Навпаки, не помиляється той, хто нічого не робить. Але: люди-творці на своїх помилках вчаться. Найбільш талановиті вчаться на чужих. Ми ось для найбільш талановитих час від часу проводимо майстер-класи на різні теми для того, щоб вчитися на чужих помилках і економити свої гроші і час.

Але люди-лінивці - вони не такі. Вони раз по раз будуть повторювати своїх помилок, приводячи своїх керівників в стан апатії.

- Ну як же так? Ти втрачаєш ці оригінали документів уже втретє?

- Шеф, я не знаю, воно само якось вийшло.

- Чому знову у нас почався сезон, а товар вчасно не прийшов і клієнти пішли к більш спритним конкурентам?

- Ну, так вийшло.

- Цей клієнт надіслав до нас свою заявку ще тиждень тому, чому ти йому ще не відвантажив товар?

- Я не думав, що це терміново ....

Для того, щоб було простіше і швидше людям-творцям, і позбутися від можливостей робити часто шлюб людям-лінивців і розробляються різні способи прибрати «людський фактор».

Наприклад, коли в моїй туристичної компанії сталась перший раз «пожежа» з неправильним поселенням клієнтів, ми в спеціальний опитувальник для клієнта додали обов'язковий пункт - «бажаний рівень поселення на заході». Менеджер з клієнтом заповнював цей опитувальник і більше у нас ніколи таких проблем не було.

Ще у одній компанії були постійні «завали» із закупівлями - їх завжди треба було схвалювати терміново і «на вчора». Після того, як ми з керівництвом компанії розробили спеціальні регламенти, ознайомили з ними постачальників, то система замовлень стала працювати значно легше. І у компанії нарешті з'явився резервний фонд в 1.000.000 гривен :)

Ще одні наші клієнти змінили роботу бухгалтерської програми, щоб позбутися від «людського фактора» у відділі продажів, коли менеджер відвантажує клієнту товар з уже простроченої дебіторкою, тому що йому не хочеться виглядати злим демоном в очах клієнта. Якщо у клієнта була прострочена дебіторка, то система автоматично не давала робити ніяких дій з відвантаженнями з цього клієнту.

В однієї логістичної компанії я бачив у відділі відвантажень спеціальний стелаж зі штрих-кодами, куди складаються замовлення за кодами. І співробітник, який віддає замовлення, не витрачає десять хвилин на пошук замовлення, а знаходить його секунд за вісім.

Існують цілі системи управління ресурсами підприємства. Важливо, щоб в компанії був хтось, хто стежить за тим, щоб хаосу і «людського фактора» було поменше, а порядку побільше. І щоб люди-лінивці не могли працювати ніяк інакше, окрім як по правильному шаблоном.

Якщо Вам потрібна приклад професійної інструкції, щоб зменшити людський фактор та підвищенні системного бізнесу, тоді заповніть форму:

Недавно добавленные

22.09.2021
А ви стресостійкі? Коли читаю текст вакансій, бачу там час від часу фразу «від вас вимагається стресостійкість». Або буває, начальник відділу або директор мені каже - у нас тут багато стресу в роботі. Читать далі
01.09.2021
Без роботи - нудно. З роботою - важко. А якщо роботу роблять інші люди, а ти керівник, то і нудно, і важко. Так і хочеться зробити роботу за інших ... Чи не правда? Багато керівників скаржаться на те, що нікому делегувати, що завдання не виконуються вчасно і це лишаїв роботу керівника очікуваного задоволення, а самого його позбавляє щастя. Все можна організувати так, щоб і співробітники задоволені, і керівник щасливий. Як?
30.08.2021
Є в Одесі туристична фішка - скульптури декількох десятків котів, які заховані в різних місцях міста. До них водять екскурсії, у них фотографуються молодята. Є кіт з портфелем Жванецького, є кіт з тіткою Сонею в рибному ряду на Привозі. У бізнесменів Одеси є важлива риса, яка відрізняє їх від усіх інших бізнесменів - вони люблять безкорисливо робити так, щоб місто ставало кращим, цікавішим і своїми історіями гримів на всю планету.
25.08.2021
Час від часу на проектах я чую від працівників безліч скарг на різні проблеми в компанії. Якісь скарги надумані, якісь пов’язані із характерами колег, якісь залежать від некомпетентності окремих працівників. Але є ще такий тип скарг, які пов’язані із розвитком підприємства. Коли працівники мають проблеми, але не мають рішень. Тоді я пропоную зробити мозковий штурм –інструмент керівників.
20.08.2021
Перегляньте перевірочний список із 48 пунктів по телефоних продажах