Люди-лінивці або як позбутися від людського фактора в бізнесі?
Люди-лінивці або як позбутися від людського фактора в бізнесі?
05.08.2019

Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити.

Люди-руйнівники, ті - навпаки.

А люди - лінивці, їм якось все одно. Аби вчасно зарплатню видали, і ввечері між диваном і телевізором ніхто не стояв, так щоб пляшечка пива була в холодильнику.

Пощастило керівнику компанії, департаменту або відділу, якщо у нього в підпорядкуванні більшість людей - творці.

Такому співробітникові наказуєш обдзвонити клієнтів. Він приходить через годину - «всіх обдзвонив». Кажеш - «поїдь по партнерам, ось список на шести сторінках. Через пару годин повертається - «шеф, я вже».

Даєш йому гроші, кажеш - «збігай поїж». Повертається через 10 хвилин, «що ще робити, шеф, кажи, всього лише пів-дев'ятого вечора п'ятниця, я готовий».

Люди - руйнівники, ті інші. Йому кажеш - обдзвонити клієнтів. Він бере список клієнтів з телефонами, і йде. І більше ми ні співробітника, ні клієнтів не бачимо)) А заодно кудись пропадають гроші з сейфа (часто - разом з сейфом), і чомусь половина платежів після аудиту виявляються на «ліві» фірми.

Багато біди приносять люди-руйнівники, і їх ми вчимо виявляти на ексклюзивній і вкрай дорогий і такий-же ефективній програмі «Підсилювач потужності керівника». Але зараз мова не про них. Ми поговоримо про людей-лінивців.

Люди - лінивці, це такі неквапливі люди, як в мультфільмі «Зверополіс» той самий лінивець - клерк, який цілий день виписував одну довідку.

Коли я переїжджаю через митницю на автомобілі, мені здається, що все лінивці зібралися і влаштувалися туди працювати).

Людей-лінивців легко визначити. Після того, як вони наробили купу помилок, і вся компанія тиждень розгрібала після них завали, вони знизують плечима і кажуть «так вийшло», «я думав ....», «Я не хотів».

Звичайно, помилитися може кожен. Навпаки, не помиляється той, хто нічого не робить. Але: люди-творці на своїх помилках вчаться. Найбільш талановиті вчаться на чужих. Ми ось для найбільш талановитих час від часу проводимо майстер-класи на різні теми для того, щоб вчитися на чужих помилках і економити свої гроші і час.

Але люди-лінивці - вони не такі. Вони раз по раз будуть повторювати своїх помилок, приводячи своїх керівників в стан апатії.

- Ну як же так? Ти втрачаєш ці оригінали документів уже втретє?

- Шеф, я не знаю, воно само якось вийшло.

- Чому знову у нас почався сезон, а товар вчасно не прийшов і клієнти пішли к більш спритним конкурентам?

- Ну, так вийшло.

- Цей клієнт надіслав до нас свою заявку ще тиждень тому, чому ти йому ще не відвантажив товар?

- Я не думав, що це терміново ....

Для того, щоб було простіше і швидше людям-творцям, і позбутися від можливостей робити часто шлюб людям-лінивців і розробляються різні способи прибрати «людський фактор».

Наприклад, коли в моїй туристичної компанії сталась перший раз «пожежа» з неправильним поселенням клієнтів, ми в спеціальний опитувальник для клієнта додали обов'язковий пункт - «бажаний рівень поселення на заході». Менеджер з клієнтом заповнював цей опитувальник і більше у нас ніколи таких проблем не було.

Ще у одній компанії були постійні «завали» із закупівлями - їх завжди треба було схвалювати терміново і «на вчора». Після того, як ми з керівництвом компанії розробили спеціальні регламенти, ознайомили з ними постачальників, то система замовлень стала працювати значно легше. І у компанії нарешті з'явився резервний фонд в 1.000.000 гривен :)

Ще одні наші клієнти змінили роботу бухгалтерської програми, щоб позбутися від «людського фактора» у відділі продажів, коли менеджер відвантажує клієнту товар з уже простроченої дебіторкою, тому що йому не хочеться виглядати злим демоном в очах клієнта. Якщо у клієнта була прострочена дебіторка, то система автоматично не давала робити ніяких дій з відвантаженнями з цього клієнту.

В однієї логістичної компанії я бачив у відділі відвантажень спеціальний стелаж зі штрих-кодами, куди складаються замовлення за кодами. І співробітник, який віддає замовлення, не витрачає десять хвилин на пошук замовлення, а знаходить його секунд за вісім.

Існують цілі системи управління ресурсами підприємства. Важливо, щоб в компанії був хтось, хто стежить за тим, щоб хаосу і «людського фактора» було поменше, а порядку побільше. І щоб люди-лінивці не могли працювати ніяк інакше, окрім як по правильному шаблоном.

Якщо Вам потрібна допомога у виправленні людського фактору, і підвищенні системного бізнесу, тоді заповніть форму:

Недавно добавленные

27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?
15.09.2020
У багатьох зростаючих компаніях є проблема з керівниками. Не в сенсі того, що керівники погані, а в тому сенсі, що керівників не вистачає. Адже робота керівника потребує певні знання і вміння в різних сферах: • Треба вміти організовувати групи з окремих співробітників; • Ставити їм завдання, контролювати виконання; • Професійно розбиратися в тій області, в якій працює компанія. Одного разу я був свідком того, як в Київстар підходили до питання підготовки керівників. Вона проходила в три етапи: