Люди-лінивці або як позбутися від людського фактора в бізнесі?
Люди-лінивці або як позбутися від людського фактора в бізнесі?
26.03.2021

Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити.

Люди-руйнівники, ті - навпаки.

А люди - лінивці, їм якось все одно. Аби вчасно зарплатню видали, і ввечері між диваном і телевізором ніхто не стояв, так щоб пляшечка пива була в холодильнику.

Пощастило керівнику компанії, департаменту або відділу, якщо у нього в підпорядкуванні більшість людей - творці.

Такому співробітникові наказуєш обдзвонити клієнтів. Він приходить через годину - «всіх обдзвонив». Кажеш - «поїдь по партнерам, ось список на шести сторінках. Через пару годин повертається - «шеф, я вже».

Даєш йому гроші, кажеш - «збігай поїж». Повертається через 10 хвилин, «що ще робити, шеф, кажи, всього лише пів-дев'ятого вечора п'ятниця, я готовий».

Люди - руйнівники, ті інші. Йому кажеш - обдзвонити клієнтів. Він бере список клієнтів з телефонами, і йде. І більше ми ні співробітника, ні клієнтів не бачимо)) А заодно кудись пропадають гроші з сейфа (часто - разом з сейфом), і чомусь половина платежів після аудиту виявляються на «ліві» фірми.

Багато біди приносять люди-руйнівники, і їх ми вчимо виявляти на ексклюзивній і вкрай дорогий і такий-же ефективній програмі «Підсилювач потужності керівника». Але зараз мова не про них. Ми поговоримо про людей-лінивців.

Люди - лінивці, це такі неквапливі люди, як в мультфільмі «Зверополіс» той самий лінивець - клерк, який цілий день виписував одну довідку.

Коли я переїжджаю через митницю на автомобілі, мені здається, що все лінивці зібралися і влаштувалися туди працювати).

Людей-лінивців легко визначити. Після того, як вони наробили купу помилок, і вся компанія тиждень розгрібала після них завали, вони знизують плечима і кажуть «так вийшло», «я думав ....», «Я не хотів».

Звичайно, помилитися може кожен. Навпаки, не помиляється той, хто нічого не робить. Але: люди-творці на своїх помилках вчаться. Найбільш талановиті вчаться на чужих. Ми ось для найбільш талановитих час від часу проводимо майстер-класи на різні теми для того, щоб вчитися на чужих помилках і економити свої гроші і час.

Але люди-лінивці - вони не такі. Вони раз по раз будуть повторювати своїх помилок, приводячи своїх керівників в стан апатії.

- Ну як же так? Ти втрачаєш ці оригінали документів уже втретє?

- Шеф, я не знаю, воно само якось вийшло.

- Чому знову у нас почався сезон, а товар вчасно не прийшов і клієнти пішли к більш спритним конкурентам?

- Ну, так вийшло.

- Цей клієнт надіслав до нас свою заявку ще тиждень тому, чому ти йому ще не відвантажив товар?

- Я не думав, що це терміново ....

Для того, щоб було простіше і швидше людям-творцям, і позбутися від можливостей робити часто шлюб людям-лінивців і розробляються різні способи прибрати «людський фактор».

Наприклад, коли в моїй туристичної компанії сталась перший раз «пожежа» з неправильним поселенням клієнтів, ми в спеціальний опитувальник для клієнта додали обов'язковий пункт - «бажаний рівень поселення на заході». Менеджер з клієнтом заповнював цей опитувальник і більше у нас ніколи таких проблем не було.

Ще у одній компанії були постійні «завали» із закупівлями - їх завжди треба було схвалювати терміново і «на вчора». Після того, як ми з керівництвом компанії розробили спеціальні регламенти, ознайомили з ними постачальників, то система замовлень стала працювати значно легше. І у компанії нарешті з'явився резервний фонд в 1.000.000 гривен :)

Ще одні наші клієнти змінили роботу бухгалтерської програми, щоб позбутися від «людського фактора» у відділі продажів, коли менеджер відвантажує клієнту товар з уже простроченої дебіторкою, тому що йому не хочеться виглядати злим демоном в очах клієнта. Якщо у клієнта була прострочена дебіторка, то система автоматично не давала робити ніяких дій з відвантаженнями з цього клієнту.

В однієї логістичної компанії я бачив у відділі відвантажень спеціальний стелаж зі штрих-кодами, куди складаються замовлення за кодами. І співробітник, який віддає замовлення, не витрачає десять хвилин на пошук замовлення, а знаходить його секунд за вісім.

Існують цілі системи управління ресурсами підприємства. Важливо, щоб в компанії був хтось, хто стежить за тим, щоб хаосу і «людського фактора» було поменше, а порядку побільше. І щоб люди-лінивці не могли працювати ніяк інакше, окрім як по правильному шаблоном.

Якщо Вам потрібна приклад професійної інструкції, щоб зменшити людський фактор та підвищенні системного бізнесу, тоді заповніть форму:

Недавно добавленные

22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...
09.06.2021
Коли ми пишемо професійні інструкції, то час від часу зіштовхуємось із таким кутом зору – «навіщо потрібні скрипти – це тільки робить роботів із працівників». З одного боку – це так і є. Час від часу мені дзвонять різні люди і намагаються щось продати, і я із легкою зацікавленістю слухаю, як вони мені щось розповідають або відповідають на запитання. І тут буває два варіанти – я запитую або розповідаю щось нестандартне – і людина зі мною спілкується нормально і ми до якоїсь згоди доходимо. Або я запитую щось нестандартне, і продавець, таке враження, як перечіплюється через нього, і далі все летить шкереберть.
31.05.2021
5 порад, які стануть в нагоді будь-якому бізнес-диверсанту. Що робити, щоб зруйнувати свою компанію гарантовано за 1 місяць.