Стратегічне планування. Частина 4.
Стратегічне планування. Частина 4.
23.12.2019

У попередніх статтях ми розібрали, що керівнику робити, якщо прибуток трохи впав або виріс, або сильно виріс. У цій статті ми розберемо, що робити, якщо вам не пощастило, і у вас прибутки впали сильно, як на графіку.

Такий стан в Hubbard Management System називається «Небезпека». Якщо ваші показники впали дуже сильно. Звичайно, було б правильніше реагувати на падіння на самому початку року, як тільки падіння почалося. Тому що зараз вже може бути пізно щось змінювати, якщо у вас на початку року почалась «пожежа» на підприємстві, то за десять - дванадцять місяців там вже може залишитися попелище. У цій статті ми розберемо, що робити, якщо вам не пощастило, і у вас доходи впали сильно, як на графіку.

Такий стан в Hubbard Management System називається «Небезпека». Якщо ваші показники впали дуже сильно. Звичайно, було б правильніше реагувати на падіння на самому початку року, як тільки падіння почалося. Тому що зараз вже може бути пізно щось міняти, якщо у вас на початку року почався «пожежа» на підприємстві, то за десять - дванадцять місяців там вже може залишитися попелище.

Може бути таке, що у вашій компанії дохід трохи знизився в порівнянні з минулим. Але, якщо ви подивитеся минулий і позаминулий роки, якщо і там було зниження, тоді це можна назвати тривалим надзвичайним станом, і у вас теж стан Небезпеки.

Але, якщо раптом вам хоч трохи пощастило, і ваше підприємство ще функціонує, то вам треба терміново виконувати шість кроків стану Небезпеки:

1. ОБІЙДІТЬ (ігноруйте підлеглого або підлеглих, які зазвичай відповідають за дану область діяльності, і візьміть управління цією сферою в свої руки).

Якщо ви - власник, і компанія працювала під вашим директором, то ви обходьте свого директора. Якщо ви директор, і у вас область продажів знаходиться під комерційним директором або начальником відділу продажів, то обходьте їх. Складність цього кроку в тому, що за рік чи два, поки у вас справи падали вниз, раз ви цього не помічали, то ви перебували досить далеко від ваших співробітників. І, можливо, втрачений навик працювати в цій сфері. Ще може бути трішечки лінь. І іноді хочеться вчинити просто, але недалекоглядно - викликати директора на килим, і довго його сварити, видавши напутній чарівний пендель. Директор бадьоро побіжить виконувати цінні вказівки і здається, що все буде добре. Але - НІ, так не працює. Раз цей хлопець досі ситуацію не виправив (він же не ідіот, він бачить - що відбувається, і що доходи падають катастрофічно), то і не сподівайтеся, що він сам виправить. Хіба що станеться диво [1].

Тому, ви усуваєте від виконання своїх обов'язків вашого підлеглого, і самі стаєте на його пост. Закочує рукави і починаєте працювати над кроком два:

2. ПОДОЛАЙТЕ СИТУАЦІЮ І БУДЬ ЯКУ НЕБЕЗПЕКУ В НІЙ.

Тут вам і треба буде як слід попрацювати. "Подолати ситуацію" означає, що вам треба буде підняти прибуток так, щоб це було зростання. І при цьому, раз ситуація була такою поганою, то там, в цій області було щось погане. Вам треба буде знайти це і виправити. Подолати.

Наприклад, один мій знайомий власник заводу, підбиваючи підсумки року раптом виявив, що його транспортний відділ почав приносити йому на 300 доларів в день менше, ніж рік тому. Весь рік він уваги на це не звертав, поки не почав підводити підсумки року, що минає. І аналітика йому якраз недолік і почала показувати.

Довелося йому йти самому в гараж, обходити свого начальника транспортного відділу, заодно обходити водіїв, самому сідати за кермо і дивитися, що відбувається. І звичайно він виявляє забавні нестиковки у витраті палива, показниках лічильників та інші дрібниці. Сумарно на 300 доларів / день. Помножте на 30 днів (вони працюють без вихідних) і потім помножте на 12 місяців. Це приблизно 108.000 доларів за рік. Можна посивіти від таких нестач, правда? І в такі моменти шкодуєш, що у нас не закони шаріату, і не можна нікому відрубати руку або ще якусь частину тіла. І навіть ноги в тазик з бетоном вже не прийнято засовувати, як 20 років тому.

Звичайно, виконуючи цей крок, можна не відразу виявити область небезпеки. Саме для цього вам треба обходити підлеглих, щоб своїми очима бачити, що відбувається. Не СЛУХАТИ, а ДИВИТИСЯ. Це не обов'язково злодійство. Це може бути людська дурість (ми її ввічливо називаємо «людським фактором»). Може бути зміна на ринку, яке наші підлеглі прогавили, і тепер наша продукція суттєво відстає від конкурентів. Як Nokia 3310 від iPhone. Загалом, нам треба впоратися з ситуацією, підняти дохід, і впоратися з будь-якою небезпекою в ній. А там, на передовій вашого бізнесу, може бути дійсно небезпечно.

ВАЖЛИВО! Коли ви впораєтеся з ситуацією, і підійміть дохід, то ваші підлеглі будуть вас вітати, плескати в долоні і говорити «ах, який наш шеф молодець! Приємно дивитися, як він виправляє усі наші проблеми, дійсно! »Так-так, саме так вони і будуть говорити - я знаю, тому що я це досить багато раз чув сам від своїх підлеглих. І керівник може сісти спочивати в лаврах переможця проблем, і тоді буде - як зазвичай в приказці «наступив на ті ж граблі». Через якийсь час ця проблема повернеться. Тому що формула стану небезпеки складається з шести кроків, а не з двох. Тому, виконуємо інші чотири кроки:

3. ПРИЗНАЧТЕ ОБЛАСТІ, В ЯКІЙ ДОВЕЛОСЯ ВИПРАВЛЯТИ СИТУАЦІЮ, СТАН НЕБЕЗПЕКИ.

Яка область перебувала в небезпеці? Продажі, значить ця область знаходиться в стані Небезпеки. Фінанси? Теж саме. Цей крок необхідний, щоб ви не витали в хмарах, впоравшись з «пожежею», адже тепер треба розгребти завали, виявити причини і усунути їх.

4. ПРИЗНАЧТЕ КОЖНІЙ ЛЮДИНІ, ПРИЧЕТНІЙ ДО ЦІЄЇ ОБЛАСТІ, СТАН НЕБЕЗПЕКИ ПО ПЕРШОЇ ДИНАМІЦІ [2], ПРИМУСЬТЕ ЇХ ПОВНІСТЮ СЛІДУВАТИ ПОТРІБНИМ КРОКАМ  І ДОБИЙТЕСЯ, ЩОБ ЦЕ БУЛО ЗРОБЛЕНО.

Це означає, що ті ваші підлеглі, хто знаходиться в тих областях, якім ви на третьому кроці призначили стан Небезпеки, повинні виконати свої кроки цієї формули. Важливо, більшість людей не дуже добре подивляться на вас, якщо ви до них прийдете і скажете: «Ти в небезпеці. Роби формулу». Це буде виглядати, на погляд більшості людей на цій планеті, як-то підозріло. Тому краще допомогти їм зробити свої кроки, використовуючи прості слова з простими прикладами, щоб ваші співробітники за вашої спиною не крутили пальцями біля голови.

5. РЕОРГАНІЗУЙТЕ ЦЮ ОБЛАСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ ТАК, ЩОБ ЦЯ СИТУАЦІЯ НЕ ПОВТОРЮВАЛАСЬ.

Реорганізуйте - означає: Організуйте по-іншому, інакше. Тут необхідно проаналізувати - що в даній області було як організовано, і що саме треба організувати інакше, щоб ця ситуація не повторювалася.

Наприклад, коли ми отримали рекламацію по поселенню учасників заходу, який ми організовували для національної компанії мобільного зв'язку, ми спочатку все виправили - поселили їх так, як вони захотіли. А потім провели розслідування, і з'ясували, що раніше наші менеджери з продажу просто не стикалися з проблемами в поселенні, і ніколи не уточнювали необхідний рівень поселення. Ось і потрапили в проблему. І на п'ятому кроці реорганізація позначала те, що в бланк замовлення заходи ми додали пункт про бажаному рівні поселення. І з тих пір пройшло вже більше восьми років, як у нас в цій області немає подібних проблем.

6. ЗАПРОПОНУЙТЕ ТВЕРДА ПРАВИЛО, ЩО В МАЙБУТНЬОМУ ВИЯВИТЬ І (АБО) ЗАПОБІЖИТЬ ПОВТОРА ЦЬОГО СТАНУ.

Цей крок - одна з важливих функцій керівника - описувати правила в компанії. На жаль, в більшості компаній правил немає. Або вони не описані. Або вони є, але не для всіх, а тільки для тих, кому не пощастило. Або правила діють тільки поки працівник не зайде до шефа в кабінет «порадитися». Такі ситуації - бич підприємств. Коли правил немає, то у нас немає системи. Це як зграя розбійників в порівнянні з регулярною армією.

Якщо ви хочете своє підприємство зробити незалежним від вас або інших людських чинників, то - пишіть правила. Прямо реально ПИШІТЬ. Відкриваєте текстовий редактор на комп'ютері і набираєте текст. Якщо не вміти набирати - сходіть на курси машинопису, вас навчать забутого мистецтва десятипальцевий методу друку. Це коли ви можете друкувати, не дивлячись, на клавіатуру всіма десятьма пальцями. І ваша швидкість друку буде хоча б 300 знаків в хвилину. На сторінці близько двох тисяч знаків. Відповідно, одну сторінку ви будете набирати за 7-8 хвилин.

Можна звичайно диктувати на диктофон і віддавати секретарю, щоб вона набирала. Але, як ви побачите, це буде набагато довше за часом. По-перше, вам треба час наговорити (а за цей час ви б вже і набрали самі, якби вміли швидко друкувати), потім вам треба піти до секретаря, потім їй треба набирати. І я вас запевняю, і готовий битися об заклад на великі гроші, що вона не володіє сліпим методом друку, і друкує за способом сучасної молоді - двома вказівними пальцями. На жаль, сучасна молодь не сприймає комп'ютер, як свій робочий інструмент, яким треба володіти професійно.

Гаразд, це все лірика, повернемося до формули стану Небезпеки. На шостому етапі вам треба придумати правило і написати його. Правило повинне бути не заради правила, а щоб запобігати і / або виявляти цей стан. Це не просто такий «піонерський» слоган: «Ми завжди будемо уважні» або щось таке. Ні, це щось типу: «Щоранку медсестра міряє тиск у ВСІХ входять на прохідну, і якщо тиск вище 120, то людину відправляють відразу в профілакторій, не допускаючи до роботи». Тобто конкретний набір дій, що і як робити людям. «Водій, який спав менше семи годин, не сідає за кермо при нічному переїзді». Щось конкретне, розумієте?

І коли ви виконаєте цю формулу, то можна точно обіцяти, що ваші справи стануть краще. Але не розслабляйтеся завчасно. Тому що за станом Небезпеки настане Надзвичайний стан (дивись попередні новини), і вам необхідно буде робити формулу цього стану. Але в будь-якому випадку, ви будете на шляху до виправлення і поліпшення стану.

Якщо Вам потрібна послуга по проведенню стратегічної сесії, то заповніть заявку

Ну, а якщо вам захотілося більше розібратися з цією темою, то рекомендую прочитати книгу "ІДЕАЛЬНИЙ ДИРЕКТОР: ЯК КЕРУВАТИ І ПРОЦВІТАТИ"

Бажаю успіху

З повагою, Олександр Варламов


[1] Одне з таких чудес можна зробити самостійно - пройти програму «Підсилювач потужності керівника». Часом ця програма дозволяє збільшити керівникам здатності впливати на свій прибуток вкрай сильно, і тому є маса прикладів.

[2] Перша динаміка - сама людина.

Недавно добавленные

25.06.2020
Час від часу під час консалтингу піднімаються одні і ті ж скарги у бізнесменів: - Продавці не продають. - Виробничники не виробляють. - Керівники не керують. Ну і так далі .
23.06.2020
Ми всі бачили компанії, які працюють - як годинник. І ми всі бачили компанії, які працювали, як зламаний годинник. Давайте поспілкуємось про те, як нам «полагодити» те, що погано працює у нас в бізнесі, або поліпшити те, що працює добре.
09.06.2020
Постановка і контроль завдань підлеглим - вічне прокляття або казкове задоволення? Двісті років тому працювати керівником було набагато простіше - комунікація поштовими голубами, кур'єрська пошта з казаком або королівськими бігунами, на крайній випадок залита сургучом пляшка, кинута в море. Та й все. Сто років тому було трохи складніше - було розроблено телефон, телеграф. Почали слати один одному каблограми і таке ішне. Зараз все швидше в сто раз. Завдяки тому, що можна майже миттєво зв'язатися з підлеглим через месенджери типу Viber, WhatsApp, Telegram, або навіть через динозаврів Skype і ICQ, у керівника виникає ілюзія повного контролю. - Як ви ставите завдання співробітникам? - питаю я....
04.06.2020
Як же мені шкода керівників. Таких керівників, які вечорами сидять допізна, щоб зробити роботу до ранкового приходу своїх співробітників. Вони несуть свою ношу керівника з втомленим приреченням всього єврейського народу в очах, адже - вони керівники. Вже 21.00, 22.00, опівночі, але вони ретельно працюють, адже роботу комусь треба зробити.