Від хаосу і злиднів до достатку і свободи в бізнесі
Від хаосу і злиднів до достатку і свободи в бізнесі
22.03.2021

Кілька років тому я зустрівся з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами.


Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цьому власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.

Коли він йшов по коридору в свій кабінет, то його по кілька разів зупиняли, смикаючи за рукав, співробітники з дуже терміновими і важливими питаннями.

Навіть були підрозділи, куди цей власник намагався не заходити, бо не дуже розумів, чим там займаються співробітники, та й атмосфера там була погана. Постійні конфлікти і сварки між співробітниками - це була норма.

Коли виникали проблеми, то ніхто з персоналу не говорив: «це моя недоробка», кожен кивав на товариша. Адже області відповідальності були розмиті і хто за що відповідає, ніхто до кінця не знав. Вся схема компанії у власника в голові.

Поки ми спілкувалися з цим бізнесменом, обговорюючи, як ми можемо внести систему і розумність в його хаос, у нього за годину було 20 пропущених дзвінків. І було видно, що цей молодий ще хлопець з втомленим поглядом, легкою сивиною і невеличким черевцем, сильно втомився від бізнесу.

- Що б ви хотіли отримати через пару місяців після консалтингу? - запитав я.

- Я б хотів його продати, і поїхати в село, у мене там кролі, я б собі там спокійно жив, і ніяких проблем би не мав, - поділився зі мною своїм бажанням бізнесмен.

Я виїхав на консалтинг. П'ять днів попрацював з ним, з його ТОПами. Ми розробили наново ієрархію компанії. Прописали зони відповідальності. Закріпили весь функціонал за співробітниками. Перерозподілили навантаження. Оптимізували бізнес-процеси. Записали очікувані результати і систему вимірювання всіх показників в компанії. Їх, до речі, не так вже й багато - трохи більше двадцяти. Але коли їх не видно, то компанія рухається, як корабель у тумані без приладів. Дуже великі фінансові втрати регулярно. А коли показники є, і вони наочні, то все прозоро, очевидно. І можна відразу прийняти правильне рішення, піддати газу і на всіх парах обійти конкурентів.

Ми з ним і його ТОПами склали план впровадження змін. Я поїхав і віддалено контролював рух за планом.

Минуло пару місяців. Ми знову зустрічаємося. Я дивлюся на цього хлопця і починаю посміхатися, і з кожною хвилиною все більше. Він врешті-решт не витримав і запитує:

- Ти чого посміхаєшся?

- Ти схуд, обличча посвітлішало, телефон не дзвонить постійно, - загинаю я пальці, - що ще трапилося?

- З донькою став проводити більше часу. На роботі вже не затримуюся, навіть став раніше йти. Грошей більше стало, дружині машину купив. До спорту повернувся.

- Ну, - потираю я руки, - ти вже дав оголошення?

- Яке оголошення? - насторожується він.

- Як це? - я роблю вигляд, що дивуюся, - ти ж збирався бізнес продавати після того, як систему збудуєш.

- Ні-і-і, - сміється він, - така корова потрібна самому.

Я щиро порадів за нього.

Якщо Вам, друзі мої, потрібен приклад професійної структури бізнесу, то заповніть форму:

 

Недавно добавленные

12.07.2021
Коли справи йдуть добре, і бізнес росте, то власники компаній починають замислюватися про те, як же їм зробити бізнес таким, щоб не дзвонили два телефони одночасно, не пищав постійно Telegram, Viber і WhatsApp. Менеджери з персоналу мріють, щоб в компанію приходили тільки навчені професіонали на звичайну, а не захмарну зарплату. Читати далі...
29.06.2021
Кожен день ми з різних сторін отримуємо купу тривожних звісток. Нові зашквари у нашого уряда. Новий штамп самого страшного вірусу, від которого вже точно всі помруть (звісно, якщо ви вірите ЗМІ). Постачальникам потрібно сплатити борги, а грошей немає - бо покупці ще не розрахувались. Так, зовсім забув :) ще й співробітники приходять з єдиним питанням: "Коли ви нам зарплату піднімете". І, взагалі то, більшість керівників, яких я знаю, раді своїм співробітникам платити більше, але де гроші взяти?
22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...