Від хаосу і злиднів до достатку і свободи в бізнесі
Від хаосу і злиднів до достатку і свободи в бізнесі
05.12.2019

Кілька років тому я зустрівся з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами.


Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цього власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.

Коли він йшов по коридору в свій кабінет, то його по кілька разів зупиняли, смикаючи за рукав, співробітники з дуже терміновими і важливими питаннями.

Навіть були підрозділи, куди цей власник намагався не заходити, бо не дуже розумів, чим там займаються співробітники, та й атмосфера там була погана. Постійні конфлікти і сварки між співробітниками - це була норма.

Коли виникали проблеми, то ніхто з персоналу не говорив: «це моя недоробка», кожен кивав на товариша. Адже області відповідальності були розмиті і хто за що відповідає, ніхто до кінця не знав. Вся схема компанії у власника в голові.

Поки ми спілкувалися з цим бізнесменом, обговорюючи, як ми можемо внести систему і розумність в його хаос, у нього за годину було 20 пропущених дзвінків. І було видно, що цей молодий ще хлопець з втомленим поглядом, легкою сивиною і початківцям черевцем, сильно втомився від бізнесу.

- Що б ви хотіли отримати через пару місяців після консалтингу? - запитав я.

- Я б хотів його продати, і поїхати в село, у мене там кролі, я б собі там спокійно жив, і ніяких проблем би не мав, - поділився зі мною своїм бажанням бізнесмен.

Я виїхав на консалтинг. П'ять днів попрацював з ним, з його ТОПами. Ми розробили наново ієрархію компанії. Прописали зони відповідальності. Закріпили весь функціонал за співробітниками. Перерозподілили навантаження. Оптимізували бізнес-процеси. Записали очікувані результати і систему вимірювання всіх показників в компанії. Їх, до речі, не так вже й багато - трохи більше двадцяти. Але коли їх не видно, то компанія рухається, як корабель у тумані без приладів. Дуже великі фінансові втрати регулярно. А коли показники є, і вони наочні, то все прозоро, очевидно. І можна відразу прийняти правильне рішення, піддати газу і на всіх парах обійти конкурентів.

Ми з ним і його ТОПами склали план впровадження змін. Я поїхав і віддалено контролював рух за планом.

Минуло пару місяців. Ми знову зустрічаємося. Я дивлюся на цього хлопця і починаю посміхатися, і з кожною хвилиною все більше. Він врешті-решт не витримав і запитує:

- Ти чого посміхаєшся?

- Ти схуд, обличча посвітлішало, телефон не дзвонить постійно, - загинаю я пальці, - що ще трапилося?

- З донькою став проводити більше часу. На роботі вже не затримуюся, навіть став раніше йти. Грошей більше стало, дружині машину купив. До спорту повернувся.

- Ну, - потираю я руки, - ти вже дав оголошення?

- Яке оголошення? - насторожується він.

- Як це? - я роблю вигляд, що дивуюся, - ти ж збирався бізнес продавати після того, як систему збудуєш.

- Ні-і-і, - сміється він, - така корова потрібна самому.

Я щиро порадів за нього.

Якщо Вам, друзі мої, потрібна допомога по систематизації вашого бізнесу, то заповніть форму:

Недавно добавленные

16.11.2020
Бачили будівельників, які приносять вам кошторис на бересті? Або на гіпсокартоні, що недалеко від берести? Бачили будівельників, які бігають закуповуватися на базар, бо «там дешевше»? Бачили будівельників, які при словах «покажіть графік проекту» впадають в анабіоз? І яким треба по 100500 раз нагадувати, що в проекті намальована двері і вікно саме таких розмірів.
27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?