Як вийти з операційки. Зразок професійної інструкції продавця 50 сторінок
Як вийти з операційки. Зразок професійної інструкції продавця 50 сторінок
03.03.2021

Здавна в нашому суспільстві жили воїни і зброя в них була з легендарного булату, який міг перерубати камінь і залишитися таким же гострим. Але пройшли століття, і секрет виробництва булатної сталі пропав.

Двісті років тому наші предки робили хату таким способом, що взимку там було тепло, а влітку холодніше, ніж на вулиці. Зараз в сучасному будинку якщо у вас немає кондиціонера - вам можна тільки поспівчувати. Технологія пропала.

Деякі технології здаються казкою. Наприклад, жива і мертва вода. Що це було? Вигадка авторів або все-таки втрачені технології минулого? Я вважаю, що технології.

Ми в БізнесФорвард близько року як відкрили новий напрямок роботи - опис технологій роботи ваших співробітників. Це називається - капелюх співробітника. Або добірка інструкцій - що, коли і як йому робити, щоб завжди виходив потрібний результат. Ці інструкції містять в собі спеціальний перевірки список з вивчення, завдяки чому швидкість введення в посаду виростає в чотири рази. Але мова не про це.

Мова про підхід співробітників. Ось уявіть собі цю картину. Приходить наш консультант до хорошого продуктивного співробітника і каже: давай запишу, отфотографірую і зніму на відео те, що ти робиш. А той починає: ось це давай, а ось це і так зрозуміло.

І в цій фразі «і так зрозуміло» ховається ваша втрачена технологія. Тому що в один похмурий день цей співробітник, який один знав що і як робити, не вийде на роботу. Захворів, помер, звільнився, запив. Неважливо, з якої причини його з вами немає.

А ось що по справжньому важливо - ви в цей день втратили технологію. І вам пощастить, якщо ви за великі гроші її якимось чином отримаєте. А може бути таке, що вже і нічого одержати не вийде.

Наприклад, у нас є клієнти, які виробляють біодобавки і різні супер-корисні продукти. Технологи у них - старі бабусі й дідусі, які ще за радянських часів працювали в закритих інститутах на космічні технології. І тепер кожен день виходить все менше технологів на роботу з природних причин. Рецепти, технології, виробничі карти починають губитися. Власники компанії, як ви здогадуєтеся, цим не дуже-то задоволені.

Яке рішення? Тільки одне - описати всю технологію, яка тільки є у вашій компанії. Заборонити співробітникам користуватися фразою «це і так зрозуміло». Ось новій людині взагалі нічого не зрозуміло.
І буде помилкою писати інструкції у вигляді «права і обов'язки». Це взагалі не те! Це в суди - щоб розбиратися хто правий, а хто лев. Нам потрібна інструкція - нема за що відповідаю, а як я дію, щоб по-справжньому відповідати.

Ще одна помилка - використовувати слова, які звичайні люди не розуміють, або розуміють погано. Я бачив багато інструкцій, які незрозумілі навіть людині з вищою освітою. А як правило на більшість посад беруть людей взагалі без освіти. І, природно, новачки прочитали, але нічого в інструкціях не зрозуміли. І потім кажуть: це не працює. Ні, друзі, це ручки просто криві. І зауму багато, і вона пре тому. Або шкідник який спеціально так написав, щоб не розібрався ніхто.

Інструкції повинні бути як в Лего для дітей: роби раз, роби два, .... І ось результат. Він неминучий, якщо ви все правильно описали.

Тоді ви зможете вийти з операційки, швидко наймати співробітників, навчати нових, перенавчати персонал і робити все необхідне для розширення і масштабування.

Якщо Вам потрібна невеличка демо-інструкція менеджера з продажів на 50 сторінок - заповніть форму, і ми Вам її відправимо

Недавно добавленные

07.04.2021
Як зробити інструкцію співробітнику так, щоб він через три дні був корисним компанії, міг робити те ж, що його колега через півроку навчання. Що повинно бути в професійній посадової інструкції? Як позбутися від людського фактора в бізнесі? Як швидко зростати та перестати хвилюватись за "незамінними" працівниками?
05.04.2021
Одна з проблем сучасного суспільства - некомпетентність. Через це відбуваються катастрофи і війни, що очевидно. І банкрутства компаній, що не так очевидно. Дуже цікаво, коли на співбесіду приходять люди, які працювали раніше в продажах, з гордістю розповідають про свої успіхи, а на питання про те, чому пішли, відповідають - компанія збанкрутувала.
30.03.2021
За що тобі платять? Кожен працівник отримує зарплату. Він тому і ходить на роботу. І на роботі він робить щось корисне, за це йому і платять. Це те, що зазвичай називають результатом. Читати далі...
26.03.2021
Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити. Люди-руйнівники, ті - навпаки. А люди - лінивці, їм якось все одно. Читати далі...
22.03.2021
Кілька років тому ми зустрілися з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами. Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цього власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.