Як вийти з операційки. Зразок професійної інструкції 100 сторінок
Як вийти з операційки. Зразок професійної інструкції 100 сторінок
03.12.2019

Здавна в нашому суспільстві жили воїни і зброя в них була з легендарного булату, який міг перерубати камінь і залишитися таким же гострим. Але пройшли століття, і секрет виробництва булатної сталі пропав.

Двісті років тому наші предки робили хату таким способом, що взимку там було тепло, а влітку холодніше, ніж на вулиці. Зараз в сучасному будинку якщо у вас немає кондиціонера - вам можна тільки поспівчувати. Технологія пропала.

Деякі технології здаються казкою. Наприклад, жива і мертва вода. Що це було? Вигадка авторів або все-таки втрачені технології минулого? Я вважаю, що технології.

Ми в БізнесФорвард близько року як відкрили новий напрямок роботи - опис технологій роботи ваших співробітників. Це називається - капелюх співробітника. Або добірка інструкцій - що, коли і як йому робити, щоб завжди виходив потрібний результат. Ці інструкції містять в собі спеціальний перевірки список з вивчення, завдяки чому швидкість введення в посаду виростає в чотири рази. Але мова не про це.

Мова про підхід співробітників. Ось уявіть собі цю картину. Приходить наш консультант до хорошого продуктивного співробітника і каже: давай запишу, отфотографірую і зніму на відео те, що ти робиш. А той починає: ось це давай, а ось це і так зрозуміло.

І в цій фразі «і так зрозуміло» ховається ваша втрачена технологія. Тому що в один похмурий день цей співробітник, який один знав що і як робити, не вийде на роботу. Захворів, помер, звільнився, запив. Неважливо, з якої причини його з вами немає.

А ось що по справжньому важливо - ви в цей день втратили технологію. І вам пощастить, якщо ви за великі гроші її якимось чином отримаєте. А може бути таке, що вже і нічого одержати не вийде.

Наприклад, у нас є клієнти, які виробляють біодобавки і різні супер-корисні продукти. Технологи у них - старі бабусі й дідусі, які ще за радянських часів працювали в закритих інститутах на космічні технології. І тепер кожен день виходить все менше технологів на роботу з природних причин. Рецепти, технології, виробничі карти починають губитися. Власники компанії, як ви здогадуєтеся, цим не дуже-то задоволені.

Яке рішення? Тільки одне - описати всю технологію, яка тільки є у вашій компанії. Заборонити співробітникам користуватися фразою «це і так зрозуміло». Ось новій людині взагалі нічого не зрозуміло.
І буде помилкою писати інструкції у вигляді «права і обов'язки». Це взагалі не те! Це в суди - щоб розбиратися хто правий, а хто лев. Нам потрібна інструкція - нема за що відповідаю, а як я дію, щоб по-справжньому відповідати.

Ще одна помилка - використовувати слова, які звичайні люди не розуміють, або розуміють погано. Я бачив багато інструкцій, які незрозумілі навіть людині з вищою освітою. А як правило на більшість посад беруть людей взагалі без освіти. І, природно, новачки прочитали, але нічого в інструкціях не зрозуміли. І потім кажуть: це не працює. Ні, друзі, це ручки просто криві. І зауму багато, і вона пре тому. Або шкідник який спеціально так написав, щоб не розібрався ніхто.

Інструкції повинні бути як в Лего для дітей: роби раз, роби два, .... І ось результат. Він неминучий, якщо ви все правильно описали.

Тоді ви зможете вийти з операційки, швидко наймати співробітників, навчати нових, перенавчати персонал і робити все необхідне для розширення і масштабування.

Якщо Вам потрібна невеличка демо-інструкція на 100 сторінок - заповніть форму, і ми Вам її відправимо

Недавно добавленные

27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?
15.09.2020
У багатьох зростаючих компаніях є проблема з керівниками. Не в сенсі того, що керівники погані, а в тому сенсі, що керівників не вистачає. Адже робота керівника потребує певні знання і вміння в різних сферах: • Треба вміти організовувати групи з окремих співробітників; • Ставити їм завдання, контролювати виконання; • Професійно розбиратися в тій області, в якій працює компанія. Одного разу я був свідком того, як в Київстар підходили до питання підготовки керівників. Вона проходила в три етапи: