Як вийти з операційки. Зразок професійної інструкції продавця 50 сторінок
Як вийти з операційки. Зразок професійної інструкції продавця 50 сторінок
03.03.2021

Здавна в нашому суспільстві жили воїни і зброя в них була з легендарного булату, який міг перерубати камінь і залишитися таким же гострим. Але пройшли століття, і секрет виробництва булатної сталі пропав.

Двісті років тому наші предки робили хату таким способом, що взимку там було тепло, а влітку холодніше, ніж на вулиці. Зараз в сучасному будинку якщо у вас немає кондиціонера - вам можна тільки поспівчувати. Технологія пропала.

Деякі технології здаються казкою. Наприклад, жива і мертва вода. Що це було? Вигадка авторів або все-таки втрачені технології минулого? Я вважаю, що технології.

Ми в БізнесФорвард близько року як відкрили новий напрямок роботи - опис технологій роботи ваших співробітників. Це називається - капелюх співробітника. Або добірка інструкцій - що, коли і як йому робити, щоб завжди виходив потрібний результат. Ці інструкції містять в собі спеціальний перевірки список з вивчення, завдяки чому швидкість введення в посаду виростає в чотири рази. Але мова не про це.

Мова про підхід співробітників. Ось уявіть собі цю картину. Приходить наш консультант до хорошого продуктивного співробітника і каже: давай запишу, отфотографірую і зніму на відео те, що ти робиш. А той починає: ось це давай, а ось це і так зрозуміло.

І в цій фразі «і так зрозуміло» ховається ваша втрачена технологія. Тому що в один похмурий день цей співробітник, який один знав що і як робити, не вийде на роботу. Захворів, помер, звільнився, запив. Неважливо, з якої причини його з вами немає.

А ось що по справжньому важливо - ви в цей день втратили технологію. І вам пощастить, якщо ви за великі гроші її якимось чином отримаєте. А може бути таке, що вже і нічого одержати не вийде.

Наприклад, у нас є клієнти, які виробляють біодобавки і різні супер-корисні продукти. Технологи у них - старі бабусі й дідусі, які ще за радянських часів працювали в закритих інститутах на космічні технології. І тепер кожен день виходить все менше технологів на роботу з природних причин. Рецепти, технології, виробничі карти починають губитися. Власники компанії, як ви здогадуєтеся, цим не дуже-то задоволені.

Яке рішення? Тільки одне - описати всю технологію, яка тільки є у вашій компанії. Заборонити співробітникам користуватися фразою «це і так зрозуміло». Ось новій людині взагалі нічого не зрозуміло.
І буде помилкою писати інструкції у вигляді «права і обов'язки». Це взагалі не те! Це в суди - щоб розбиратися хто правий, а хто лев. Нам потрібна інструкція - нема за що відповідаю, а як я дію, щоб по-справжньому відповідати.

Ще одна помилка - використовувати слова, які звичайні люди не розуміють, або розуміють погано. Я бачив багато інструкцій, які незрозумілі навіть людині з вищою освітою. А як правило на більшість посад беруть людей взагалі без освіти. І, природно, новачки прочитали, але нічого в інструкціях не зрозуміли. І потім кажуть: це не працює. Ні, друзі, це ручки просто криві. І зауму багато, і вона пре тому. Або шкідник який спеціально так написав, щоб не розібрався ніхто.

Інструкції повинні бути як в Лего для дітей: роби раз, роби два, .... І ось результат. Він неминучий, якщо ви все правильно описали.

Тоді ви зможете вийти з операційки, швидко наймати співробітників, навчати нових, перенавчати персонал і робити все необхідне для розширення і масштабування.

Якщо Вам потрібна невеличка демо-інструкція менеджера з продажів на 50 сторінок - заповніть форму, і ми Вам її відправимо

Недавно добавленные

22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...
09.06.2021
Коли ми пишемо професійні інструкції, то час від часу зіштовхуємось із таким кутом зору – «навіщо потрібні скрипти – це тільки робить роботів із працівників». З одного боку – це так і є. Час від часу мені дзвонять різні люди і намагаються щось продати, і я із легкою зацікавленістю слухаю, як вони мені щось розповідають або відповідають на запитання. І тут буває два варіанти – я запитую або розповідаю щось нестандартне – і людина зі мною спілкується нормально і ми до якоїсь згоди доходимо. Або я запитую щось нестандартне, і продавець, таке враження, як перечіплюється через нього, і далі все летить шкереберть.
31.05.2021
5 порад, які стануть в нагоді будь-якому бізнес-диверсанту. Що робити, щоб зруйнувати свою компанію гарантовано за 1 місяць.