Шаблон організуючої схеми (оргсхеми)
Шаблон організуючої схеми (оргсхеми)
18.04.2020

Організуюча схема - це інструмент керування, який розробив у 50-х роках минулого сторіччя амеріканський філософ Л. Рон Хаббард. 

Традиційна організуюча схема складається з семи відділень:

  1. Адміністративне - відповідає за загальні питання управління організацією - стратегія, нові продукти, нерухомість, технологія, юридичні питання.
  2. Персоналу і комунікацій - відповідає за питання найму, засобів зв'язку і контроль персоналу.
  3. Комерційне - відповідає за маркетинг, матеріали для просування і продажу.
  4. Фінансове - збір грошей, витрати, облік і забезпечення збереження майна.
  5. Технічне - планування, підготовка і виробництво.
  6. Кваліфікації і якості - перевірка якості, навчання персоналу і корекція продукту і організації.
  7. Розширення - PR, нових клієнтів і партнерів.


Якщо ми уявимо собі створення нової компанії, то побачимо, що розвиток її буде йти поступально:

  1. Адміністративна робота:
    1. Спочатку ми придумаємо ідею - створимо новий продукт.
    2. Потім оформимо всі юридичні моменти.
    3. Потім почнемо потроху організовувати роботу.
  2. Персонал і комунікації:
    1. Наймемо співробітників.
    2. Налаштуємо комунікацію між ними.
    3. Почнемо контролювати показники роботи.
  3. Комерційна частина:
    1. Запустимо рекламу.
    2. Підготуємо промо-матеріали.
    3. Почнемо продажу клієнтам, які прийшли з реклами.
  4. Фінановая частина:
    1. Збір грошей, дебіторської заборгованості.
    2. Витрати грошей.
    3. Облік залишків грошей і матеріальної частини.
  5. Технічна частина:
    1. Планування виробництва.
    2. Підготовка виробництва - закупівля, склад, логістика.
    3. Саме виробництво
  6. Якість:
    1. Перевірка якості продукту.
    2. Удосконалення персоналу.
    3. Удосконалення продукту і організації.
  7. Розширення:
    1. Зв'язки з громадськістю.
    2. Робота з новими клієнтами, хто прийшов за рекомендацією, розширення ринку.
    3. Робота з представниками і партнерами.

Докладно розберемо кожне відділення організуючої схеми:

7 відділення Адміністративне

21 відділ офіс засновника

20 відділ офіційних питань

19 відділ виконавчого директора

Створення нових продуктів, пошук інвестицій, фінансовий контроль, забезпечення нерухомістю, забезпечення технологією і правилами роботи підприємства

Юридичні питання, фізична безпека, IT-безпека, офіційний PR

Координація дій підрозділів, щотижневе планування, забезпечення досягнення мети засновника

В результаті: зростаюче підприємство, де зростають виплати засновникам і співробітникам

1 відділення Побудови організації

1 відділ Персоналу

2 відділ Комунікацій

3 відділ інспекцій

Найм персоналу, адаптація, написання працюючих інструкцій (капелюхів) для співробітників, ведення кадрового документообігу, організація робочого місця співробітника

Підтримка ліній комунікації в порядку, організація швидкої та точної передачі інформації по лініях комунікації, підтримання порядку в офісі, забезпечення працездатності комп'ютерів, оргтехніки, підтримання необхідного рівня канцтоварів

Проведення інспекцій, контроль виконання розпоряджень, облік статистик (KPI), рішення етичних питань персоналу, залагодження конфліктів

В результаті: Ефективні співробітники, які знають, як необхідно працювати і виконують свої функції так, щоб статистики росли (KPI)

2 відділення Комерційне

4 відділ Реклами

5 відділ Публікацій

6 відділ Продажу

Робить опитування, щоб з'ясувати, як краще «упакувати продукт», планує рекламні кампанії, запускає, контролює ефективність, друкує необхідну рекламну продукцію і забезпечує її наявність в точках розповсюдження

Створює матеріали, які збільшують розуміння продукції у покупців, ведення сайту, соцмереж, статті, книги, буклети, прайс-листи, відеоролики

Робота з постійними клієнтами, переговори, укладання договорів, ведення CRM, виконання плану продажів 

В результаті: Прибуток компанії відповідно до плану, доходи перевищують витрати компанії

3 відділення Фінансове

7 відділ Доходів

8 відділ Витрат

9 відділ Матеріальної частини

Виставлення рахунків, збір грошей від клієнтів, контроль дебіторської заборгованості, проведення звірок з покупцями

Збір заявок на кошти на наступний тиждень, перевірка цін в рахунках і заявках, підготовка даних для фінансового планування, оплата рахунків

Облік майна компанії, збереження активів і матеріальної частини, призначення матеріальних відповідальних, проведення інвентаризації

В результаті: Активи компанії в хорошому стані, їх сумарна вартість зростає

4 відділення Технічне

10 відділ Планування

11 відділ Підготовки

12 відділ Виробництва

Складання виробничих планів таким чином, щоб виробництво продукції було економним, а замовлення виконувалися вчасно

Закупівля сировини, технічне обслуговування виробництва, склади, логістика 

Виробництво і відвантаження продукції в потрібній кількості та вчасно

В результаті: Продукція вироблена вчасно в необхідній кількості 

5 відділення Кваліфікації та якості

13 відділ Якості

14 відділ Навчання

15 відділ Корекції

Перевірка якості продукту, залагодження рекламацій, знаходження причини браку

Підвищення кваліфікації персоналу, організація навчання для співробітників компанії

Вдосконалення бізнес-процесів компанії, вдосконалення продуктів компанії

В результаті: Якість продукту, роботи співробітників і алгоритмів роботи компанії постійно зростає

6 відділення Розширення

16 відділ PR

17 відділ Нових клієнтів

18 відділ Партнерів

Збір історій успіху і подяк, участь у виставках, форумах, конференціях, залучення великої уваги до компанії і її продуктів

Пошук, залучення нових клієнтів, проведення переговорів, укладення перших угод

Робота з партнерами компанії, отримання від них нових клієнтів, пошук та залучення нових партнерів до компанії 

В результаті: Багато нових клієнтів і партнерів в компанії, які збільшують продажи та прибутки компанії 

Більш докладно про це можна подивитися у відео:

Якщо Ви хочете завантажити шаблон оргсхеми (зразок оргсхеми) для торгової компанії, залиште замовлення

Недавно добавленные

07.04.2021
Як зробити інструкцію співробітнику так, щоб він через три дні був корисним компанії, міг робити те ж, що його колега через півроку навчання. Що повинно бути в професійній посадової інструкції? Як позбутися від людського фактора в бізнесі? Як швидко зростати та перестати хвилюватись за "незамінними" працівниками?
05.04.2021
Одна з проблем сучасного суспільства - некомпетентність. Через це відбуваються катастрофи і війни, що очевидно. І банкрутства компаній, що не так очевидно. Дуже цікаво, коли на співбесіду приходять люди, які працювали раніше в продажах, з гордістю розповідають про свої успіхи, а на питання про те, чому пішли, відповідають - компанія збанкрутувала.
30.03.2021
За що тобі платять? Кожен працівник отримує зарплату. Він тому і ходить на роботу. І на роботі він робить щось корисне, за це йому і платять. Це те, що зазвичай називають результатом. Читати далі...
26.03.2021
Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити. Люди-руйнівники, ті - навпаки. А люди - лінивці, їм якось все одно. Читати далі...
22.03.2021
Кілька років тому ми зустрілися з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами. Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цього власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.