Шаблон організуючої схеми (оргсхеми)
Шаблон організуючої схеми (оргсхеми)
18.04.2020

Організуюча схема - це інструмент керування, який розробив у 50-х роках минулого сторіччя амеріканський філософ Л. Рон Хаббард. 

Традиційна організуюча схема складається з семи відділень:

  1. Адміністративне - відповідає за загальні питання управління організацією - стратегія, нові продукти, нерухомість, технологія, юридичні питання.
  2. Персоналу і комунікацій - відповідає за питання найму, засобів зв'язку і контроль персоналу.
  3. Комерційне - відповідає за маркетинг, матеріали для просування і продажу.
  4. Фінансове - збір грошей, витрати, облік і забезпечення збереження майна.
  5. Технічне - планування, підготовка і виробництво.
  6. Кваліфікації і якості - перевірка якості, навчання персоналу і корекція продукту і організації.
  7. Розширення - PR, нових клієнтів і партнерів.


Якщо ми уявимо собі створення нової компанії, то побачимо, що розвиток її буде йти поступально:

  1. Адміністративна робота:
    1. Спочатку ми придумаємо ідею - створимо новий продукт.
    2. Потім оформимо всі юридичні моменти.
    3. Потім почнемо потроху організовувати роботу.
  2. Персонал і комунікації:
    1. Наймемо співробітників.
    2. Налаштуємо комунікацію між ними.
    3. Почнемо контролювати показники роботи.
  3. Комерційна частина:
    1. Запустимо рекламу.
    2. Підготуємо промо-матеріали.
    3. Почнемо продажу клієнтам, які прийшли з реклами.
  4. Фінановая частина:
    1. Збір грошей, дебіторської заборгованості.
    2. Витрати грошей.
    3. Облік залишків грошей і матеріальної частини.
  5. Технічна частина:
    1. Планування виробництва.
    2. Підготовка виробництва - закупівля, склад, логістика.
    3. Саме виробництво
  6. Якість:
    1. Перевірка якості продукту.
    2. Удосконалення персоналу.
    3. Удосконалення продукту і організації.
  7. Розширення:
    1. Зв'язки з громадськістю.
    2. Робота з новими клієнтами, хто прийшов за рекомендацією, розширення ринку.
    3. Робота з представниками і партнерами.

Докладно розберемо кожне відділення організуючої схеми:

7 відділення Адміністративне

21 відділ офіс засновника

20 відділ офіційних питань

19 відділ виконавчого директора

Створення нових продуктів, пошук інвестицій, фінансовий контроль, забезпечення нерухомістю, забезпечення технологією і правилами роботи підприємства

Юридичні питання, фізична безпека, IT-безпека, офіційний PR

Координація дій підрозділів, щотижневе планування, забезпечення досягнення мети засновника

В результаті: зростаюче підприємство, де зростають виплати засновникам і співробітникам

1 відділення Побудови організації

1 відділ Персоналу

2 відділ Комунікацій

3 відділ інспекцій

Найм персоналу, адаптація, написання працюючих інструкцій (капелюхів) для співробітників, ведення кадрового документообігу, організація робочого місця співробітника

Підтримка ліній комунікації в порядку, організація швидкої та точної передачі інформації по лініях комунікації, підтримання порядку в офісі, забезпечення працездатності комп'ютерів, оргтехніки, підтримання необхідного рівня канцтоварів

Проведення інспекцій, контроль виконання розпоряджень, облік статистик (KPI), рішення етичних питань персоналу, залагодження конфліктів

В результаті: Ефективні співробітники, які знають, як необхідно працювати і виконують свої функції так, щоб статистики росли (KPI)

2 відділення Комерційне

4 відділ Реклами

5 відділ Публікацій

6 відділ Продажу

Робить опитування, щоб з'ясувати, як краще «упакувати продукт», планує рекламні кампанії, запускає, контролює ефективність, друкує необхідну рекламну продукцію і забезпечує її наявність в точках розповсюдження

Створює матеріали, які збільшують розуміння продукції у покупців, ведення сайту, соцмереж, статті, книги, буклети, прайс-листи, відеоролики

Робота з постійними клієнтами, переговори, укладання договорів, ведення CRM, виконання плану продажів 

В результаті: Прибуток компанії відповідно до плану, доходи перевищують витрати компанії

3 відділення Фінансове

7 відділ Доходів

8 відділ Витрат

9 відділ Матеріальної частини

Виставлення рахунків, збір грошей від клієнтів, контроль дебіторської заборгованості, проведення звірок з покупцями

Збір заявок на кошти на наступний тиждень, перевірка цін в рахунках і заявках, підготовка даних для фінансового планування, оплата рахунків

Облік майна компанії, збереження активів і матеріальної частини, призначення матеріальних відповідальних, проведення інвентаризації

В результаті: Активи компанії в хорошому стані, їх сумарна вартість зростає

4 відділення Технічне

10 відділ Планування

11 відділ Підготовки

12 відділ Виробництва

Складання виробничих планів таким чином, щоб виробництво продукції було економним, а замовлення виконувалися вчасно

Закупівля сировини, технічне обслуговування виробництва, склади, логістика 

Виробництво і відвантаження продукції в потрібній кількості та вчасно

В результаті: Продукція вироблена вчасно в необхідній кількості 

5 відділення Кваліфікації та якості

13 відділ Якості

14 відділ Навчання

15 відділ Корекції

Перевірка якості продукту, залагодження рекламацій, знаходження причини браку

Підвищення кваліфікації персоналу, організація навчання для співробітників компанії

Вдосконалення бізнес-процесів компанії, вдосконалення продуктів компанії

В результаті: Якість продукту, роботи співробітників і алгоритмів роботи компанії постійно зростає

6 відділення Розширення

16 відділ PR

17 відділ Нових клієнтів

18 відділ Партнерів

Збір історій успіху і подяк, участь у виставках, форумах, конференціях, залучення великої уваги до компанії і її продуктів

Пошук, залучення нових клієнтів, проведення переговорів, укладення перших угод

Робота з партнерами компанії, отримання від них нових клієнтів, пошук та залучення нових партнерів до компанії 

В результаті: Багато нових клієнтів і партнерів в компанії, які збільшують продажи та прибутки компанії 

Більш докладно про це можна подивитися у відео:

Якщо Ви хочете завантажити шаблон оргсхеми (зразок оргсхеми) для торгової компанії, залиште замовлення

Недавно добавленные

27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?
15.09.2020
У багатьох зростаючих компаніях є проблема з керівниками. Не в сенсі того, що керівники погані, а в тому сенсі, що керівників не вистачає. Адже робота керівника потребує певні знання і вміння в різних сферах: • Треба вміти організовувати групи з окремих співробітників; • Ставити їм завдання, контролювати виконання; • Професійно розбиратися в тій області, в якій працює компанія. Одного разу я був свідком того, як в Київстар підходили до питання підготовки керівників. Вона проходила в три етапи: