Як Канбан прибирає хаос
Як Канбан прибирає хаос
06.07.2020

Канбан - це система організації виробництва і постачання, що дозволяє реалізувати принцип «точно в строки». Слово «Канбан» по-японськи означає «рекламний щит, вивіска» (японською 看板)

Виглядає він, як таблиця, у якій стовпці - це етапи виробничого процесу. І в цих стовпцях у нас розташовуються проекти, які ми зараз виробляємо.

Наприклад, як це може виглядати для роботи продавців, щоб вони точно бачили, на якій стадії знаходяться переговори:

 

Продавці приходять з ранку на роботу і бачать - на якому етапі з яким клієнтом зупинилася робота, і починають працювати над тим, щоб пересунути картку клієнта в наступний блок. Зі стовбця «Нові» на стовбець «Переговори». З «Переговори» в «Надіслано рахунок».

Ще більш цікаво стає застосовувати Канбан у виробництві. Зазвичай на виробництві бувають складності типу:

  1. Почали, але забули закінчити проект;
  2. Якийсь проект занадто терміновий, його треба зробити, для цього зупиняють роботу по іншим проектам;
  3. Співробітники не мають даних, що у них знаходиться в очікуванні переходу на новий етап.
  4. Один з етапів працює повільніше інших і накопичує чергу, гальмує роботу через що клієнти тиснуть на продавців, продавці на виробництво, все нервують.

Щоб цього не було, у виробництві застосовують Канбан. Стовпці - це етапи виробництва, і під ними встановлюють картки з поточними проектами. Потужність виробництва визначає кількість проектів, яку можна вести одночасно. І на одній дошці можна наочно їх встановити, щоб бачити усю картину виробництва.

Коли проект пройшов етап, його картку пересувають на наступний. При цьому, якщо на наступному проекті немає місця для нової картки, то проект залишається на завершеному етапі і чекає, коли звільниться для нього місце.

В такому випадку все виробництво налаштовується на роботу від останньої ділянки до попередніх. І як тільки звільняється місце, на нього тут же переходить готовий проект з попередньої ділянки.

Якщо на попередньої ділянці немає жодного готового проекту, тоді на Канбані відразу видно, що є вільна ділянка, і керівник виробництва може співробітників з цієї ділянки перевести на попередню, щоб прискорити роботу.

Ми отримуємо таким чином однотактову роботу виробництва, де всі дії робляться в злагоді з подальшими. Ми не допускаємо перевантаження на жодному етапі, позбавляємося від зберігання напівфабрикатів на складі, і при цьому швидкість роботи збільшується мінімум на 50%.

Бажаю Вам успішно застосувати Канбан в роботі і отримати необхідну перевагу перед конкурентами, які все ще намагаються виробляти конвеєрами, зберігаючи на складі гори напівфабрикатів.

З повагою, Олександр Варламов

Недавно добавленные

22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...
09.06.2021
Коли ми пишемо професійні інструкції, то час від часу зіштовхуємось із таким кутом зору – «навіщо потрібні скрипти – це тільки робить роботів із працівників». З одного боку – це так і є. Час від часу мені дзвонять різні люди і намагаються щось продати, і я із легкою зацікавленістю слухаю, як вони мені щось розповідають або відповідають на запитання. І тут буває два варіанти – я запитую або розповідаю щось нестандартне – і людина зі мною спілкується нормально і ми до якоїсь згоди доходимо. Або я запитую щось нестандартне, і продавець, таке враження, як перечіплюється через нього, і далі все летить шкереберть.
31.05.2021
5 порад, які стануть в нагоді будь-якому бізнес-диверсанту. Що робити, щоб зруйнувати свою компанію гарантовано за 1 місяць.