Як Канбан прибирає хаос
Як Канбан прибирає хаос
06.07.2020

Канбан - це система організації виробництва і постачання, що дозволяє реалізувати принцип «точно в строки». Слово «Канбан» по-японськи означає «рекламний щит, вивіска» (японською 看板)

Виглядає він, як таблиця, у якій стовпці - це етапи виробничого процесу. І в цих стовпцях у нас розташовуються проекти, які ми зараз виробляємо.

Наприклад, як це може виглядати для роботи продавців, щоб вони точно бачили, на якій стадії знаходяться переговори:

 

Продавці приходять з ранку на роботу і бачать - на якому етапі з яким клієнтом зупинилася робота, і починають працювати над тим, щоб пересунути картку клієнта в наступний блок. Зі стовбця «Нові» на стовбець «Переговори». З «Переговори» в «Надіслано рахунок».

Ще більш цікаво стає застосовувати Канбан у виробництві. Зазвичай на виробництві бувають складності типу:

  1. Почали, але забули закінчити проект;
  2. Якийсь проект занадто терміновий, його треба зробити, для цього зупиняють роботу по іншим проектам;
  3. Співробітники не мають даних, що у них знаходиться в очікуванні переходу на новий етап.
  4. Один з етапів працює повільніше інших і накопичує чергу, гальмує роботу через що клієнти тиснуть на продавців, продавці на виробництво, все нервують.

Щоб цього не було, у виробництві застосовують Канбан. Стовпці - це етапи виробництва, і під ними встановлюють картки з поточними проектами. Потужність виробництва визначає кількість проектів, яку можна вести одночасно. І на одній дошці можна наочно їх встановити, щоб бачити усю картину виробництва.

Коли проект пройшов етап, його картку пересувають на наступний. При цьому, якщо на наступному проекті немає місця для нової картки, то проект залишається на завершеному етапі і чекає, коли звільниться для нього місце.

В такому випадку все виробництво налаштовується на роботу від останньої ділянки до попередніх. І як тільки звільняється місце, на нього тут же переходить готовий проект з попередньої ділянки.

Якщо на попередньої ділянці немає жодного готового проекту, тоді на Канбані відразу видно, що є вільна ділянка, і керівник виробництва може співробітників з цієї ділянки перевести на попередню, щоб прискорити роботу.

Ми отримуємо таким чином однотактову роботу виробництва, де всі дії робляться в злагоді з подальшими. Ми не допускаємо перевантаження на жодному етапі, позбавляємося від зберігання напівфабрикатів на складі, і при цьому швидкість роботи збільшується мінімум на 50%.

Бажаю Вам успішно застосувати Канбан в роботі і отримати необхідну перевагу перед конкурентами, які все ще намагаються виробляти конвеєрами, зберігаючи на складі гори напівфабрикатів.

З повагою, Олександр Варламов

Недавно добавленные

07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?
15.09.2020
У багатьох зростаючих компаніях є проблема з керівниками. Не в сенсі того, що керівники погані, а в тому сенсі, що керівників не вистачає. Адже робота керівника потребує певні знання і вміння в різних сферах: • Треба вміти організовувати групи з окремих співробітників; • Ставити їм завдання, контролювати виконання; • Професійно розбиратися в тій області, в якій працює компанія. Одного разу я був свідком того, як в Київстар підходили до питання підготовки керівників. Вона проходила в три етапи:
10.09.2020
Є такий закон життя - «Те, на що звертаєш увагу - збільшується в розмірах». Для того, щоб використовувати цей закон для розвитку нашої компанії, ми будемо регулярно звертати увагу на наш прибуток. Одне з дій, яке ми будемо робити для цього - проведення нарад для відділу продажів. Часто наради проходять нудно і марно гають час. Ми розглянемо алгоритм з десяти кроків, завдяки яким ваші наради будуть корисними, налаштовує на результат і допоможуть збільшити виконання планів і збільшити дохід компанії. Припускаємо, що у нас є стандартний відділ продажів, в якому співробітники, щоб зробити продажу роблять наступне: - роблять дзвінки і зустрічі; - за результатами зустрічей роблять пропозиції; - після цього домагаються укладання угоди і отримання грошей. На нараді будемо обговорювати дві частини по три теми в кожній: