Як Канбан прибирає хаос
Як Канбан прибирає хаос
06.07.2020

Канбан - це система організації виробництва і постачання, що дозволяє реалізувати принцип «точно в строки». Слово «Канбан» по-японськи означає «рекламний щит, вивіска» (японською 看板)

Виглядає він, як таблиця, у якій стовпці - це етапи виробничого процесу. І в цих стовпцях у нас розташовуються проекти, які ми зараз виробляємо.

Наприклад, як це може виглядати для роботи продавців, щоб вони точно бачили, на якій стадії знаходяться переговори:

 

Продавці приходять з ранку на роботу і бачать - на якому етапі з яким клієнтом зупинилася робота, і починають працювати над тим, щоб пересунути картку клієнта в наступний блок. Зі стовбця «Нові» на стовбець «Переговори». З «Переговори» в «Надіслано рахунок».

Ще більш цікаво стає застосовувати Канбан у виробництві. Зазвичай на виробництві бувають складності типу:

  1. Почали, але забули закінчити проект;
  2. Якийсь проект занадто терміновий, його треба зробити, для цього зупиняють роботу по іншим проектам;
  3. Співробітники не мають даних, що у них знаходиться в очікуванні переходу на новий етап.
  4. Один з етапів працює повільніше інших і накопичує чергу, гальмує роботу через що клієнти тиснуть на продавців, продавці на виробництво, все нервують.

Щоб цього не було, у виробництві застосовують Канбан. Стовпці - це етапи виробництва, і під ними встановлюють картки з поточними проектами. Потужність виробництва визначає кількість проектів, яку можна вести одночасно. І на одній дошці можна наочно їх встановити, щоб бачити усю картину виробництва.

Коли проект пройшов етап, його картку пересувають на наступний. При цьому, якщо на наступному проекті немає місця для нової картки, то проект залишається на завершеному етапі і чекає, коли звільниться для нього місце.

В такому випадку все виробництво налаштовується на роботу від останньої ділянки до попередніх. І як тільки звільняється місце, на нього тут же переходить готовий проект з попередньої ділянки.

Якщо на попередньої ділянці немає жодного готового проекту, тоді на Канбані відразу видно, що є вільна ділянка, і керівник виробництва може співробітників з цієї ділянки перевести на попередню, щоб прискорити роботу.

Ми отримуємо таким чином однотактову роботу виробництва, де всі дії робляться в злагоді з подальшими. Ми не допускаємо перевантаження на жодному етапі, позбавляємося від зберігання напівфабрикатів на складі, і при цьому швидкість роботи збільшується мінімум на 50%.

Бажаю Вам успішно застосувати Канбан в роботі і отримати необхідну перевагу перед конкурентами, які все ще намагаються виробляти конвеєрами, зберігаючи на складі гори напівфабрикатів.

З повагою, Олександр Варламов

Недавно добавленные

07.04.2021
Як зробити інструкцію співробітнику так, щоб він через три дні був корисним компанії, міг робити те ж, що його колега через півроку навчання. Що повинно бути в професійній посадової інструкції? Як позбутися від людського фактора в бізнесі? Як швидко зростати та перестати хвилюватись за "незамінними" працівниками?
05.04.2021
Одна з проблем сучасного суспільства - некомпетентність. Через це відбуваються катастрофи і війни, що очевидно. І банкрутства компаній, що не так очевидно. Дуже цікаво, коли на співбесіду приходять люди, які працювали раніше в продажах, з гордістю розповідають про свої успіхи, а на питання про те, чому пішли, відповідають - компанія збанкрутувала.
30.03.2021
За що тобі платять? Кожен працівник отримує зарплату. Він тому і ходить на роботу. І на роботі він робить щось корисне, за це йому і платять. Це те, що зазвичай називають результатом. Читати далі...
26.03.2021
Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити. Люди-руйнівники, ті - навпаки. А люди - лінивці, їм якось все одно. Читати далі...
22.03.2021
Кілька років тому ми зустрілися з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами. Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цього власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.