Коли директору потрібна допомога
Коли директору потрібна допомога
05.11.2019

Я часто бачу керівників різних підприємств, які справляють враження загнаного коня. Вони працюють з усіх сил, робочий день у них починається о шостій ранку і закінчується о другій годині після півночі. Вони вибиваються з сил, щоб підтримати прибуток підприємства на необхідному розмірі. І при цьому на них навалюється ще купа додаткових справ, які вони беруть на себе з різних причин.

Це корисні компанії люди. Їх присутність на підприємстві збільшує прибуток. Відсутність зазвичай зменшує. І не обов'язково тому, що вони самі особисто займаються продажами. Просто їх працездатність і корисність іншим працівникам - неминучий плюс до доходу компанії.

Часом можна навіть підрахувати, яку конкретно суму такий керівник приносить підприємству. Один мій знайомий керівник тимчасово, на рік, покинув свою компанію. Через рік його фабрика стала заробляти на 200 тисяч доларів менше, ніж з ним. Можна сказати, що корисність цього директора становить саме цю суму на рік, або, якщо поділити на кількість тижнів на рік, то приріст прибутку, коли такий керівник на посаді, становить приблизно 4 тисячі доларів на тиждень. Це та сума, яку його підприємство недозаробило у зв'язку з відсутністю цієї людини.

Відповідно, компанія може витратити досить багато грошей на цього керівника. Не обов'язково прямо все 200 тисяч, це навряд чи розумно. Але якусь частину точно може.


Адже часто керівникам потрібна допомога, просто вони про неї не просять. Або не здогадуються, або скромні. Часом через це їм доводиться переробляти, витрачати своє здоров'я і особистий час на компанію, хоча якісь дрібні або рутинні завдання можна було б доручити помічникові, та тільки зазвичай у директорів їх немає. Вони вважають особистих помічників чимось непотрібним і по корисності порівнюють їх з кімнатними собачками. «Ось коли я стану олігархом, тоді ...»

Правда життя полягає в тому, що у будь-якого директора є купа справ, які не обов'язково робити йому самому. Він міг би доручити такі справи комусь кмітливому Це і пошук необхідної інформації, і контроль комунікацій, нагадування про події, та й просто турбота: зробити каву і нагадати про день народження мами.

Буває, що директор каже: «Мені не потрібен помічник, у мене ж є офіс-менеджер». Так, офіс-менеджер є, і його можна про щось попросити. Зазвичай офіс-менеджери раді виконати чиєсь прохання, так як у них досить багато вільного часу, і вони можуть допомагати іншим офісним працівникам. Але офіс-менеджери все-таки потрібні в офісі і потрібні багатьом співробітникам, а не тільки директору. Не може керівник попросити офіс-менеджера з'їздити за дитиною в садок і привезти його додому, бо цей процес може зайняти годину-дві, а в офісі багато разів за цей час виникне «пожежа» через його відсутність. І виходить, що директору потрібен свій, особистий помічник, якому завдання ставить тільки він.

Звичайно, ми не ставимо відразу кожному начальнику по помічнику тільки тому, що у людини така посада. Керівник повинен показати, що він дійсно корисний компанії і окупає наявність такого помічника. Він має довести працею це право.

Якщо ми подивимося на будь-яку компанію, то побачимо, що на прибуткових підприємствах є кілька людей, які здатні заробляти для неї гроші. Буває, що в компанії є тільки один такий чоловік. І підприємство знаходиться в дуже поганому стані, якщо у нього немає нікого, хто б заробляв йому гроші. При цьому назва посади взагалі не має значення.

Наприклад, я бачив одну компанію, в якій працював менеджер з продажу - продавав оптом радіоелектроніку для своїх клієнтів. У нього добре виходило, і він був кращим у відділі з п'яти чоловік. Його продажі були такими, як у інших чотирьох разом узятих. Він компанії приносив чистого прибутку близько 10 тисяч доларів на місяць. Так, компанія платила йому хороші комісійні, але зовсім не пропонувала будь-якої допомоги.

Він всю свою роботу робив сам. Документи з клієнтами - сам, переговори зі складом - сам. Звіти - сам. Квитки у відрядження - теж сам. Його робочий день зазвичай тривав на 2 години довше, ніж у його колег. Вони весело йшли з офісу о 18:01, а він залишався до 20:00. Домашнім його, природно, не вистачало. І постійно все навколишні (хто з жалю, хто через заздрощі, а хто і по дурості) йому твердили, що він себе на роботі гробить, а всіх грошей не заробити. Приблизно через рік він з компанії пішов. Зараз працює в іншому місці, ближче до дому, і йде о 18:01. Заробляє, правда, менше, але йому вистачає. А здогадайтеся, кому НЕ вистачає? Правильно, тієї компанії, звідки він пішов. Їх прибуток відразу зменшилася на 10 тисяч доларів на місяць.

А тепер питання: чи міг керівник тієї компанії найняти цьому хлопцю персонального помічника? Щоб той розвантажив його і дав йому можливість зосередитися на клієнтах і угодах, 

прибравши з нього всі папери та інші рутинні й одноманітні дії? Скільки б компанія витратила на такого секретаря? Доларів 300 максимум. І це вже з податками. Скільки б часу в день секретар економив цього продавцю? Години три, а то й чотири. У скільки б він міг йти додому (якщо, звичайно, політика компанії це дозволяє)? Десь о 17:00. Спокійно б забирав свою чотирирічну красуню-дочку з садка і проводив би час вдома з сім'єю. А вранці, перед роботою, ще б і в спортзал встигав, який йому б оплатила теж компанія. Та компанія могла йому таксі з дому до роботи і з роботи додому оплачувати!

І як би тоді виглядала розмова з "доброзичливцями"?

«Микола, ти так багато працюєш. Всіх грошей не заробити. Пам'ятай, здоров'я у тебе одне, а роботодавців багато ... »

І цей Микола дивився б на них як на дурників і відповідав: «Я працюю на 2 години менше колег, ходжу в спортзал, вечори з коханою дружиною і донькою проводжу, фірма мене привозить і відвозить, та ще й зарплата у мене в 2 рази вище, ніж у інших. Тому ти цю маячню закінчуй».

І все, заткнулись б ці «друзі» і мовчали б собі в ганчірочку. А справжні друзі, навпаки, підтримували б його і казали: «Цінуй свою роботу. Таких керівників і таку компанію ще пошукати, Микола».

Часом допомогти таким продуктивним хлопцям помічниками набагато краще, ніж підвищувати їх на посаді. Адже часто буває так, що ми відмінного продажника призначаємо начальником, а він завалює вся справа. Розумні працівники просто йдуть з компанії, і тому їх вже не повернути.

А так ми їм допомогли, статус їх з приходом помічника підвищився, зарплата і так висока, а з помічником може бути ще вище. Адже якщо помічник тлумачний, то наш фахівець може встигнути більше. Той же продажник, якщо йому пару годин звільнити від рутини, може в цей час ще щось кому-небудь продати, і дохід підприємства ще більше зросте.

Крім помічників можна додати такому співробітнику або керівнику те, що:

1) прискорить його комунікаційні лінії;

2) розвантажить його комунікаційні лінії;

3) допоможе знайти необхідні дані;

4) допоможе зібрати дані в єдине ціле;

5) дозволить викроїти час для відпочинку;

6) забезпечить захист;

7) продовжить термін служби на посаді.

Можна придумати безліч речей, які допоможуть керівнику в вищепереліченому. Наприклад, поставити йому стіл краще або ергономічне крісло, щоб у нього спина не боліла, комп'ютер, що працює швидше. І цей керівник вже буде працювати з більшою віддачею. Але, якщо відсутність цього керівника зменшує дохід на 25%, то помічник йому обов'язково необхідний. Допомагаючи таким людям, ви заохочуєте високі статистики і даєте можливість стати їм ще вище.

І, звичайно, надаючи помічників керівника, подбайте про те, щоб це були продуктивні люди, які знають свою справу.

З повагою, Олександр Варламов

Якщо Вам потрібна невеличка консультація для підвищення ефективності Вашого бізнесу, тоді заповніть форму нижче і ми з Вам зв'яжемось

Недавно добавленные

16.07.2020
Каждый из нас в жизни сталкивался с разными управленцами. Какие-то хорошие их черты мы стараемся скопировать, но какие-то слабости и неверные действия попадают к нам без нашего на то желания. Я много видел разных руководителей на своих проектах и постарался объединить их слабые черты в список. И вот что получилось.
09.07.2020
Помните, как говорят – вот лёгкие здорового человека, а вот лёгкие курильщика. Некоторое время назад я начал замечать, что точно также происходит с клиентами. Есть здоровые клиенты – они покупают много, платят сразу, не торгуются. А если и торгуются, и платят с отсрочкой, то всё равно нам достаточно для того, чтобы в компании водились и обороты, и прибыль. Потому что без прибыли наши компании не могут развиваться. Без прибыли у нас не будет способных сотрудников. Без прибыли мы обанкротимся.
06.07.2020
Канбан – это система организации производства и снабжения, позволяющая реализовать принцип «точно в срок». Слово «камбан» по-японски означает «рекламный щит, вывеска» (яп. 看板) Выглядит, как таблица, в которой столбцы – это этапы нашего процесса. И в этих столбцах у нас располагаются проекты. Например, как это может выглядеть для работы продавцов, чтобы они точно видели, на какой стадии находятся переговоры:
25.06.2020
Время от времени во время консалтинга поднимаются одни и те же жалобы у бизнесменов: - Продавцы не продают. - Производственники не производят. - Руководители не руководят. Ну и так далее…