8 кроків до системного бізнесу
8 кроків до системного бізнесу
11.07.2019

По перше.


Складіть список всіх ваших підлеглих, хто в вашому прямому підпорядкуванні. Складіть для себе список функцій, які (на вашу думку), вони повинні виконувати. І напишіть - який результат вони мають отримувати на своєму робочому місці, за який ви їм платите зарплату - щодня, щотижня, щомісяця.
Потім зберіть цих співробітників разом і проведіть невеликі збори з ними. Попросіть їх взяти папір і виписати всі функції, які вони, як вони думають, повинні виконувати і виконують. І який результат очікується від їх дій щодня, щотижня, щомісяця.
Потім порівняйте разом з ними те, що ви і вони самі написали. Зазвичай те, що напишете ви і те, що напишуть вони - відрізняється. Витратьте трохи часу на те, щоб узгодити з ними їх функціонал і результати.
Результати мають бути записані і пізніше занесені в інструкції до відповідних посад.

По-друге.

Складіть схему підпорядкованості у вашій компанії. На самому верху - ви, потім - перша лінія ваших підлеглих, хто в прямому підпорядкуванні вам. Потім - друга лінія підлеглих, і так далі. 

Потім порахуйте - скільки у кожного керівника підлеглих. Якщо їх більше ніж шість, то кому-то з них він приділяє менше часу і там менше результат. Подивіться, як можна розділити великий підрозділ на менші, призначити там старших (звичайно, з мінімальним збільшенням зарплат). Ефективність невеликих груп завжди вище, ніж громіздких великих з'єднань.
Отриману схему узгодьте з вашими керівниками, потім зробіть в красивому презентабельному вигляді і повісьте на видне місце, щоб ви, ваші керівники і ваші співробітники бачили - хто з них в якому підрозділі знаходиться.

По-третє.

Подивіться, у кого зі співробітників немає начальників. Якщо у робочого немає прямого начальника, то він буде автоматично вважати начальником - вас. І чекайте його до вас в кабінет з усіма його питаннями, проблемами. Немає нічого поганого час від часу розмовляти з робітниками, але не обов'язково власнику ними управляти, якщо на те є нижчестоящі керівники.
Та й крім того, коли у співробітника немає прямого начальника, він незрозуміло, чим займається і за що отримує зарплатню. Коли керівник є, то співробітникові важче нічим не займатися, і його потенціал йде на благо компанії, а не витрачається на соціальні мережі, каву і сигарети.

По-четверте.

Попросіть ваших співробітників, починаючи з головних керівників, потім нижче і нижче, написати інструкції для своїх постів. Такі інструкції, щоб навіть малознайомій з їх роботою людині було зрозуміло - що робити, щоб результат отримати.
Знаєте - як самовчитель по роботі на комп'ютері для чайників. Чим докладніше, тим краще. З картинками, можна з відео і аудіо. Це треба для того, щоб якщо раптом співробітник завтра захворіє або піде у відпустку або декрет, ваша компанія не провалилася в прірву, а могла стабільно працювати далі. Та й співробітникові у відпустці буде легше, телефон не буде розриватися кожні п'ять хвилин.

У п'ятих.

Кожен раз, коли до вас входить співробітник з питанням, проблемою, побажанням, пропозицією, скаргою і так далі, прохайте їого - щоб він описував її письмово. На папері. Без заперечень, типу «я тільки на хвилинку», «мені просто запитати», «навіщо ця бюрократія» і так далі.
Тому що в дев'яти випадках з десяти те, що співробітник просить вас вирішити - повинен вирішувати він, просто він не хоче відповідальності, боїться, звик скидати все на начальника.
І якщо ви спробуєте хоча б один день не розмовляти з співробітниками, а читати те, що вони хотіли вам сказати на словах, то ви здивуєтеся - як мало там буде по-справжньому цінною для вас інформації. Дев'ять з десяти проблем, які до вас принесе підлеглий - це просто його робота, і він її повинен робити САМ. Не його керівник, не ви, а він сам. І відповідати за результати теж повинен САМ. А не ви, тому що «я ж вам казав», «ви ж самі так сказали зробити», «я вас попереджав, пам'ятайте» - що там ще кажуть такі співробітники.
Коли ви виявите, скільки зайвих дій виконують ваші співробітники і ви самі, помножте це на два - саме на стільки ж важче вашим ключовим керівникам, тому що їх завалюють в два рази більше. Адже ви, як власник - хоч трохи, але захищені своїм статусом, а вони ні.


По-шосте.

Кожен раз, коли у вашій компанії виникає «пожежа» або «завал», який ви або ваші керівники героїчно «загасили» або «розібрали», напишіть правило або інструкцію для відповідних співробітників. Напишіть, як в майбутньому треба поступати, щоб цієї «пожежі» не виникло більше ніколи, або що робити їм - якщо вже вона виникла.
Це дозволить вашій компанії не наступати на одні й ті ж граблі, коли зміниться персонал, і прийдуть нові співробітники, у яких ще немає такого сумного досвіду.

По-сьоме


Призначте відповідального, який буде щотижня перевіряти у начальників підрозділів щотижневий план, який включає в себе:

1. Запланований результат в цифрах, яких має досягти підрозділ (кількість або сума);

2. Дії, які будуть зроблені підрозділом для того, щоб цей результат був досягнутий.

По-восьме.

Призначте відповідального, який буде щотижня перевіряти наявність у керівника кожного підрозділу загальних результатів по підрозділу у вигляді графіка, де по вертикалі йдуть цифри (суми або кількість), а по горизонталі йдуть тижні. І нехай ці графіки вивішуються на загальну дошку прогресу в місці, куди є доступ співробітникам, але немає доступу вашим клієнтам.


Ось і всі дії
Те, що ви прочитали зараз, є результатом п'ятнадцяти років практики, і працює не тільки в моїй компанії, але і в десятках компаніях наших клієнтів, що дозволяє цим компаніям зростати, а власникам мати більше вільного часу і грошей.


Якщо ви упровадите описані вище вісім кроків, то ваш бізнес буде набагато системніше, зрозуміліше і легше в управлінні, ніж він був раніше. Ви зможете вийти з операційки, збільшити прибуткі своєї компанії.


Я буду радий, якщо ви розповісте про свої результати в нашій групі в Facebook або напишете мені.

Ну а якщо вирішите, що Вам потрібні результати швидше і без зайвих втрат часу і грошей, тоді запрошую Вас на наш проект

Недавно добавленные

26.05.2020
Чому наші співробітники не виконують плани? Як узгодити плани відділу і співробітника? Що необхідно, щоб ми отримували потрібні результати?
19.05.2020
Кожен з нас хоче жити добре. І одним це «добре» означає - в хороших відносинах. Але я не про це. Я про те «добре» - коли в достатку. Коли грошей вистачає на їжу, житло, на бензин, і влітку поїхати з дітьми на море або в гори. І не треба брати кредит на те, щоб поїхати до Анталії або Бердянську.
13.05.2020
Часта картина: в компанію приходить продуктивний співробітник. Починає працювати, показує результат набагато вищий за середній. Потім щось відбувається, і цей співробітник шукає собі іншу роботу. Проходить кілька років, і ми бачимо, що ця людина в якійсь компанії закріпилась і показує відмінні результати. Набагато краще, ніж в нашій компанії більшість наших співробітників. І нам стає сумно - чому він не у нас працює?
25.04.2020
Як зробити клієнтів лояльними. Як організувати роботу, щоб сарафанне радіо приводило більше клієнтів. Як треба управляти, щоб слава про вашу компанію "бігла попереду вас"? На це питання ми відповіли в вебінарі, який ви можете переглянути ...
24.04.2020
Кілька років тому зателефонувала мені подруга - засновник компанії, продає будматеріали великим оптом на великі будови. І попросила поради - конкурент включив режим «чорного піару». У неї є клієнт - великий одеський забудовник. І вона поставляла на його висотки газобетон. Ціни були ринкові, терміни - завжди вчасно і обидві сторони - і постачальник, і покупець, були задоволені. Але не був задоволений конкурент, який теж хотів постачати свою продукцію на ці об'єкти. За старою традицією - «переманювати ціною», він прийшов до покупців і запропонував свій товар за ціною нижче, ніж у моєї подруги.