Що робити у кризу
Що робити у кризу
25.03.2020

Доброго дня, шановні!

Є така фраза: будь-яка команда стає по-справжньому командою після першого спільно пережитого шторму. 

Бізнес в Україні зараз проходить саме цю стадію. 2015-2016 роки початок підйому компаній, до 2019 року непогане зростання тих, у кого хороший продукт або вгадали з трендом.

І зараз - «Шторм 2020». Коронавірус. Криза. Як не назви, все одно - це випробування на міцність.

І багатьом компаніям зараз треба вирішувати два питання:

  1. Як розвиватись, якщо співробітники, постачальники, покупці сидять вдома. 
  2. Як не збанкрутувати, якщо співробітники, постачальники і покупці сидять вдома. 

 

Бізнес має привести себе в форму. Як нещодавно запущений челлендж - хто стільки вистоїть в планці, так і бізнес - хто скільки зможе пропрацювати без доходу.

Старі мудрі володарі бізнесу в Японії кажуть про те, що компанія повинна мати резервів на 6 місяців роботи без будь якого прибутку. Багато наших бізнесменів раніше були не згодні з цією точкою зору. «Гроші повинні працювати», «Не будеш збирати на чорний день - не буде і чорного дня», «хочеш піднятись - візьми кредит» і так далі.

Але ось він настав - чорний день, навіть я б сказав - чорний місяць. Коли доходи впали в 2 рази у багатьох, і зменшилися до нуля у деяких. І що?

А то, що ті, хто зараз з кредитами - в дуже поганому стані. 

Ті, у кого все гроші в обороті - в дуже поганому стані. 

Ті, у кого є запас на місяці два (хоча б) - вже відчувають себе переможцями. 

Як у приказці - «поки товстий сохне, худий здохне». Так і тут - бізнеси з резервним запасом протримаються довше бізнесів з кредитами. І отримають їх частку ринку, їх клієнтів. Зможуть закуповувати великими обсягами, і отримають нижче ціни у постачальників, і заробляти зможуть ще більше.

Висновок: бути з резервом набагато краще, ніж бути з кредитом. 

Що робити тим, хто зараз живий? І має намір прожити ще? У роботах філософа Л. Рона Хаббарда є рекомендації тим, у кого справи пішли гірше ніж раніше. Вони включають в себе п'ять кроків.

  1. Просувайте. Робіть відомими свої товари і послуги набагато більше, ніж раніше. Якщо раніше ви витрачали на рекламу 50.000, то зараз треба витрачати більше. На тлі ваших конкурентів, які мовчать, або ледве шепочуть, вас буде чути і ви будете дуже помітні.
  2. Змініть основу ведення справ. Основа - це фундамент того, на чому будується бізнес. Наприклад, ви продавали сідла, а ринок змінився, всі їздять на автомобілях, і сідла не продаються часто. О’кей, дивимося – які вироби з шкіри зараз продаються на зростаючому тренді. У чому ми можемо бути сильні поруч з нашим напрямком. Наприклад, це жіночі сумки.
  3. Заощаджуйте. Урізуємо всі статті витрат, крім тих, які на просування.
  4. Приготуйтеся надавати. Налаштовуємо відділ виробництва, домовляємося з постачальниками шкіри про швидкі поставки, налаштовуємо відділ логістики - щоб товар миттєво доставлявся до клієнта. Усі працівники на низькому старті – чекають першого заказу.
  5. Зміцніть дисципліну. Тут можна скоротити всіх пиятик, ледарів і шкідників. Кожен, хто запізниться, порушить субординацію, правила - буде строго покараний з усією пролетарською люттю.

 

Гадаю, саме так з'явився бренд Hermès. Їх сумки продаються по 9.000 доларів і вище. У них не можна купити без попереднього запису, немає розпродажів.

Гаразд. Що ж ми можемо Вам запропонувати, щоб з меншими втратами вийти з цього шторму, і швидше повернути свої позиції, а потім і посилити?

 

Ми запустили нову послугу з фінансового аудиту. 

Де шукати резерви на майбутнє? У витратах компанії. Можливо, ви переплачуєте якимось групам співробітників, які не приносять користі компанії. Можливо, у вас є занадто дорогі постачальники. У деяких не оптимізована логістика. Чи не ходовий товар на складі лежить у великій кількості і там закопані гроші. АВС і XYZ-аналіз - і так далі.

 

Тому - залиште заявку на фінансовий аудит.

Ми з Вами зв'яжемося. Обговоримо умови - сума авансу, сума залишку. Потім наш консультант почне аналізувати ваші показники, зробить висновки - вам напише результати - де ви втрачаєте гроші, і де недозаробили - що можна зробити, щоб наступний рік був багатшим попереднього. Якщо не знайдемо, що поліпшити - НЕ візьмемо грошей.

 

І пам'ятайте, кризи циклічні і проходять, а стійкі бізнеси залишаються.

Недавно добавленные

26.05.2020
Чому наші співробітники не виконують плани? Як узгодити плани відділу і співробітника? Що необхідно, щоб ми отримували потрібні результати?
19.05.2020
Кожен з нас хоче жити добре. І одним це «добре» означає - в хороших відносинах. Але я не про це. Я про те «добре» - коли в достатку. Коли грошей вистачає на їжу, житло, на бензин, і влітку поїхати з дітьми на море або в гори. І не треба брати кредит на те, щоб поїхати до Анталії або Бердянську.
13.05.2020
Часта картина: в компанію приходить продуктивний співробітник. Починає працювати, показує результат набагато вищий за середній. Потім щось відбувається, і цей співробітник шукає собі іншу роботу. Проходить кілька років, і ми бачимо, що ця людина в якійсь компанії закріпилась і показує відмінні результати. Набагато краще, ніж в нашій компанії більшість наших співробітників. І нам стає сумно - чому він не у нас працює?
25.04.2020
Як зробити клієнтів лояльними. Як організувати роботу, щоб сарафанне радіо приводило більше клієнтів. Як треба управляти, щоб слава про вашу компанію "бігла попереду вас"? На це питання ми відповіли в вебінарі, який ви можете переглянути ...
24.04.2020
Кілька років тому зателефонувала мені подруга - засновник компанії, продає будматеріали великим оптом на великі будови. І попросила поради - конкурент включив режим «чорного піару». У неї є клієнт - великий одеський забудовник. І вона поставляла на його висотки газобетон. Ціни були ринкові, терміни - завжди вчасно і обидві сторони - і постачальник, і покупець, були задоволені. Але не був задоволений конкурент, який теж хотів постачати свою продукцію на ці об'єкти. За старою традицією - «переманювати ціною», він прийшов до покупців і запропонував свій товар за ціною нижче, ніж у моєї подруги.