Є такий закон життя - «Те, на що звертаєш увагу - збільшується в розмірах». Для того, щоб використовувати цей закон для розвитку нашої компанії, ми будемо регулярно звертати увагу на наш прибуток.
Одне з дій, яке ми будемо робити для цього - проведення наради для відділу продажів.
Часто наради проходять нудно і марно. Ми розглянемо алгоритм з десяти кроків, завдяки яким ваші наради будуть корисними, налаштовує на результат і допоможуть збільшити виконання планів і збільшити статки компанії.
Припускаємо, що у нас є стандартний відділ продажів, в якому співробітники, щоб зробити продаж, роблять наступне:
- роблять дзвінки і зустрічі;
- за результатами зустрічей роблять пропозиції;
- після цього домагаються укладання угоди і отримання грошей.
На нараді будемо обговорювати дві частини по три теми в кожній:
№ |
Звіт за вчора |
План на сьогодні |
1 |
Скільки було зустрічей / дзвінків |
Скільки планується зустрічей / дзвінків |
2 |
На яку суму зроблено замовлень |
На яку суму планується зробити замовлень |
3 |
Який дохід був отриманий |
Який дохід буде отриманий |
Правила наради наступні:
Кожен співробітник перед нарадою заповнює своїми даними таблицю на гугл-диску (шаблон-зразок ви можете отримати, заповнивши форму внизу статті) - підсумки за минулий день. Він робить це особисто. Щоб він бачив і контролював сам свої результати. І щоб він плани свої теж бачив, і розумів, що від нього на цьому тиждні очікується.
1. Час наради - ранок, початок робочого дня.
2. Тривалість наради - по 5 хвилин на кожного співробітника, і ще 10 хвилин на тренування.
3. На час наради не призначається ніяких зустрічей, дзвінків, відсутностей. Нарада - найголовніше зараз. Все вимикають свої слухавки, прибирають вібро-режим і так далі. Нікого не повинно нічого відволікати. Якщо слухавку все-таки необхідно піднімати завжди, то її віддають секретарю, офіс-менеджера або будь-якому співробітнику, хто не входить до відділу продажів. І коли йде дзвінок, він піднімає слухавку, дізнається - хто дзвонить і з яким питанням, записує інформацію, і каже, що за 30 хвилин зателефонують.
4. Кожен продавець по черзі звітує по результатам минулого дня і доповідає про план на сьогодні. Може коротко прокоментувати або похвалитися успіхом, якщо він є.
5. На одного співробітника витрачається не більше п'яти хвилин.
6. Звіт починається з самого «зеленого» співробітника і поступово переходимо до «суперменів» відділу. Щоб не було соромно новачкові розповідати про те, як він продав на тисячу гривень, а перед цим його колега розповів, як він продав на п'ятсот тисяч гривень.
7. Успіхи співробітників заохочуємо оплесками. Кожному приємно купатися в променях слави :)
8. Коли у співробітника є якесь досягнення - укладений контракт, отриманий аванс, то керівник може поставити запитання "що тобі допомогло укласти контракт" або "яка дія було успішною", щоб співробітник зміг сам поміркувати і розповісти - що йому допомогло. Це успішна дія для підвищення професіоналізму відділу продажів - сам співробітник починає аналізувати свої дії, і розуміє - що ж було дійсно добре. І інші теж чують про його успішну дію і можуть її теж застосувати.
9. В кінці керівник підводить загальний підсумок відділу за вчорашній день, і оголошує загальний план на поточний день.
10. Після цього керівник відділу оголошує тренування на 10 хвилин. Продавці розподіляються на пари і тренують ту навичку, яку оголосив керівник. Наприклад:
Такі наради співробітникам подобаються. Вони з задоволенням в них беруть участь. Після кожної такої наради їх мотивація і компетентність ростуть.
Бажаю вам, друзі, збільшити доходи завдяки цій статті.
Якщо раптом вам необхідний шаблон операційного звіту для відділу продажів, то заповніть форму: