Як структурувати свій бізнес
Як структурувати свій бізнес
11.12.2019

У системному бізнесі є чітка ієрархія: є керівник, є співробітник. І керівник знає, хто його співробітники, а співробітники знають, хто у них керівник. Це означає, що керівник віддає розпорядження своїм безпосереднім співробітникам і він не може віддавати розпорядження чужим співробітникам. У хаотичному бізнесі є керівники, є співробітники, але ніхто точно не знає зі співробітників хто йому керівник. Тому усі керівники можуть віддавати накази усім працівникам.

Особливо, якщо в компанії є декілька рівнів керівництва - наприклад: директор - керівник відділу - працівник. В системному бізнесі директор віддає накази керівникам відділів, а вони віддають накази працівникам. В хаотичному бізнесі директор віддає накази усім. 

У структурному бізнесі є письмова комунікація: постановка завдань письмово. Звіти письмово. У хаотичному бізнесі все усно: керівник усно ставить всім завдання, співробітники частину запам'ятовують, частину записують, а частину "забувають". Та й сам керівник пізніше теж багато забуде.

У структурному бізнесі всі функції розділені по підрозділах і кожен співробітник знає, що робить він, а що робить його колега. І ці обов'язки не змішуються. Якщо бухгалтер займається дебіторкою, то продажники не роблять те ж саме. Вони продають. А бухгалтер - навпаки, не продає.

У хаотичному бізнесі всі кажуть - "ми одна команда", тому УСІ роблять УСЕ. І це завжди ХАОС. І це завжди багато зайвих рухів. Керівники віддають розпорядження, які ніким не виконуються ... Співробітники одні розпорядження виконують, інші не виконують ....
 
У системному бізнесі є чіткі регламенти та правила, які співробітники знають і за цими правилами працюють. І ми знаємо, чого можна очікувати від цих співробітників. У хаотичному бізнесі цього немає! У хаотичному бізнесі ніколи не знаєш, чого очікувати від креативного, зайнятого творчими завданнями співробітника і в якому форматі він видасть результати...

А ось системний бізнес не залежить від окремих людей. У системному бізнесі кожна людина робить свою функцію.І тут немає залежності від здатності працівників: система все одно буде працювати.
  
У хаотичному бізнесі система зав'язана на 1 - 2 ключових співробітника і якщо раптом з ними щось трапиться, - тоді бізнес можна закривати ...
У системному бізнесі є чіткі правила роботи з фінансами, роботи з матеріалами і ми завжди бачимо прозору картину: скільки ми повинні, скільки нам винні, що продали, чого немає ... Цього немає в хаотичному бізнесі: ми ніколи не знаємо, скільки грошей повинні нам, скільки грошей повинні ми і чому ця машина пішла без оплати клієнтом ..

Якщо Вам необхідна консультація по свому бізнесу - заповніть заявку, і ми зв'яжесось з Вами.

 

Недавно добавленные

22.06.2021
Щоб ви могли самі собі відповісти чесно на питання, на якому етапі перебуває будівництво вашого бізнесу, дайте собі відповідь на питання, ставлячи «+», якщо відповідь позитивна, і «-», якщо відповідь негативна:
17.06.2021
Не є таємницею, що співробітники в компаніях працюють не тільки через гроші. І люди можуть працювати швидко і якісно, а можуть повільно і з браком. І більше грошей на зарплатню не означає більш ефективної роботи. Ще за радянських часів був феномен стахановського руху. Коли люди працювали, видаючи в кілька разів більше результат, ніж від них очікувалося. Який може бути додатковий мотив у співробітника, крім грошей - виконувати плани, давати результати краще, ніж очікується?
15.06.2021
Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми перевтомлення керівників. Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців. Тому він сам постійно занурюється в продажі і з ранку до ночі не має спокою Читати далі...
09.06.2021
Коли ми пишемо професійні інструкції, то час від часу зіштовхуємось із таким кутом зору – «навіщо потрібні скрипти – це тільки робить роботів із працівників». З одного боку – це так і є. Час від часу мені дзвонять різні люди і намагаються щось продати, і я із легкою зацікавленістю слухаю, як вони мені щось розповідають або відповідають на запитання. І тут буває два варіанти – я запитую або розповідаю щось нестандартне – і людина зі мною спілкується нормально і ми до якоїсь згоди доходимо. Або я запитую щось нестандартне, і продавець, таке враження, як перечіплюється через нього, і далі все летить шкереберть.
31.05.2021
5 порад, які стануть в нагоді будь-якому бізнес-диверсанту. Що робити, щоб зруйнувати свою компанію гарантовано за 1 місяць.