Як структурувати свій бізнес
Як структурувати свій бізнес
11.12.2019

У системному бізнесі є чітка ієрархія: є керівник, є співробітник. І керівник знає, хто його співробітники, а співробітники знають, хто у них керівник. Це означає, що керівник віддає розпорядження своїм безпосереднім співробітникам і він не може віддавати розпорядження чужим співробітникам. У хаотичному бізнесі є керівники, є співробітники, але ніхто точно не знає зі співробітників хто йому керівник. Тому усі керівники можуть віддавати накази усім працівникам.

Особливо, якщо в компанії є декілька рівнів керівництва - наприклад: директор - керівник відділу - працівник. В системному бізнесі директор віддає накази керівникам відділів, а вони віддають накази працівникам. В хаотичному бізнесі директор віддає накази усім. 

У структурному бізнесі є письмова комунікація: постановка завдань письмово. Звіти письмово. У хаотичному бізнесі все усно: керівник усно ставить всім завдання, співробітники частину запам'ятовують, частину записують, а частину "забувають". Та й сам керівник пізніше теж багато забуде.

У структурному бізнесі всі функції розділені по підрозділах і кожен співробітник знає, що робить він, а що робить його колега. І ці обов'язки не змішуються. Якщо бухгалтер займається дебіторкою, то продажники не роблять те ж саме. Вони продають. А бухгалтер - навпаки, не продає.

У хаотичному бізнесі всі кажуть - "ми одна команда", тому УСІ роблять УСЕ. І це завжди ХАОС. І це завжди багато зайвих рухів. Керівники віддають розпорядження, які ніким не виконуються ... Співробітники одні розпорядження виконують, інші не виконують ....
 
У системному бізнесі є чіткі регламенти та правила, які співробітники знають і за цими правилами працюють. І ми знаємо, чого можна очікувати від цих співробітників. У хаотичному бізнесі цього немає! У хаотичному бізнесі ніколи не знаєш, чого очікувати від креативного, зайнятого творчими завданнями співробітника і в якому форматі він видасть результати...

А ось системний бізнес не залежить від окремих людей. У системному бізнесі кожна людина робить свою функцію.І тут немає залежності від здатності працівників: система все одно буде працювати.
  
У хаотичному бізнесі система зав'язана на 1 - 2 ключових співробітника і якщо раптом з ними щось трапиться, - тоді бізнес можна закривати ...
У системному бізнесі є чіткі правила роботи з фінансами, роботи з матеріалами і ми завжди бачимо прозору картину: скільки ми повинні, скільки нам винні, що продали, чого немає ... Цього немає в хаотичному бізнесі: ми ніколи не знаємо, скільки грошей повинні нам, скільки грошей повинні ми і чому ця машина пішла без оплати клієнтом ..

Якщо Вам необхідна консультація по свому бізнесу - заповніть заявку, і ми зв'яжесось з Вами.

 

Недавно добавленные

07.04.2021
Як зробити інструкцію співробітнику так, щоб він через три дні був корисним компанії, міг робити те ж, що його колега через півроку навчання. Що повинно бути в професійній посадової інструкції? Як позбутися від людського фактора в бізнесі? Як швидко зростати та перестати хвилюватись за "незамінними" працівниками?
05.04.2021
Одна з проблем сучасного суспільства - некомпетентність. Через це відбуваються катастрофи і війни, що очевидно. І банкрутства компаній, що не так очевидно. Дуже цікаво, коли на співбесіду приходять люди, які працювали раніше в продажах, з гордістю розповідають про свої успіхи, а на питання про те, чому пішли, відповідають - компанія збанкрутувала.
30.03.2021
За що тобі платять? Кожен працівник отримує зарплату. Він тому і ходить на роботу. І на роботі він робить щось корисне, за це йому і платять. Це те, що зазвичай називають результатом. Читати далі...
26.03.2021
Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити. Люди-руйнівники, ті - навпаки. А люди - лінивці, їм якось все одно. Читати далі...
22.03.2021
Кілька років тому ми зустрілися з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами. Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цього власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.