Як структурувати свій бізнес
Як структурувати свій бізнес
11.12.2019

У системному бізнесі є чітка ієрархія: є керівник, є співробітник. І керівник знає, хто його співробітники, а співробітники знають, хто у них керівник. Це означає, що керівник віддає розпорядження своїм безпосереднім співробітникам і він не може віддавати розпорядження чужим співробітникам. У хаотичному бізнесі є керівники, є співробітники, але ніхто точно не знає зі співробітників хто йому керівник. Тому усі керівники можуть віддавати накази усім працівникам.

Особливо, якщо в компанії є декілька рівнів керівництва - наприклад: директор - керівник відділу - працівник. В системному бізнесі директор віддає накази керівникам відділів, а вони віддають накази працівникам. В хаотичному бізнесі директор віддає накази усім. 

У структурному бізнесі є письмова комунікація: постановка завдань письмово. Звіти письмово. У хаотичному бізнесі все усно: керівник усно ставить всім завдання, співробітники частину запам'ятовують, частину записують, а частину "забувають". Та й сам керівник пізніше теж багато забуде.

У структурному бізнесі всі функції розділені по підрозділах і кожен співробітник знає, що робить він, а що робить його колега. І ці обов'язки не змішуються. Якщо бухгалтер займається дебіторкою, то продажники не роблять те ж саме. Вони продають. А бухгалтер - навпаки, не продає.

У хаотичному бізнесі всі кажуть - "ми одна команда", тому УСІ роблять УСЕ. І це завжди ХАОС. І це завжди багато зайвих рухів. Керівники віддають розпорядження, які ніким не виконуються ... Співробітники одні розпорядження виконують, інші не виконують ....
 
У системному бізнесі є чіткі регламенти та правила, які співробітники знають і за цими правилами працюють. І ми знаємо, чого можна очікувати від цих співробітників. У хаотичному бізнесі цього немає! У хаотичному бізнесі ніколи не знаєш, чого очікувати від креативного, зайнятого творчими завданнями співробітника і в якому форматі він видасть результати...

А ось системний бізнес не залежить від окремих людей. У системному бізнесі кожна людина робить свою функцію.І тут немає залежності від здатності працівників: система все одно буде працювати.
  
У хаотичному бізнесі система зав'язана на 1 - 2 ключових співробітника і якщо раптом з ними щось трапиться, - тоді бізнес можна закривати ...
У системному бізнесі є чіткі правила роботи з фінансами, роботи з матеріалами і ми завжди бачимо прозору картину: скільки ми повинні, скільки нам винні, що продали, чого немає ... Цього немає в хаотичному бізнесі: ми ніколи не знаємо, скільки грошей повинні нам, скільки грошей повинні ми і чому ця машина пішла без оплати клієнтом ..

Якщо Вам необхідна консультація по свому бізнесу - заповніть заявку, і ми зв'яжесось з Вами.

 

Недавно добавленные

27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?
15.09.2020
У багатьох зростаючих компаніях є проблема з керівниками. Не в сенсі того, що керівники погані, а в тому сенсі, що керівників не вистачає. Адже робота керівника потребує певні знання і вміння в різних сферах: • Треба вміти організовувати групи з окремих співробітників; • Ставити їм завдання, контролювати виконання; • Професійно розбиратися в тій області, в якій працює компанія. Одного разу я був свідком того, як в Київстар підходили до питання підготовки керівників. Вона проходила в три етапи: