Як в Комп'ютерній Академії «Шаг» набирають і стажують директорів філій
Як в Комп'ютерній Академії «Шаг» набирають і стажують директорів філій
28.05.2021

Дмитро Корчевський керує компанією, у якої на даний момент більше п'ятдесяти філій по чотирьом континентам: Центральна і Західна Європа, Африка, Азія, Південна Америка. Це означає, що в його компанії є п'ятдесят директорів. І Дмитро має настільки великий досвід підбору і навчання директорів, який мало у якого власника зустрінеш. 

- Знайти директора, - розповідає Дмитро, - це велика проблема. Тому ми пішли шляху, який на сьогодні для нас є найефективнішим.

Ми сформували вимоги до претендента: не потрібно нічого надприродного, тільки досвід на посаді керівника в будь-якої системної компанії. Щоб був навик роботи по стандартам, розуміння ієрархії і роботи з бізнес-процесами. Зовнішній вигляд - не особливо важливий, особистий піар - не має значення. Адже в минулому у мене були директори, які відмінно себе показували на співбесіді, - розповідає Дмитро, - але потім ніяких результатів не давали.

Далі ми його проводимо по нашій системі інтеграції співробітників «Sintegrum». Це технологія побудована на принципі віддаленого навчання, але істотно доопрацьованого і розширеного. У стажиста-директора є доступ до системи інтеграції, куди він заходить і може послідовно вивчити теоретичний матеріал і виконати практичні завдання. Весь матеріал побудований як освітній шлях (learning path), а його проходження - на ідеології GTD. Getting Things Done (GTD) - в перекладі з англійської - «доведення справ до завершення» - методика підвищення особистої ефективності, створена Девідом Алленом і описана ним в однойменній книзі. Знання подаються як у вигляді тексту - різні регламенти, інструкції, стандарти, успішні дії минулих директорів, так у вигляді відео-уроків, на яких провідні експерти компанії і сам засновник комп'ютерної академії «Шаг» викладають технологію роботи працівника на посаді директора. 

Практичні завдання включають в себе відповіді на питання у вигляді тестів, невеликих творів, скрінкастінг (англ. Screencast) - цифровий відеозапис інформації, виведеної на екран комп'ютера, відео-відповіді, коли стажист на камеру записує свою відповідь на питання.

Всі результати записуються і зберігаються в базі даних. Перевіряючий, зазвичай це особисто власник, дивиться і оцінює - чи підходить йому такий результат. Якщо є сумніви в тому, що стажист повністю зрозумів тему і розкрив всі питання, то результати не зараховуються і необхідно перевчити матеріал знову. Якщо все добре, тоді відкривається доступ до наступного матеріалу.

Нам кожного дня легко контролювати прогрес по кожному стажисту, адже одночасно проходити навчання може декілька стажистів на посаду директора в різних філіях, в різних країнах. При чому вони це можуть робити, перебуваючи в своєму місті, не приїжджаючи в центральну керуючу компанію. Стажист може навчатися не тільки в робочий час, а й увечері, і по вихідним. Адже його навчання ніяк не відволікає інших співробітників «Шага», він все проходить в автономному режимі.

- Це дуже зручна система, - розповідає Дмитро, - адже ми навчаємо багато нових співробітників, в компанії постійно відбувається найм та відбір кращих з кращих. І швидке навчання стандартам і технологіям, коли в компанії кілька десятків філій - завдання першорядної важливості. Завдяки нашій онлайн-системі навчання, я економлю 80% свого часу на навчання і спілкування з директорами-стажистами. Та й по іншим посадам навчання економить нашим філіям астрономічну суму коштів за рік.

Коли стажист на посаду директора пройшов усе навчання і його відповіді були схвалені, він починає працювати на посаді, як повноцінний керівник. Його робота оцінюється за комплексними показниками, враховується і процесний підхід до роботи і система KPI.

Адже директор - це основа, це розум організації, у нього більше відповідальності, ніж у інших. І його завдання - розробити концепцію розвитку філії на рік, узгодити маркетинг-кит [1], бюджет, і багато інших різних завдань. Тому оцінюються не тільки поточні фінансові показники, а й показники процесів. Адже вони, ці процеси - довгі. Якщо директор не буде ефективно дивитися в майбутнє хоча б на півроку, то філія може зараз і виглядає непогано, але через кілька місяців почнуть працювати помилки сьогоднішні і вона почне приносити збитки. А це не потрібно ніякому бізнесу.

Якщо директор помиляється в чомусь, не встигає, то його вчать працювати правильно. Якщо раптом його вчили-вчили, але не змогли навчити, тоді його звільняють або переводять на іншу, менш відповідальну посаду, і шукають нового директора. Виглядає система, можливо, злегка жорстко - «а як же дати людині шанс» - вигукне який-небудь «добренький» керівник. Але тільки жорстка система дозволяє компанії рости і розвиватися.

Тому, якщо Вам необхідно знайти директора і поставити його на пост, скористайтеся рекомендаціями Дмитра Корчевського - підбирайте, навчайте, контролюйте, знову навчайте. І розвивайте ваш бізнес до космічних висот!


[1] Маркетинг-кит (англ. Marketing kit) - комплект маркетингових матеріалів, які продають не просто товар або послугу, а історію компанії. Маркетинг-кит - спосіб продемонструвати потенційним покупцям, клієнтам, партнерам, постачальникам, в чому полягає відмінність компанії від конкурентів.

 

Недавно добавленные

22.09.2021
А ви стресостійкі? Коли читаю текст вакансій, бачу там час від часу фразу «від вас вимагається стресостійкість». Або буває, начальник відділу або директор мені каже - у нас тут багато стресу в роботі. Читать далі
01.09.2021
Без роботи - нудно. З роботою - важко. А якщо роботу роблять інші люди, а ти керівник, то і нудно, і важко. Так і хочеться зробити роботу за інших ... Чи не правда? Багато керівників скаржаться на те, що нікому делегувати, що завдання не виконуються вчасно і це лишаїв роботу керівника очікуваного задоволення, а самого його позбавляє щастя. Все можна організувати так, щоб і співробітники задоволені, і керівник щасливий. Як?
30.08.2021
Є в Одесі туристична фішка - скульптури декількох десятків котів, які заховані в різних місцях міста. До них водять екскурсії, у них фотографуються молодята. Є кіт з портфелем Жванецького, є кіт з тіткою Сонею в рибному ряду на Привозі. У бізнесменів Одеси є важлива риса, яка відрізняє їх від усіх інших бізнесменів - вони люблять безкорисливо робити так, щоб місто ставало кращим, цікавішим і своїми історіями гримів на всю планету.
25.08.2021
Час від часу на проектах я чую від працівників безліч скарг на різні проблеми в компанії. Якісь скарги надумані, якісь пов’язані із характерами колег, якісь залежать від некомпетентності окремих працівників. Але є ще такий тип скарг, які пов’язані із розвитком підприємства. Коли працівники мають проблеми, але не мають рішень. Тоді я пропоную зробити мозковий штурм –інструмент керівників.
20.08.2021
Перегляньте перевірочний список із 48 пунктів по телефоних продажах