Люди-лінивці або як позбутися від людського фактора в бізнесі?
Люди-лінивці або як позбутися від людського фактора в бізнесі?
05.08.2019

Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити.

Люди-руйнівники, ті - навпаки.

А люди - лінивці, їм якось все одно. Аби вчасно зарплатню видали, і ввечері між диваном і телевізором ніхто не стояв, так щоб пляшечка пива була в холодильнику.

Пощастило керівнику компанії, департаменту або відділу, якщо у нього в підпорядкуванні більшість людей - творці.

Такому співробітникові наказуєш обдзвонити клієнтів. Він приходить через годину - «всіх обдзвонив». Кажеш - «поїдь по партнерам, ось список на шести сторінках. Через пару годин повертається - «шеф, я вже».

Даєш йому гроші, кажеш - «збігай поїж». Повертається через 10 хвилин, «що ще робити, шеф, кажи, всього лише пів-дев'ятого вечора п'ятниця, я готовий».

Люди - руйнівники, ті інші. Йому кажеш - обдзвонити клієнтів. Він бере список клієнтів з телефонами, і йде. І більше ми ні співробітника, ні клієнтів не бачимо)) А заодно кудись пропадають гроші з сейфа (часто - разом з сейфом), і чомусь половина платежів після аудиту виявляються на «ліві» фірми.

Багато біди приносять люди-руйнівники, і їх ми вчимо виявляти на ексклюзивній і вкрай дорогий і такий-же ефективній програмі «Підсилювач потужності керівника». Але зараз мова не про них. Ми поговоримо про людей-лінивців.

Люди - лінивці, це такі неквапливі люди, як в мультфільмі «Зверополіс» той самий лінивець - клерк, який цілий день виписував одну довідку.

Коли я переїжджаю через митницю на автомобілі, мені здається, що все лінивці зібралися і влаштувалися туди працювати).

Людей-лінивців легко визначити. Після того, як вони наробили купу помилок, і вся компанія тиждень розгрібала після них завали, вони знизують плечима і кажуть «так вийшло», «я думав ....», «Я не хотів».

Звичайно, помилитися може кожен. Навпаки, не помиляється той, хто нічого не робить. Але: люди-творці на своїх помилках вчаться. Найбільш талановиті вчаться на чужих. Ми ось для найбільш талановитих час від часу проводимо майстер-класи на різні теми для того, щоб вчитися на чужих помилках і економити свої гроші і час.

Але люди-лінивці - вони не такі. Вони раз по раз будуть повторювати своїх помилок, приводячи своїх керівників в стан апатії.

- Ну як же так? Ти втрачаєш ці оригінали документів уже втретє?

- Шеф, я не знаю, воно само якось вийшло.

- Чому знову у нас почався сезон, а товар вчасно не прийшов і клієнти пішли к більш спритним конкурентам?

- Ну, так вийшло.

- Цей клієнт надіслав до нас свою заявку ще тиждень тому, чому ти йому ще не відвантажив товар?

- Я не думав, що це терміново ....

Для того, щоб було простіше і швидше людям-творцям, і позбутися від можливостей робити часто шлюб людям-лінивців і розробляються різні способи прибрати «людський фактор».

Наприклад, коли в моїй туристичної компанії сталась перший раз «пожежа» з неправильним поселенням клієнтів, ми в спеціальний опитувальник для клієнта додали обов'язковий пункт - «бажаний рівень поселення на заході». Менеджер з клієнтом заповнював цей опитувальник і більше у нас ніколи таких проблем не було.

Ще у одній компанії були постійні «завали» із закупівлями - їх завжди треба було схвалювати терміново і «на вчора». Після того, як ми з керівництвом компанії розробили спеціальні регламенти, ознайомили з ними постачальників, то система замовлень стала працювати значно легше. І у компанії нарешті з'явився резервний фонд в 1.000.000 гривен :)

Ще одні наші клієнти змінили роботу бухгалтерської програми, щоб позбутися від «людського фактора» у відділі продажів, коли менеджер відвантажує клієнту товар з уже простроченої дебіторкою, тому що йому не хочеться виглядати злим демоном в очах клієнта. Якщо у клієнта була прострочена дебіторка, то система автоматично не давала робити ніяких дій з відвантаженнями з цього клієнту.

В однієї логістичної компанії я бачив у відділі відвантажень спеціальний стелаж зі штрих-кодами, куди складаються замовлення за кодами. І співробітник, який віддає замовлення, не витрачає десять хвилин на пошук замовлення, а знаходить його секунд за вісім.

Існують цілі системи управління ресурсами підприємства. Важливо, щоб в компанії був хтось, хто стежить за тим, щоб хаосу і «людського фактора» було поменше, а порядку побільше. І щоб люди-лінивці не могли працювати ніяк інакше, окрім як по правильному шаблоном.

Якщо Вам потрібна допомога у виправленні людського фактору, і підвищенні системного бізнесу, тоді заповніть форму:

Недавно добавленные

26.05.2020
Чому наші співробітники не виконують плани? Як узгодити плани відділу і співробітника? Що необхідно, щоб ми отримували потрібні результати?
19.05.2020
Кожен з нас хоче жити добре. І одним це «добре» означає - в хороших відносинах. Але я не про це. Я про те «добре» - коли в достатку. Коли грошей вистачає на їжу, житло, на бензин, і влітку поїхати з дітьми на море або в гори. І не треба брати кредит на те, щоб поїхати до Анталії або Бердянську.
13.05.2020
Часта картина: в компанію приходить продуктивний співробітник. Починає працювати, показує результат набагато вищий за середній. Потім щось відбувається, і цей співробітник шукає собі іншу роботу. Проходить кілька років, і ми бачимо, що ця людина в якійсь компанії закріпилась і показує відмінні результати. Набагато краще, ніж в нашій компанії більшість наших співробітників. І нам стає сумно - чому він не у нас працює?
25.04.2020
Як зробити клієнтів лояльними. Як організувати роботу, щоб сарафанне радіо приводило більше клієнтів. Як треба управляти, щоб слава про вашу компанію "бігла попереду вас"? На це питання ми відповіли в вебінарі, який ви можете переглянути ...
24.04.2020
Кілька років тому зателефонувала мені подруга - засновник компанії, продає будматеріали великим оптом на великі будови. І попросила поради - конкурент включив режим «чорного піару». У неї є клієнт - великий одеський забудовник. І вона поставляла на його висотки газобетон. Ціни були ринкові, терміни - завжди вчасно і обидві сторони - і постачальник, і покупець, були задоволені. Але не був задоволений конкурент, який теж хотів постачати свою продукцію на ці об'єкти. За старою традицією - «переманювати ціною», він прийшов до покупців і запропонував свій товар за ціною нижче, ніж у моєї подруги.