Від хаосу і злиднів до достатку і свободи в бізнесі
Від хаосу і злиднів до достатку і свободи в бізнесі
05.12.2019

Кілька років тому я зустрівся з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами.


Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цього власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.

Коли він йшов по коридору в свій кабінет, то його по кілька разів зупиняли, смикаючи за рукав, співробітники з дуже терміновими і важливими питаннями.

Навіть були підрозділи, куди цей власник намагався не заходити, бо не дуже розумів, чим там займаються співробітники, та й атмосфера там була погана. Постійні конфлікти і сварки між співробітниками - це була норма.

Коли виникали проблеми, то ніхто з персоналу не говорив: «це моя недоробка», кожен кивав на товариша. Адже області відповідальності були розмиті і хто за що відповідає, ніхто до кінця не знав. Вся схема компанії у власника в голові.

Поки ми спілкувалися з цим бізнесменом, обговорюючи, як ми можемо внести систему і розумність в його хаос, у нього за годину було 20 пропущених дзвінків. І було видно, що цей молодий ще хлопець з втомленим поглядом, легкою сивиною і початківцям черевцем, сильно втомився від бізнесу.

- Що б ви хотіли отримати через пару місяців після консалтингу? - запитав я.

- Я б хотів його продати, і поїхати в село, у мене там кролі, я б собі там спокійно жив, і ніяких проблем би не мав, - поділився зі мною своїм бажанням бізнесмен.

Я виїхав на консалтинг. П'ять днів попрацював з ним, з його ТОПами. Ми розробили наново ієрархію компанії. Прописали зони відповідальності. Закріпили весь функціонал за співробітниками. Перерозподілили навантаження. Оптимізували бізнес-процеси. Записали очікувані результати і систему вимірювання всіх показників в компанії. Їх, до речі, не так вже й багато - трохи більше двадцяти. Але коли їх не видно, то компанія рухається, як корабель у тумані без приладів. Дуже великі фінансові втрати регулярно. А коли показники є, і вони наочні, то все прозоро, очевидно. І можна відразу прийняти правильне рішення, піддати газу і на всіх парах обійти конкурентів.

Ми з ним і його ТОПами склали план впровадження змін. Я поїхав і віддалено контролював рух за планом.

Минуло пару місяців. Ми знову зустрічаємося. Я дивлюся на цього хлопця і починаю посміхатися, і з кожною хвилиною все більше. Він врешті-решт не витримав і запитує:

- Ти чого посміхаєшся?

- Ти схуд, обличча посвітлішало, телефон не дзвонить постійно, - загинаю я пальці, - що ще трапилося?

- З донькою став проводити більше часу. На роботі вже не затримуюся, навіть став раніше йти. Грошей більше стало, дружині машину купив. До спорту повернувся.

- Ну, - потираю я руки, - ти вже дав оголошення?

- Яке оголошення? - насторожується він.

- Як це? - я роблю вигляд, що дивуюся, - ти ж збирався бізнес продавати після того, як систему збудуєш.

- Ні-і-і, - сміється він, - така корова потрібна самому.

Я щиро порадів за нього.

Якщо Вам, друзі мої, потрібна допомога по систематизації вашого бізнесу, то заповніть форму:

Недавно добавленные

26.05.2020
Чому наші співробітники не виконують плани? Як узгодити плани відділу і співробітника? Що необхідно, щоб ми отримували потрібні результати?
19.05.2020
Кожен з нас хоче жити добре. І одним це «добре» означає - в хороших відносинах. Але я не про це. Я про те «добре» - коли в достатку. Коли грошей вистачає на їжу, житло, на бензин, і влітку поїхати з дітьми на море або в гори. І не треба брати кредит на те, щоб поїхати до Анталії або Бердянську.
13.05.2020
Часта картина: в компанію приходить продуктивний співробітник. Починає працювати, показує результат набагато вищий за середній. Потім щось відбувається, і цей співробітник шукає собі іншу роботу. Проходить кілька років, і ми бачимо, що ця людина в якійсь компанії закріпилась і показує відмінні результати. Набагато краще, ніж в нашій компанії більшість наших співробітників. І нам стає сумно - чому він не у нас працює?
25.04.2020
Як зробити клієнтів лояльними. Як організувати роботу, щоб сарафанне радіо приводило більше клієнтів. Як треба управляти, щоб слава про вашу компанію "бігла попереду вас"? На це питання ми відповіли в вебінарі, який ви можете переглянути ...
24.04.2020
Кілька років тому зателефонувала мені подруга - засновник компанії, продає будматеріали великим оптом на великі будови. І попросила поради - конкурент включив режим «чорного піару». У неї є клієнт - великий одеський забудовник. І вона поставляла на його висотки газобетон. Ціни були ринкові, терміни - завжди вчасно і обидві сторони - і постачальник, і покупець, були задоволені. Але не був задоволений конкурент, який теж хотів постачати свою продукцію на ці об'єкти. За старою традицією - «переманювати ціною», він прийшов до покупців і запропонував свій товар за ціною нижче, ніж у моєї подруги.