Як розподілити функціонал персоналу
Як розподілити функціонал персоналу
18.05.2019

Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми найму співробітників.
Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців.

- А що повинен вміти твій продавець? - питаю я.

- Він повинен вміти продавати, знайти клієнта, запропонувати йому те, що у нас є, - починає загинати пальці Михайло, - крім цього, він повинен вміти зробити необхідні розрахунки з електропостачання, зробити схему, знайти постачальників даної продукції, домовитися за закупівлю, відвантаження , доставку покупцеві, знайти монтажників, які все змонтують, і перевірити якість. Само собою, оформити всі документи, договори, контролювати дебіторську заборгованість і так далі.

- Так тобі потрібні спецназівці, - сміюся я, хоча Михайлу не смішно. Він реально всі ці роки так і працював і вже звик, що він зі своєю невеликою фірмою так і працює. Усі роблять усе. Комірник продає, продажник виписує накладні, бухгалтер закуповує, офіс-менеджер контролює логістику. І всі вони звуться продавцями.

Таких людей і справді немає. Або їх дуже мало. Або їх треба роками вчити, а коли їх вивчили, вони йдуть на вільні хліби в пампаси і прерії, щоб «більше заробляти, тому що працювати на дядька некруто, а бути власником - круто» (привіт, Бодо Шефер і Роберт Кіосакі). І потім виходить з однієї невеликої і незаможної компанії десяток маленьких і ще більш небагатих компаній.

Розподіл праці? Конвеєр? Організуюча схема? Ні, не чули))))

І коли ми проводимо консалтинг, я задаю просте питання: що буде, якщо ми розділимо функції і закріпимо їх за співробітниками? Я знаю відповідь. Буде краще і швидше. Тому що ток тече тільки там, де є стабільно закріплені елементи. Окремо плюс, і окремо мінус. Легше контролювати, легше ставити плани, більше виробництва продукту.

Друзі, давайте розділяти функції. Давайте зробимо таку структуру підприємства (ми її називаємо оргсхеми або оргструктурою), де кожен займається своєю справою і робить її добре і швидко. Компанія зможе більше зробити. Співробітники зможуть більше заробити.

У тих компаніях, де застосовували розроблену оргсхему і закріплювали співробітників правильно, доходи росли. Це диво якесь.

Бажаю того ж і вам! А якщо у вас не вийде - пишіть. Ми, як канадська кінна поліція, примчиться на допомогу!

Який інструмент ми рекомендуємо для допомоги - переходите по посиланню https://orgschemenew.bitrix24.site/biznes22/

Недавно добавленные

27.10.2020
Кожен, хто вчив співробітників знає, що з першого разу не всі запам'ятають 100500 ваших слів. Я вже мовчу про алгоритми, технічні етапи, обов'язкові регламенти та елементарні правила. І вам доведеться повторювати кілька разів одне і те ж саме, при цьому потім людина все одно має великий шанс помилитися. Крім того, ваш час має свою ціну, і дуже прикро навчати стажера тижні три, а він потім не виходить на роботу одним похмурим ранком.
07.10.2020
Час від часу мене люди ставлять в тупик питанням: - А чим ви в БізнесФорвард взагалі займаєтеся? Ми тут працюємо-працюємо, створюємо-створюємо. А про нас чомусь не кричать з усіх прасок, як про кандидатів в депутати. Звичайно, ті, кому ми дійсно потрібні, про БізнесФорвард знають, це без питань.
02.10.2020
Як турбота про клієнта збільшує прибуток компанії. Розмовляю з одним маркетологом. Питаю його, де він друкує свої матеріали. Він називає друкарню, неважливо яку, наприклад - Алладін принт. Я кажу: - Чому там? Ця друкарня ж не найдешевша?
21.09.2020
На що керівники бояться дивитися? Одна з таких областей, на які ми боїмося дивитися - це гроші. Один з перших питань, яке я задаю керівникові: - Як йдуть справи останній рік? Вгору, вниз, або на одному рівні?
15.09.2020
У багатьох зростаючих компаніях є проблема з керівниками. Не в сенсі того, що керівники погані, а в тому сенсі, що керівників не вистачає. Адже робота керівника потребує певні знання і вміння в різних сферах: • Треба вміти організовувати групи з окремих співробітників; • Ставити їм завдання, контролювати виконання; • Професійно розбиратися в тій області, в якій працює компанія. Одного разу я був свідком того, як в Київстар підходили до питання підготовки керівників. Вона проходила в три етапи: