Як розподілити функціонал персоналу
Як розподілити функціонал персоналу
18.05.2019

Під час консалтингу часто чую від різних керівників проблеми найму співробітників.
Наприклад, є у мене один знайомий бізнесмен, нехай його звуть Михайлом (наприклад). І скаржиться мені Михайло на те, що немає на ринку праці нормальних продавців.

- А що повинен вміти твій продавець? - питаю я.

- Він повинен вміти продавати, знайти клієнта, запропонувати йому те, що у нас є, - починає загинати пальці Михайло, - крім цього, він повинен вміти зробити необхідні розрахунки з електропостачання, зробити схему, знайти постачальників даної продукції, домовитися за закупівлю, відвантаження , доставку покупцеві, знайти монтажників, які все змонтують, і перевірити якість. Само собою, оформити всі документи, договори, контролювати дебіторську заборгованість і так далі.

- Так тобі потрібні спецназівці, - сміюся я, хоча Михайлу не смішно. Він реально всі ці роки так і працював і вже звик, що він зі своєю невеликою фірмою так і працює. Усі роблять усе. Комірник продає, продажник виписує накладні, бухгалтер закуповує, офіс-менеджер контролює логістику. І всі вони звуться продавцями.

Таких людей і справді немає. Або їх дуже мало. Або їх треба роками вчити, а коли їх вивчили, вони йдуть на вільні хліби в пампаси і прерії, щоб «більше заробляти, тому що працювати на дядька некруто, а бути власником - круто» (привіт, Бодо Шефер і Роберт Кіосакі). І потім виходить з однієї невеликої і незаможної компанії десяток маленьких і ще більш небагатих компаній.

Розподіл праці? Конвеєр? Організуюча схема? Ні, не чули))))

І коли ми проводимо консалтинг, я задаю просте питання: що буде, якщо ми розділимо функції і закріпимо їх за співробітниками? Я знаю відповідь. Буде краще і швидше. Тому що ток тече тільки там, де є стабільно закріплені елементи. Окремо плюс, і окремо мінус. Легше контролювати, легше ставити плани, більше виробництва продукту.

Друзі, давайте розділяти функції. Давайте зробимо таку структуру підприємства (ми її називаємо оргсхеми або оргструктурою), де кожен займається своєю справою і робить її добре і швидко. Компанія зможе більше зробити. Співробітники зможуть більше заробити.

У тих компаніях, де застосовували розроблену оргсхему і закріплювали співробітників правильно, доходи росли. Це диво якесь.

Бажаю того ж і вам! А якщо у вас не вийде - пишіть. Ми, як канадська кінна поліція, примчиться на допомогу!

Який інструмент ми рекомендуємо для допомоги - переходите по посиланню https://orgschemenew.bitrix24.site/biznes22/

Недавно добавленные

07.04.2021
Як зробити інструкцію співробітнику так, щоб він через три дні був корисним компанії, міг робити те ж, що його колега через півроку навчання. Що повинно бути в професійній посадової інструкції? Як позбутися від людського фактора в бізнесі? Як швидко зростати та перестати хвилюватись за "незамінними" працівниками?
05.04.2021
Одна з проблем сучасного суспільства - некомпетентність. Через це відбуваються катастрофи і війни, що очевидно. І банкрутства компаній, що не так очевидно. Дуже цікаво, коли на співбесіду приходять люди, які працювали раніше в продажах, з гордістю розповідають про свої успіхи, а на питання про те, чому пішли, відповідають - компанія збанкрутувала.
30.03.2021
За що тобі платять? Кожен працівник отримує зарплату. Він тому і ходить на роботу. І на роботі він робить щось корисне, за це йому і платять. Це те, що зазвичай називають результатом. Читати далі...
26.03.2021
Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити. Люди-руйнівники, ті - навпаки. А люди - лінивці, їм якось все одно. Читати далі...
22.03.2021
Кілька років тому ми зустрілися з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами. Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цього власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.