Шаблон організуючої схеми (оргсхеми)
Шаблон організуючої схеми (оргсхеми)
18.04.2020

Організуюча схема - це інструмент керування, який розробив у 50-х роках минулого сторіччя амеріканський філософ Л. Рон Хаббард. 

Традиційна організуюча схема складається з семи відділень:

  1. Адміністративне - відповідає за загальні питання управління організацією - стратегія, нові продукти, нерухомість, технологія, юридичні питання.
  2. Персоналу і комунікацій - відповідає за питання найму, засобів зв'язку і контроль персоналу.
  3. Комерційне - відповідає за маркетинг, матеріали для просування і продажу.
  4. Фінансове - збір грошей, витрати, облік і забезпечення збереження майна.
  5. Технічне - планування, підготовка і виробництво.
  6. Кваліфікації і якості - перевірка якості, навчання персоналу і корекція продукту і організації.
  7. Розширення - PR, нових клієнтів і партнерів.


Якщо ми уявимо собі створення нової компанії, то побачимо, що розвиток її буде йти поступально:

  1. Адміністративна робота:
    1. Спочатку ми придумаємо ідею - створимо новий продукт.
    2. Потім оформимо всі юридичні моменти.
    3. Потім почнемо потроху організовувати роботу.
  2. Персонал і комунікації:
    1. Наймемо співробітників.
    2. Налаштуємо комунікацію між ними.
    3. Почнемо контролювати показники роботи.
  3. Комерційна частина:
    1. Запустимо рекламу.
    2. Підготуємо промо-матеріали.
    3. Почнемо продажу клієнтам, які прийшли з реклами.
  4. Фінановая частина:
    1. Збір грошей, дебіторської заборгованості.
    2. Витрати грошей.
    3. Облік залишків грошей і матеріальної частини.
  5. Технічна частина:
    1. Планування виробництва.
    2. Підготовка виробництва - закупівля, склад, логістика.
    3. Саме виробництво
  6. Якість:
    1. Перевірка якості продукту.
    2. Удосконалення персоналу.
    3. Удосконалення продукту і організації.
  7. Розширення:
    1. Зв'язки з громадськістю.
    2. Робота з новими клієнтами, хто прийшов за рекомендацією, розширення ринку.
    3. Робота з представниками і партнерами.

Докладно розберемо кожне відділення організуючої схеми:

7 відділення Адміністративне

21 відділ офіс засновника

20 відділ офіційних питань

19 відділ виконавчого директора

Створення нових продуктів, пошук інвестицій, фінансовий контроль, забезпечення нерухомістю, забезпечення технологією і правилами роботи підприємства

Юридичні питання, фізична безпека, IT-безпека, офіційний PR

Координація дій підрозділів, щотижневе планування, забезпечення досягнення мети засновника

В результаті: зростаюче підприємство, де зростають виплати засновникам і співробітникам

1 відділення Побудови організації

1 відділ Персоналу

2 відділ Комунікацій

3 відділ інспекцій

Найм персоналу, адаптація, написання працюючих інструкцій (капелюхів) для співробітників, ведення кадрового документообігу, організація робочого місця співробітника

Підтримка ліній комунікації в порядку, організація швидкої та точної передачі інформації по лініях комунікації, підтримання порядку в офісі, забезпечення працездатності комп'ютерів, оргтехніки, підтримання необхідного рівня канцтоварів

Проведення інспекцій, контроль виконання розпоряджень, облік статистик (KPI), рішення етичних питань персоналу, залагодження конфліктів

В результаті: Ефективні співробітники, які знають, як необхідно працювати і виконують свої функції так, щоб статистики росли (KPI)

2 відділення Комерційне

4 відділ Реклами

5 відділ Публікацій

6 відділ Продажу

Робить опитування, щоб з'ясувати, як краще «упакувати продукт», планує рекламні кампанії, запускає, контролює ефективність, друкує необхідну рекламну продукцію і забезпечує її наявність в точках розповсюдження

Створює матеріали, які збільшують розуміння продукції у покупців, ведення сайту, соцмереж, статті, книги, буклети, прайс-листи, відеоролики

Робота з постійними клієнтами, переговори, укладання договорів, ведення CRM, виконання плану продажів 

В результаті: Прибуток компанії відповідно до плану, доходи перевищують витрати компанії

3 відділення Фінансове

7 відділ Доходів

8 відділ Витрат

9 відділ Матеріальної частини

Виставлення рахунків, збір грошей від клієнтів, контроль дебіторської заборгованості, проведення звірок з покупцями

Збір заявок на кошти на наступний тиждень, перевірка цін в рахунках і заявках, підготовка даних для фінансового планування, оплата рахунків

Облік майна компанії, збереження активів і матеріальної частини, призначення матеріальних відповідальних, проведення інвентаризації

В результаті: Активи компанії в хорошому стані, їх сумарна вартість зростає

4 відділення Технічне

10 відділ Планування

11 відділ Підготовки

12 відділ Виробництва

Складання виробничих планів таким чином, щоб виробництво продукції було економним, а замовлення виконувалися вчасно

Закупівля сировини, технічне обслуговування виробництва, склади, логістика 

Виробництво і відвантаження продукції в потрібній кількості та вчасно

В результаті: Продукція вироблена вчасно в необхідній кількості 

5 відділення Кваліфікації та якості

13 відділ Якості

14 відділ Навчання

15 відділ Корекції

Перевірка якості продукту, залагодження рекламацій, знаходження причини браку

Підвищення кваліфікації персоналу, організація навчання для співробітників компанії

Вдосконалення бізнес-процесів компанії, вдосконалення продуктів компанії

В результаті: Якість продукту, роботи співробітників і алгоритмів роботи компанії постійно зростає

6 відділення Розширення

16 відділ PR

17 відділ Нових клієнтів

18 відділ Партнерів

Збір історій успіху і подяк, участь у виставках, форумах, конференціях, залучення великої уваги до компанії і її продуктів

Пошук, залучення нових клієнтів, проведення переговорів, укладення перших угод

Робота з партнерами компанії, отримання від них нових клієнтів, пошук та залучення нових партнерів до компанії 

В результаті: Багато нових клієнтів і партнерів в компанії, які збільшують продажи та прибутки компанії 

Більш докладно про це можна подивитися у відео:

Якщо Ви хочете завантажити шаблон оргсхеми (зразок оргсхеми) для торгової компанії, залиште замовлення

Недавно добавленные

26.05.2020
Чому наші співробітники не виконують плани? Як узгодити плани відділу і співробітника? Що необхідно, щоб ми отримували потрібні результати?
19.05.2020
Кожен з нас хоче жити добре. І одним це «добре» означає - в хороших відносинах. Але я не про це. Я про те «добре» - коли в достатку. Коли грошей вистачає на їжу, житло, на бензин, і влітку поїхати з дітьми на море або в гори. І не треба брати кредит на те, щоб поїхати до Анталії або Бердянську.
13.05.2020
Часта картина: в компанію приходить продуктивний співробітник. Починає працювати, показує результат набагато вищий за середній. Потім щось відбувається, і цей співробітник шукає собі іншу роботу. Проходить кілька років, і ми бачимо, що ця людина в якійсь компанії закріпилась і показує відмінні результати. Набагато краще, ніж в нашій компанії більшість наших співробітників. І нам стає сумно - чому він не у нас працює?
25.04.2020
Як зробити клієнтів лояльними. Як організувати роботу, щоб сарафанне радіо приводило більше клієнтів. Як треба управляти, щоб слава про вашу компанію "бігла попереду вас"? На це питання ми відповіли в вебінарі, який ви можете переглянути ...
24.04.2020
Кілька років тому зателефонувала мені подруга - засновник компанії, продає будматеріали великим оптом на великі будови. І попросила поради - конкурент включив режим «чорного піару». У неї є клієнт - великий одеський забудовник. І вона поставляла на його висотки газобетон. Ціни були ринкові, терміни - завжди вчасно і обидві сторони - і постачальник, і покупець, були задоволені. Але не був задоволений конкурент, який теж хотів постачати свою продукцію на ці об'єкти. За старою традицією - «переманювати ціною», він прийшов до покупців і запропонував свій товар за ціною нижче, ніж у моєї подруги.