Перевірте себе на шість ознак неефективного директора.
Перевірте себе на шість ознак неефективного директора.
28.01.2021

Кожен з нас у житті зіштовхувався з різними керівниками. Якісь їхні чудові риси ми намагаємося скопіювати, але якісь слабкості і невірні дії потрапляють до нас без нашої на те бажання. Я багато бачив різних керівників на своїх проектах і у цій статті намагався об'єднати їх слабкі риси в список. І ось що вийшло.

Ознака 1: лаяти підлеглих у присутності сторонніх осіб. Наші співробітники можуть нам пробачити багато, навіть грубощі. Особливо, якщо за справу. Але якщо те погане, що керівник каже співробітнику, чує ще хтось, то тим самим керівник дуже конкретно знецінює співробітника. Краще б він його сокирою бив, менше шкоди б приніс. Синці зійдуть через тиждень, але душевні рани загоюються роками.

Іноді я особисто спостерігав такі «кари», і у самого потім мурашки по шкірі йшли від негативу. Що цікаво, через півроку ці співробітники з компанії пропадали. З'являлися в інших місцях і працювали там досить ефективно.

Можливо, що у такого директора є помилкові дані, почерпнуті з дивних книг, по типу «щоб співробітники поважали, треба, щоб вони боялися», «щоб люди працювали, їх треба більше лаяти і рідше хвалити».

Ознака 2: він виділяє улюбленців. Таке буває часто непомітно від самих керівників, коли є хтось, кого ми виділяємо серед інших. І не обов'язково це ті, кого ми частіше за інших заохочували. Це може бути і інша ситуація.

Наприклад, у нас авральний проект, все затримуються до 22.00, але один з працівників йде з роботи ще о 18.00. Природно, адже у нього ... і далі йде вагома причина - діти вдома (немов у інших немає дітей), кішка народжує (у інших немає тварин) і таке інше. Керівники іноді занадто доброзичливі до таких нещасним і скривдженим життям людям. І те, що іншим вийшло б у великі проблеми на фірмі, цим «жертвам обставин» керівники просто вибачають. Врешті решт здібні співробітники починають розчаровуватися в меті компанії. Потім йдуть, або працювати починають «без вогника».

Я одного разу був на проекті, і бачу: на складі компанії співробітниця, яка вийшла у позачергову зміну за свою колегу, працює в марлевій пов'язці, тому що була в предгріппозном стані. І коли я запитав, чому вона вийшла, то почув фразу з дуже сильним сарказмом: «тому що моя напарниця захворіла, моя керівниця її відпустила, але працювати комусь же треба, ось я і працюю».

Це простий варіант. Набагато гірше буває, коли начальник відділу закупівель краде, але директор про це мовчить, бо начальник відділу разом з ним їздить на риболовлю, полювання, і взагалі його старий шкільний друг.

Репутація таких керівників падає дуже сильно при підвищенні улюбленців не по результатах, а по іншим якостям. І, знову-таки, продуктивні і порядні співробітники будуть йти. А сірі і безглузді залишатимуться.

Ознака 3: неефективний директор не стежить за фінансами підприємства у не дбає про те, щоб доходів було більше, ніж всіх витрат. Такий директор байдуже ставиться до рентабельності, до прибутку. Він може налягати на продаж або на виробництво, але не зважаючи деталі, може завести компанію в збитки. Хоча цілий рік все жили приспівуючи, гроші на все, що хотіли - витрачали. Ну а тут, як завжди раптово - зима. І у директора, як в байці про бабку, починаються проблеми.

Одного разу до мене прийшов засновник підприємства зі скаргою на свого директора, який привів компанію до фінансових збитків в кінці року на 20.000 доларів. «Як же так» - гнівно запитував бізнесмен. На моє ввічливе питання «Як ви його контролювали», була надана дивовижна по своїй наївності відповідь: «А ніяк. Я думав, він сам все контролює ».

Ознака 4: не веде групу до мети засновника, а група його веде до своїх. Це нагадує гурток за інтересами. На початку фінансового року засновник зібрав усіх ТОП-ів спільно з директором і де-небудь на Кіпрі (або просто за містом), розробив стратегію на рік.

Всі усе якісно записали, поїхали назад додому і забули листи ватману в готелі (реальний приклад). Або не забули. Але з важливого нічого не зробили, а зосередилися на поганому, але цікавому, або простому, чи зрозумілому. Грошей особливо не побільшало, мети не досягнуті, але над стратегією все ніби працювали, лаяти нема за що. Чому так вийшло? Просто директор не наполягав на тому, щоб люди робили те, що призведе до цілей. Це складніше, це вимагає зусиль. Співробітники не хочуть особливо цим займатися. А у директора не вистачає сил їх змусити. І все пливе по накатаній, компанія поступово деградує, найрозумніші співробітники біжать, безглузді - навпаки, просуваються вище і вище.

Ознака 5: директор не вирощує ТОП-менеджерів. І сидить він один - супер-мега величина, оточений бездарами. Дуже цікаво буває, коли ми з засновником і його директором розробили структуру, і тепер треба когось поставити старшим в продажах. А там нікого ставити. Когось поставити старшим у виробництві. І там нікого. Скрізь старший - директор.

Це здорово збільшує його зрозумілість і рівень потреби в ньому підприємства. Але це повністю позбавляє майбутнього фірму. Як розширюватися, якщо у тебе немає ТОП-ів? А їх багато у кого немає. І це одна з тих складнощів, які заважають бізнесу вирости більше, ніж директор може особисто потягнути.

Ознака 6: директор заохочує і карає на основі чуток, а не цифр і фактів. Це виглядає банальним. Але якщо ви поговорите з молодими бізнесменами, чому вони стали такими, ви дізнаєтеся, що половину з них на останньому місці роботи просто образили. Найчастіше - в фінансовому плані. Від них щось забрали чи урізали тільки тому, що хтось щось сказав. Хоча ці хлопці показували зростання, виконання планів. Але саме таких продуктивних люблять «з'їдати» шкідники. Їм не потрібні розумні суперники, інакше на тлі зростання показників одних буде видна некомпетентність інших.

Наприклад, я знаю хлопця, який працював у моїх друзів, а потім відкрив свій бізнес в близькій сфері. При чому бізнес дуже успішний, з представниками в різних країнах.

Коли я запитав про причини відходу, з подивом почув, що коли в якихось підрозділах компанії падали показники, то директор змушував усіх працювати більше за часом. А у нього маленька дитина на той момент народився і йому хотілося побути вдома побільше. І при цьому у його підрозділи були найбільші показники.

Виходить, що був підрозділ, якій відпрацював тиждень або місяць погано. І був інший підрозділ, якій відпрацював краще за всіх. Директор карає всіх більш раннім приходом на роботу. В результаті - кращий начальник відділу йде.

Подивіться, друзі, на ці ознаки, і якщо раптом вони є у ваших директорів, то непомітно підкладіть роздруківку з цією статтею їм на стіл! А Вам бажаю зростання Вашого професіоналізму та компетентності!

 

Недавно добавленные

07.04.2021
Як зробити інструкцію співробітнику так, щоб він через три дні був корисним компанії, міг робити те ж, що його колега через півроку навчання. Що повинно бути в професійній посадової інструкції? Як позбутися від людського фактора в бізнесі? Як швидко зростати та перестати хвилюватись за "незамінними" працівниками?
05.04.2021
Одна з проблем сучасного суспільства - некомпетентність. Через це відбуваються катастрофи і війни, що очевидно. І банкрутства компаній, що не так очевидно. Дуже цікаво, коли на співбесіду приходять люди, які працювали раніше в продажах, з гордістю розповідають про свої успіхи, а на питання про те, чому пішли, відповідають - компанія збанкрутувала.
30.03.2021
За що тобі платять? Кожен працівник отримує зарплату. Він тому і ходить на роботу. І на роботі він робить щось корисне, за це йому і платять. Це те, що зазвичай називають результатом. Читати далі...
26.03.2021
Є люди - творці. Звичайно, є люди - руйнівники. А є люди-лінивці. Люди-творці працюють з ранку і до вечора над тим, щоб щось корисне для суспільства придумати і запровадити. Люди-руйнівники, ті - навпаки. А люди - лінивці, їм якось все одно. Читати далі...
22.03.2021
Кілька років тому ми зустрілися з одним бізнесменом. У нього транспортна компанія, займаються контейнерними перевезеннями по Україні та за її межами. Свій автопарк, логісти, менеджери з продажу. У компанії працювало чоловік 30. Справи потихеньку йшли, компанія навіть розвивалася. Але, чим більше ставав бізнес, тим важче було цього власнику. Робочий день у нього ставав ненормований. Вирішувати по телефону в недільний ранок проблеми клієнтів, замість відпочинку з дружиною і підростаючої донькою для нього стало нормою.