У вас здорові клієнти, або клієнти курця?)
У вас здорові клієнти, або клієнти курця?)
09.07.2020

Пам'ятайте, як кажуть - ось легені здорової людини, а ось легені курця.

Деякий час назад я почав помічати, що те саме відбувається з клієнтами. Є здорові клієнти - вони купують багато, платять відразу, не торгуються. А якщо і торгуються, і платять з відстрочкою, то все одно нам досить для того, щоб в компанії водилися і обороти, і прибуток. Тому що без прибутку наші компанії не можуть розвиватися. Без прибутку у нас не буде здібних працівників. Без прибутку ми збанкрутуємо.

І здорові клієнти це розуміють, тому вони дають нам заробити на собі і особливо не турбуються про це. Наприклад, один наш клієнт будує супермаркети для національної мережі. Кошториси узгоджені заздалегідь, договори підписані. Але якщо виникають додаткові роботи, то замовники без питань доплачують.

Адже вони розуміють, що якщо підрядник працює собі в збиток, то він або піде від них, не будуватиме. Або збанкрутує. І їм доведеться шукати нового, вчити його стандартам, потім він буде кілька років налагоджувати роботу з ними, постійно затягуючи терміни і коригуючи якість. А у них стратегія, їм сповільнюватися не можна. Тому вони працюють так, щоб підрядник теж заробляв.

А є навпаки - клієнти «курця». Вони не згодні з тим, що ми на них заробляємо. Їх жахає думка, що ти отримав на них прибуток, вона їх принижує. Їхня мета - «віджати» нас настільки, щоб вони отримали свій товар або послугу найдешевше на ринку. Щоб таких цін ні в кого не було. І їх не хвилює, що у нас немає прибутку, а навіть навпаки збитки.

«Не ти, так інший» - такий підхід у цих хлопців. «Ми круті, тому з нами треба працювати і бути щасливим вже від того, що ми зійшли до тебе». «Дайте нам зараз дешевше собівартості, а ми потім вас так прорекламуємо, що клієнти будуть просто обривати ваш телефон». Потім ніхто, природно, телефон не обриває. «Дайте нам зараз знижку, а в наступний раз ви на нас заробите». І нікого не хвилює, що ти збанкрутуєш до наступного разу.

Сюди ж клієнти, які просять відстрочку на місяці і роки, абсолютно не переживаючи за те, що у тебе борги із зарплати, пеня постачальникам і прострочені кредити. 

«У тебе свої проблеми, у мене свої» - кажуть вони, коли ти просиш їх поквапитися з оплатою. І їх не турбує те, що твої проблеми виключно через них.

- Що робити? - запитаєте ви.

- Не давати себе з'їсти на переговорах таким клієнтам-курця, - відповім я.

- Як мені навчити цьому моїх продавців? - продовжуєте ви.

- Розробіть свою технологію продажів вашого продукту і опишіть її в інструкціях для продавців. Розробіть систему тренувань для продавців, і регулярно їх тренуйте, - даю я прості відповіді коуча.

- Звичайно, - лаєтесь ви, - говорити - не мішки перевертати в одеському порту, у нас нікому це робити. 

- Тоді напишіть мені, - пропоную я, - і ми, як Чіп і Дейл, прийдемо на допомогу)

 

Недавно добавленные

22.09.2021
А ви стресостійкі? Коли читаю текст вакансій, бачу там час від часу фразу «від вас вимагається стресостійкість». Або буває, начальник відділу або директор мені каже - у нас тут багато стресу в роботі. Читать далі
01.09.2021
Без роботи - нудно. З роботою - важко. А якщо роботу роблять інші люди, а ти керівник, то і нудно, і важко. Так і хочеться зробити роботу за інших ... Чи не правда? Багато керівників скаржаться на те, що нікому делегувати, що завдання не виконуються вчасно і це лишаїв роботу керівника очікуваного задоволення, а самого його позбавляє щастя. Все можна організувати так, щоб і співробітники задоволені, і керівник щасливий. Як?
30.08.2021
Є в Одесі туристична фішка - скульптури декількох десятків котів, які заховані в різних місцях міста. До них водять екскурсії, у них фотографуються молодята. Є кіт з портфелем Жванецького, є кіт з тіткою Сонею в рибному ряду на Привозі. У бізнесменів Одеси є важлива риса, яка відрізняє їх від усіх інших бізнесменів - вони люблять безкорисливо робити так, щоб місто ставало кращим, цікавішим і своїми історіями гримів на всю планету.
25.08.2021
Час від часу на проектах я чую від працівників безліч скарг на різні проблеми в компанії. Якісь скарги надумані, якісь пов’язані із характерами колег, якісь залежать від некомпетентності окремих працівників. Але є ще такий тип скарг, які пов’язані із розвитком підприємства. Коли працівники мають проблеми, але не мають рішень. Тоді я пропоную зробити мозковий штурм –інструмент керівників.
20.08.2021
Перегляньте перевірочний список із 48 пунктів по телефоних продажах